مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلیل سوزش سردل در ماه رمضان

به گزارش جام جم سرا ، حمادالدین مسموعی گفت: با توجه به اینکه ساعات طولانی در روزهای ماه مبارک رمضان را گرسنه خواهیم بود پس باید غذاهایی را مصرف کنیم که بیشتر ما را سیر نگاه می‌دارند.

وی افزود: غذاهایی که دیر هضم می‌شوند حداقل تا هشت ساعت در دستگاه گوارش می‌مانند و دیرتر گرسنه می‌شویم، اما غذاهایی که زود هضم هستند مانند غذاهایی که دارای قند هستند خیلی زود هضم می‌شوند و شما زودتر گرسنه می‌شوید.

پزشک طب اسلامی با بیان این مطلب که غذاهای سرخ شده را حتماً از رژیم غذایی خود حذف کنید، تصریح کرد: این غذاها با هضم نشدن باعث سوزش سردل و اضافه وزن می‌شوند و هیچ نفعی نیز برای بدن ندارند.

مسموعی تصریح کرد: از خوردن غذاهای سرخ کردنی و چرب، حاوی قند زیاد، پرخوری اجتناب کنید و در موقع سحر سعی کنید زیاد چای نخورید چرا که باعث ازدیاد ادرار شده و از همین طریق نمک‌های معدنی مورد نیاز بدن دفع می‌شود.

وی افزود: روزه داران سعی کنند از غذاهای دیر هضم مانند حلیم که دارای کربوهیدارت‌های مرکب و منبع بسیار مناسب پروتئین بوده، همچنین از خرما، مغز بادام و موز که منبع عالی منیزیوم و پتاسیم است مصرف کنند تا کمتر گرسنه شوند.

مسموعی، با بیان این مطلب که یک یا چند ساعت بعد از افطار حتما میوه مصرف کنید؛ تصریح کرد: سنگ کلیه ممکن است در افرادی که آب کم می‌نوشند، ایجاد شود؛ بنابراین مصرف زیاد مایعات برای جلوگیری از تشکیل سنگ ضروری است و برای مقابله با آن بهتر است تا می‌توانید میوه و آبمیوه مصرف کنید.

پزشک طب اسلامی افزود: همچنین می‌توانید در هنگام سحر هم یک عدد میوه یا یک لیوان آب میوه مصرف کنید؛ مثلا به جای یک لیوان شیر معمولی، یک لیوان شیر موز بخورید که بسیار موثر هم در سلامتی شما هم قوای بدنی شما است.

منبع : فارس



لینک منبع :دلیل سوزش سردل در ماه رمضان

علت سوزش سردل در ماه رمضان - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5676000/علت-سوزش-سردل-در-ماه-رمضان‎Cached2 جولای 2016 ... این متخصص گوارش درباره سوزش سر دل درروزه داران گفت: رفلاکس معده مهمترین دلیل سوزش سر دل به هنگام افطار در ماه رمضان است و این رفکلاس ناشی ... دلیل سوزش سردل در ماه رمضان - سلامتی salamati.ir/2017/05/28/دلیل-سوزش-سردل-در-ماه-رمضان-2/‎Cached28 مه 2017 ... پزشک طب اسلامی با بیان اینکه غذاهای سرخ شده را باید از رژیم غذایی به ویژه در ماه رمضان حذف کرد، گفت: این غذاها با هضم نشدن باعث سوزش سردل و ... پزشک طب اسلامی مطرح کرد دلیل سوزش سردل در ماه رمضان/ «حلیم ... www.farsnews.com/13950329000259‎Cached18 ژوئن 2016 ... پزشک طب اسلامی با بیان اینکه غذاهای سرخ شده را باید از رژیم غذایی به ویژه در ماه رمضان حذف کرد، گفت: این غذاها با هضم نشدن باعث سوزش سردل و ... علت سوزش سردل در ماه رمضان www.fardanews.com/fa/news/.../علت-سوزش-سردل-در-ماه-رمضان‎Cached3 جولای 2016 ... این متخصص گوارش درباره سوزش سر دل درروزه داران گفت: رفلاکس معده مهمترین دلیل سوزش سر دل به هنگام افطار در ماه رمضان است و این رفکلاس ناشی ... اگر سوزش معده در ماه رمضان می‌گیرید بخوانید - جدیدترین اخبار ایران و ... www.momtaznews.com/اگر-سوزش-معده-در-ماه-رمضان-می‌گیرید-بخ/‎Cached Similar15 جولای 2015 ... در ماه رمضان از غذاهای دیر هضم مثل تخم مرغ آبپز استفاده کنید زیرا سبب عدم ... سوزش معده و ترش کردن آن می‌تواند به دلیل رطوبت زیاد در دهانه معده باشد. رهایی از سوزش معده در ماه رمضان - طب سنتی www.tim.ir/post-330.html‎Cachedغلامرضا کرد افشاری، متخصص طب سنتی. از دیدگاه طب سنتی سوزش معده و ترش کردن آن می‌تواند به دلیل رطوبت زیاد در دهانه معده باشد. در این صورت احساس سوزش و ... توصیه های دارویی و غذایی در ماه رمضان fdo.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=129‎Cached Similarتوصیه های دارویی و غذایی در ماه رمضان. ... که پرخوری و بد خوری دلیل عمده این عوارض است. بنابراین .... زیرا باعث سوء هاضمه ، سوزش سر دل و تشنگی در طول روز می شود . تاثیر روزه داری بر دستگاه گوارش و کبد - اداره کل بهداشت و درمان ... his.ut.ac.ir/main.aspx?page=healtandill&hID=3457‎Cached Similaro علت سوزش سردل در ماه رمضان چیست؟ درماه رمضان اغلب پرخوری و مصرف غذا به مقدار زیاد به خصوص در وعده افطار، سبب بازگشت محتویات معده به مری و احساس سوزش ... توصیه های بهداشتی در ماه رمضان - پارسی طب fa.parsiteb.com/توصیه-های-بهداشتی-در-ماه-رمضان/‎Cached Similarالبته اگر فرد دچار اضافه وزن می باشد ، ماه رمضان فرصت مناسبی است تا وزن به حالت ... غذاهای سرخ شده باید محدود شوند زیرا باعث عدم هضم ، سوزش سردل و اختلال در وزن می ... خواب‌های بی‌موقع در ماه رمضان علت اصلی سوزش و دردمعده در روزه‌داران است ... www.mehrnews.com/news/2321852/‎Cached29 ژوئن 2014 ... اصفهان - خبرگزاری مهر: عضو کمیته طب سنتی استان اصفهان گفت: برخلاف اعتقاد رایج که بی‌غذایی در ساعات طولانی را دلیل سوزش و درد معده روزه‌داران ...