مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با مصرف این جوانه‌ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در رابطه با خواص انواع جوانه‌ها اظهار داشت: جوانه‌های غلات و حبوبات دارای مواد مغذی و ضروری بدن، املاح و ویتامین‌ها هستند که بر روی سلامتی کل بدن و به خصوص دستگاه گوارش، زیبایی پوست و در پیشگیری از پیری و چین و چروک پوست نقش موثری دارند. همچنین مانع از رشد سلول‌های سرطانی و افزایش فعالیت غدد جنسی می‌شوند.


وی افزود: جوانسازی پوست نیاز به ویتامین‌های B، A، C، E.، کلاژن، الاستین و املاح معدنی دارد که جوانه‌ها منع غنی از این ترکیبات محسوب می‌شوند.

- جوانه گندم


این محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: جوانه گندم سرشار از انواع ویتامین‌های گروه A، B. (b۱، b۶، b۱۲)، E، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، ید و سلنیوم است که تاثیر بسزایی بر سلامت جسم و زیبایی پوست دارد.

طریقه مصرف


عظمایی افزود: افراد می‌توانند صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری از آن را خوب بجوند یا اینکه آن را به همراه سالاد، مقداری روغن زیتون و لیمو ترش تازه مصرف کنند. همچنین استفاده از جوانه گندم به صورت خشک و پودر شده بر روی شیرینی نیز مناسب است.

جوانسازی پوست


وی تاکید کرد: افراد باید به منظور جوانسازی پوست حدود یک قاشق مربا خوری تا غذا خوری از جوانه گندم خشک شده را با نصف استکان شیر کم چرب مخلوط کنند و خمیر به دست آمده را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست ماسک کنند سپس صورت را با آب ولرم بشویند. همچنین اشخاص می‌توانند پوست صورتشان را با این خمیر و کمی عسل ماساژ دهند.

در روشی دیگر برای تهیه ماسک جوانه گندم برای لطافت و نرمی پوست افراد باید یک قاشق غذا خوری از جوانه گندم آسیاب شده را با یک عدد زرده تخم مرغ خوب مخلوط کنند و به مدت ۳۰ دقیقه آن را بر روی صورت قرار دهند سپس پوست صورت را با آب ولرم بشویند.

چاقی صورت


این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تاثیر جوانه گندم در چاقی صورت تصریح کرد: افراد باید به منظور چاقی صورت حدود یک قاشق غذاخوری از جوانه گندم و جو را به همراه یک لیوان شیر و مقداری عسل میل کنند.

همچنین از دیگر روش‌های موثر برای چاقی صورت ماساژ موضعی آن با روغن خراطین یا رازیانه، دارچین و کنجد است.

چاقی و لاغری بدن


عظمایی یادآور شد: افراد باید برای لاغری پودر جوانه گندم را به همراه ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از غذا و به منظور چاقی ترکیب ذکر شده را پس از غذا میل کنند.

- جوانه سویا


وی اظهار داشت: جوانه سویا از نظر ارزش غذایی با گوشت برابری می‌کند و ویتامین C بالایی دارد. مصرف این جوانه سبب افزایش اسید اوریک خون نمی‌شود و مصرف آن به خصوص برای افراد گیاهخوار مفید است.

- جوانه ماش


این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های گیاهی جوانه ماش محسوب می‌شود. مصرف این جوانه برای مبتلایان به اختلالات قلبی و عروقی مفید است و به دلیل داشتن پتاسیم فراوان بنابراین استفاده از آن برای افرادی که دچار فشار خون بالایی هستند، ضروری است. جوانه ماش حاوی اسید فولیک، آنتی اکسیدان، منگنز، سلنیوم و ویتامین C بالایی است.

عظمایی توصیه کرد: مبتلایان به کم خونی و دیابت حتما در برنامه غذایی روزانه خود از جوانه ماش استفاده کنند. این جوانه سرشار از انواع مواد مغذی و پر انرژی است. همچنین مصرف آن سبب کاهش چربی مضر خون (LDL) می‌شود.

- زیبایی پوست


وی یادآور شد: جوانه ماش حاوی فیتواستروژن است که بر روی گیرنده‌های استروژنی پوست عمل می‌کند. در نتیجه اسید هیالورونیک، کلاژن و الاستین موجود در ساختار پوست را افزایش می‌دهد و مانع از خشکی و پیری پوست می‌شود.



لینک منبع :با مصرف این جوانه‌ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید

با مصرف این جوانه‌ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید jamejamonline.ir/.../با-مصرف-این-جوانه‌ها-در-نوروز-96-پوستی-همچون-قرص-ماه-داشته-باشید‎Cached25 فوریه 2017 ... یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: جوانه‌ غلات و حبوبات تاثیر چشمگیری بر روی سلامتی کل بدن، زیبایی و حفظ شادابی و جوانی پوست دارند. Images for با مصرف این جوانه‌ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید با مصرف این جوانه‌ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید www.bultannews.com/.../با-مصرف-این-جوانه‌ها-در-نوروز-96-پوستی-همچون-قرص-ماه-داشته-باشید 25 فوریه 2017 ... به گزارش بولتن نیوز، حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در رابطه با خواص انواع جوانه‌ها اظهار داشت: جوانه‌های غلات و حبوبات دارای مواد مغذی و ... با مصرف این جوانه ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید https://mihanmag.com/.../با_مصرف_این_جوانه_ها_در_نوروز_96_پوستی_همچون_قرص_ماه_داشته_باشید‎Cached25 فوریه 2017 ... حیدر gmaii محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با کلینیک پزشکی تیم و ... در رابطه با ویژگی های انواع جوانه و گفت: جوانه غلات و حبوبات دارای ... با مصرف این جوانه ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید ... khabarfarsi.com/u/34101754 25 فوریه 2017 ... با مصرف این جوانه ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید ... این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: جوانه های یونجه، شنبلیله، تربچه و ... با مصرف این جوانه‌ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید - IR24 ir24.news/tag/با-مصرف-این-جوانه‌ها-در-نوروز-96-پوستی-هم/‎Cachedکلمه کلیدی: با مصرف این جوانه‌ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید. با مصرف این جوانه‌ها در نوروز ۹۶ پوستی همچون قرص ماه... جام جم آنلاین - ۱۳۹۵-۱۲-۰۷ ... با مصرف این جوانه ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید - قطره ghatreh.com/.../مصرف-این-جوانه-نوروز-پوستی-همچون-قرص-ماه-داشته-باشید 25 فوریه 2017 ... جوانه غلات و حبوبات تاثیر چشمگیری بر روی سلامتی کل بدن، زیبایی و حفظ شادابی و جوانی پوست دارند. -کلید واژه ها: پÙ. با مصرف این جوانه ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید ... https://www.bebinak.com/.../با_مصرف_این_جوانه_ها_در_نوروز_96_پوستی_همچون_قرص_ماه_داشته_باشید با مصرف این جوانه ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید | مصرف رنگ مو در دوران ... افراد شاخص با این نام از این قرارند: #سپیده (خواننده)، خواننده ایرانی‌تبار ... آرشیو مطالب - پایگاه خبری تحلیلی باز نیوز https://baznews.ir/MPage/24/4/سلامت.html?pageindex=3‎Cachedوزیر بهداشت با عنوان این مطلب که برای رشد اقتصادی و حفظ امنیت در هر کشوری باید به سلامت به ... با مصرف این جوانه‌ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید. طرز تهیه سمنو بااستفاده از آرد جوانه گندم - صفحه اصلی sarbazseyydali.havah.ir/.../طرز+تهیه+سمنو+بااستفاده+از+آرد+جوانه+گندم.html سبوس گندم|سبوس جو|سبوس جو دوسر|سبوس برنج|جوانه ذرت| جوانه ماش| جوانه .... با مصرف این جوانه‌ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشید حیدر عظمایی محقق و