مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیوه‌های اشتباه شستشوی پوست صورت

به گزارش جام جم سرا ، پژوهشگران اعتقاد دارند نحوه شتسشوی پوست صورت به صورت روزانه خود یکی از علل اصلی بروز مشکلات پوستی مانند چین و چروک صورت، افتادگی عضلات صورت و نیز بی‌ آبی پوست است.

گفتنی است؛ بسیاری از افراد به هنگام استحمام و زیر دوش آب گرم، پوست صورت خود را می‌شویند که این کار یکی از خطرناک‌ترین کارها برای نابودی طروات و زیبایی صورت است.

لیف کشیدن و همینطور استفاده از شامپوی سر برای شستشوی صورت به ویژه زیر دوش آب گرم در حالی که آب با فشار بر روی صورت می‌ریزد می‌تواند باعث تحریک پوست، شکنندگی شبکه مویرگی سطح پوست و حتی تشدید علائم و عوارض بیماری‌های پوستی، خشکی و کم‌آبی پوست صورت شود.

پژوهشگران و متخصصان پوستی توصیه می‌کنند شستشوی صورت تنها با آب ولرم با فشار بسیار کم که در کف دستها ریخته شده و با پاشش به صورت انجام شود.

این نوع شستشو با شامپوی ملایم با PH خنثی و یا محصولات پاک‌کننده صورت آرایشی می‌تواند ضمن رفع کم‌آبی پوست آلودگی چربی و همینطور چروک‌های سطحی را از روی پوست حذف کند.

کارشناسان همچنین هشدار می‌دهند افراد تا حد امکان اجازه ندهند هنگام استحمام کف شامپوی مخصوص شستشوی سر بر روی پوست صورت آنها بریزد زیرا در این صورت پوست صورت آنها دچار کم‌‌آبی و خشکی می‌شود.

افراد دچار مشکلات و بیماری‌های پوستی از جمله آکنه، اگزما و بیماری‌های دیگر ضمن صلاح‌دید پزشک معالج بهتر است صورت خود را با آب با دمای پایین شستشو دهند تا ضمن رفع التهاب علائم بیماری در آنها تشدید نشود.

این یافته‌ها حاصل پژوهش‌های محققان شهر سیدنی استرالیا بر روی ویژگی‌های پوست صورت و عادت‌های اشتباه شستشو از سوی افراد است.

متخصصان پوست اعتقاد دارند اگزما می‌تواند باعث پاکسازی مواد مفید از جمله چربی و لایه‌های محافظتی از سطح پوست شود.

در صورت تمایل به شستشوی صورت با آب ولرم پس از آن برای بسته شدن منافذ باز پوستی و تسهیل در امر خونرسانی به بافت صورت افراد حتماً با آب سرد در مرحله آخر پوست صورت خود را آبکشی نمایند.

منبع: دیلی میل



لینک منبع :شیوه‌های اشتباه شستشوی پوست صورت

شیوه‌های اشتباه شستشوی پوست صورت - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../شیوه‌های-اشتباه-شستشوی-پوست-صورت‎Cached6 مارس 2016 ... شستشوی صورت که به ظاهر کاری عادی به حساب می‌آید دارای نکات ریز و درشتی است که می‌تواند به افزایش زیبایی و یا از دست دادن آن منجر شود. شیوه‌های اشتباه شستشوی پوست صورت - نشریه اینترنتی نوجوانها https://www.nojavanha.com/home.jsf?p=122272 به گزارش نشریه اینترنتی نوجوان ها به نقل از جام جم سرا، پژوهشگران اعتقاد دارند نحوه شتسشوی پوست صورت به صورت روزانه خود یکی از علل اصلی بروز مشکلات ... 10 اشتباه بزرگ در شستن صورت - مجله سلامت www.majalesalamat.com/beauty/how-to-wash-your-face/‎Cached31 آگوست 2014 ... ولی یک سری عادات شستشوی صورت می‌تواند بسیاری مشکلات مانند: خشکی، چرب بودن، حساسیت و … برای پوست ایجاد کند. متن زیر را بخوانید تا با ... 10 اشتباه بزرگ در شست‌وشوی صورت - بیتوته www.beytoote.com/attire/cuticle/mistake4-washing-face.html‎Cachedشستن صورت,افراط در شست‌وشو,اشتباه بزرگ در شستن صورت,شوینده صورت, آبکشی کردن پوست,خشک کردن صورت,صحیح آبکشی نکردن پوست. اشتباهات رایج در زمان شستشوی صورت - نمناک namnak.com/اشتباهات-در-شستشوی-صورت.p27786‎Cachedشستشوی صورت و تعداد دفعات شستشوی صورت و روش شستشوی صورت و بهترین روش ... نمناک بهداشت و سلامتپوست و مو اشتباهات رایج در زمان شستشوی صورت ... شیوه‌های اشتباه شستشوی پوست صورت - دانشنامه رشد danesh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?comment... 10 مارس 2016 ... شیوه‌های اشتباه شستشوی پوست صورت ... پژوهشگران اعتقاد دارند نحوه شتسشوی پوست صورت به صورت روزانه خود یکی از علل اصلی بروز مشکلات ... هفت اشتباه رایج در شستن پوست صورت - نت شهر www.netshahr.com/.../هفت-اشتباه-رایج-در-شستن-پوست-صورت‎Cached11 مه 2014 ... آموزش صفر تا 100 سئو / آموزش جامع و مفهومی سئو و تاثیر آن در کاهش رنک الکسا ... هفت اشتباه رایج در شستن پوست صورت ... دکتر جانت گراف، متخصص امراض پوستی در مرکز درمانی مانت سینای، اشتباهات رایج در شستشوی صورت و ... این عادت‌های شستشوی صورت اشتباه است | بادبادک www.badbadakmedia.com/.../2432-این-عادت‌های-شستشوی-صورت-اشتباه-است‎Cached17 جولای 2017 ... اما داشتن عادت‌های اشتباه در شستشوی صورت می‌تواند سلامت پوستتان را به خطر بیاندازد و باعث مشکلاتی مانند خشکی بیش‌ از حد پوست یا چرب شدن ... عادت‌های اشتباه در شست‌و‌شوی صورت - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/.../عادت-های-اشتباه-در-شست-و-شوی-صورت‎Cachedعادت‌های اشتباه در شست‌و‌شوی صورت. شناسه خبر: 1466444 سرویس: رسانه ها. ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷. شستشو پوست صورت ... پرهیز از این اشتباهات در شستشوی صورت | مجله الیکادو https://mag.elikado.com/...style/.../پرهیز-از-این-اشتباهات-در-شستشوی-صورت/‎Cachedاگر قصد دارید پوست صورت شما سالم‌تر، لطیف‌تر و جوان‌تر به نظر برسد، از این سه اشتباه که در ادامه به آنها اشاره می شود، پرهیز کنید. اشتباه شماره ۱: عدم شستشوی ...