مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مسافرت پس از سکته مغزی

مهم‌ترین فاکتورهای خطر برای ایجاد سکته مغزی عبارتند از سن بالا، فشار خون بالا، بیماری قند، مصرف سیگار، چربی خون بالا و زندگی بی‌تحرک.

با توجه به شیوع بالای سکته مغزی و همچنین فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها رعایت نکات زیر برای بیماران سکته مغزی توصیه می‌شود.

ـ در صورتی که در چند هفته اخیر سکته مغزی داشته‌اید بهتر است مسافرت نکنید. بویژه درمورد مسافرت هوایی که توصیه می‌شود حداقل 2 تا 3 ماه بعد از سکته مغزی مسافرت هوایی انجام نشود.

ـ برای مسافرت حتما با پزشک متخصص مغز و اعصاب خود مشورت کنید.

ـ وقتی وضع شما دارای ثبات بود و پزشک معالج اجازه سفر داد، می‌توانید به همراه یک مراقب مسافرت کنید و او را در جریان وضع جسمی خود قرار دهید. گاهی برای شما باید صندلی و تغییرات خاص در نظر گرفته شود.

ـ همان طور که ذکر شد مسافرت‌های هوایی بویژه مسافرت طولانی توصیه نمی‌شود.

ـ هنگام مسافرت طولانی در صورتی که دچار ضعف یک نیمه بدن (بویژه پا) هستید، توصیه می‌شود هر 5/0 تا 1 ساعت حرکت داشته، تا از بی‌حرکتی اندام‌ها (بویژه اندام‌های تحتانی) اجتناب شود، زیرا بی‌حرکتی طولانی پا می‌تواند باعث ایجاد لخته در وریدهای پا و متعاقب آن آمبولی ریه شود. ماساژ و بانداژ متناوب اندام‌های دچار فلج توصیه می‌شود.

ـ مصرف منظم و به موقع داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج به هیچ عنوان فراموش نشود. بویژه کنترل دقیق فشار خون و دیابت مدنظر باشد.

ـ در حین سفر مصرف مرتب و فراوان مایعات داشته باشید.

ـ در اغلب بیماران سکته مغزی، به داشتن رژیم مناسب غذایی و اجتناب از مصرف زیاد نمک، چربی و قند توصیه می‌شود که این مساله در سفر نیز باید مدنظر باشد.

ـ در صورتی که دچار فلج اندام‌ها هستید. انجام فیزیوتراپی توسط همراه در حین سفر ادامه یابد.

دکتر محمد روحانی

‌ متخصص مغز و اعصاب



لینک منبع :مسافرت پس از سکته مغزی

مسافرت پس از سکته مغزی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../مسافرت-پس-از-سکته-مغزی‎Cached10 آوریل 2016 ... سکته‌های مغزی، سومین علت مرگ و میر و اولین علت ناتوانی در انسان هستند. سکته مغزی در حقیقت به نقص عصبی ناگهانی نظیر فلج یک نیمه بدن یا ... مسافرت پس از سکته مغزی - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=954543‎Cached3 سپتامبر 2016 ... بویژه درمورد مسافرت هوایی که توصیه می‌شود حداقل 2 تا 3 ماه بعد از سکته مغزی مسافرت هوایی انجام نشود. برای مسافرت حتما با پزشک متخصص مغز و ... روزنامه جام جم95/1/22: مسافرت پس از سکته مغزی - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3339278 10 آوریل 2016 ... هزارتوی اعصاب مسافرت پس از سکته مغزی نویسنده: دکتر محمد روحانی* سکته های مغزی ، سومین علت مرگ و میر و اولین علت ناتوانی در انسان هستند. روش‌های مراقبتی بعد از سکته مغزی - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/192295‎Cached Similar25 نوامبر 2012 ... گروه دانش و سلامت: با فراگیری سکته‌های قلبی و مغزی در کشور، آموزش روش‌های مراقبتی بعد از سکته برای بیماران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار ... زندگی بعد از سکته مغزی - آفتاب www.aftabir.com/articles/view/.../زندگی-بعد-از-سکته-مغزی‎Cached Similar8 فوریه 2011 ... درباره سکته مغزی آقای محمدصادق مشایخ با حضور دکتر بابک زمانی ... اما برخلاف بسیاری از مردم پس از سکته زمین‌گیر نشده و با اقدام به موقع درمانی به کار ..... عده‌ای برای دیدن فیل به هندوستان سفر کردند ولی از بخت بد ناچار شدند آن را ... کدام بیماران نباید با هواپیما مسافرت کنند؟ - کلینیک آنلاین پزشکی www.behpu.com/.../کدام-بیماران-نباید-با-هواپیما-مسافرت-کنند؟‎Cached... که سکته قلبی داشته‌اند، در هفته‌ها یا ماه‌های اول پس از سکته نباید با هواپیما سفر ... در مورد سکته‌های مغزی هم همین‌طور است و این بیماران نباید تا حد امکان سوار هواپیما ... علائم سکته‌ی مغزی – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=31521‎Cachedدر عرض چند دقیقه پس از این حادثه سلول‌های مغز شروع به مردن می‌کنند. دلیل سکته مغزی هر کدام از این موارد که باشد، باید دقت داشت که با وقوع سکته مغزی بیمار در خطر ... چگونه می توانیم به روند بهبود بیمار پس از سکته مغزی کمک کنیم ... www.pezeshk.us/?p=20781‎Cached Similarبازتوانی از قسمت‌های مهم بهبودی پس از سکته مغزی است. سکته مغزی باعث تغییر در زندگی می‌شود و بازتوانی به شما کمک می‌کند تا با شرایط جدید سازگار شوید و ... 37 درصد سالمندان در 6 ماه اول پس از سکته مغزی دچار سانحه زمین خوردن و ... www.pezeshk.us/?p=12534‎Cached37 درصد سالمندان در 6 ماه اول پس از سکته مغزی دچار سانحه زمین خوردن و مخصوصا افتادن در محیط منزل می شوند ... پژوهشگران درخصوص خطر بیشتر زمین خوردن در ماههای نخست پس از سکته مغزی هشدار دادند. ... نکاتی که افراد سالمند در مسافرت باید رعایت کنند ... بیماران سکته مغزی باید چه نکاتی را رعایت کنند؟/چگونگی سفرهوایی ... www.salamatnews.com/.../-بیماران-سکته-مغزی-باید-چه-نکاتی-را-رعایت-کنند-چگونگی-سفرهوایی-برای-بیماران-سکته-مغزی‎Cached1 جولای 2016 ... چگونگی سفرهوایی برای بیماران سکته مغزی ... مشکل را به تعویق بیندازند همچنین سفر هوایی کوتاه مدت برای مبتلایان به سکته مغزی مانعی ندارد. ... قزونیان در مورد نوع تغذیه بیماران سکته مغزی گفت: مهمترین فاکتور قابل تغییر ...