مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فشار خون بالا را چگونه مدیریت و درمان کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دکتر سلام، اصطلاح قاتل خاموش از این جهت است که برای بسیاری از مردم علائم فشار خون بالا قابل مشاهده نیست.

فشار خون بالا در صورت عدم درمان می تواند به سکته مغزی، حمله قلبی، آسیب کلیوی، و از دست دادن بینایی منجر شود. بر طبق توصیه های بین المللی فشار خون سالم عدد 80/120 میلی متر جیوه است. عدد 90/140 میلی متر جیوه به عنوان فشار خون بالا در نظر گرفته شده است. اگر شما با فشار خون بالا تشخیص داده شده اید، با پزشک خود درباره روش های درمانی کاهش میزان فشار خون صحبت کنید. این روش ها ممکن است شامل دریافت دارو، تغییر شیوه زندگی، و یا ترکیبی از این روش های درمانی باشد.

با این حال راهکارهایی برای مدیریت فشار خون بالا بدون درمان های دارویی وجود دارد:

حرکت کنید: کارشناسان کلینیک مایو توصیه می کنند روزانه 30 تا 60 دقیقه ورزش می تواند به پایین آوردن فشار خون منجر شود. اگر شما تا به حال غیر فعال بوده اید، با پزشک خود درباره ورزش های امن صحبت کنید. شروع ورزش باید برای شما به آرامی باشد و آن هم با راه رفتن یا دوچرخه سواری . به تدریج سطح فعالیت های متوسط یا شدید را به روال خود اضافه کنید. حداقل دو روز در هفته ورزش های تقویت عضلات را انجام دهید.

پیروی از رژیم غذایی دش: این رژیم می تواند نقش موثری در کاهش فشار خون داشته باشد. رژیم غذایی دش شامل خوردن میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی، ماهی و … است. چربی های اشباع، چربی های ترانس و کلسترول، غذاهای فرآوری شده، لبنیات پرچرب، گوشت پرچرب از این رژیم حذف شده اند.

کم کردن میزان نمک: اگر دارای فشار خون بالا هستید، میزان مصرف سدیم خود را طبق توصیه انجمن قلب آمریکا به کمتر از 1500 میلی گرم در روز برسانید یعنی کمی بیش از نیم قاشق غذاخوری. یک قاشق غذاخوری نمک 2400 میلی گرم سدیم دارد. البته تنها میز غذا مقصر دریافت نمک نیست، غذاهای فرآوری شده و بسیاری از غذاهای رستوران ها سدیم بالا دارند.

از دست دادن وزن اضافه: وزن و فشار خون دو عامل در کنار هم هستند. از دست دادن تنها 5 پوند وزن می تواند به کاهش فشار خون منجر شود. در این میان چربی اضافه دور کمر بسیار مهم است و به آن چربی احشایی گفته می شود. این چربی می تواند خطرات مرتبط با سلامت از جمله فشار خون بالا، را افزایش دهد. در مردان اندازه دور کمر باید کمتر از 40 اینچ و در زنان باید کمتر از 35 اینچ باشد.

پرهیز از سیگار و الکل: مطالعات نشان می دهد یک ساعت بعد از استعمال سیگار، فشار خون بالا می رود. اگر شما سیگاری هستید در معرض بیشتر فشار خون بالا و ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارید.

استرس کمتر: استرس به طور موقت می تواند منجر به افزایش فشار خون شود. سعی کنید تمام عوامل مرتبط با استرس را شناسایی و مدیریت کنید. در هنگام استرس تنفس عمیق داشته باشید. پرداختن به ورزش هایی مانند یوگا از شدت استرس روزانه می کاهد.



لینک منبع :فشار خون بالا را چگونه مدیریت و درمان کنیم

فشار خون بالا را چگونه مدیریت و درمان کنیم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../فشار-خون-بالا-را-چگونه-مدیریت-و-درمان-کنیم‎Cached Similar22 دسامبر 2015 ... فشار خون بالا را باید جدی بگیریم و به دنبال بهترین روش ها برای درمان آن باشیم. با نکات زیر می توانید فشار خون بالا را مدیریت کنید. به گزارش ... فشار خون بالا را چگونه مدیریت و درمان کنیم - آگهی www.bimead.com/index.php?catid=31&maghaleid=1964 22 دسامبر 2015 ... فشار خون بالا را باید جدی بگیریم و به دنبال بهترین روش ها برای درمان آن باشیم. با نکات زیر می توانید فشار خون بالا را مدیریت کنید. به گزارش ... فشار خون بالا را چگونه کنترل کنیم؟ www.entekhab.ir/fa/news/.../فشار-خون-بالا-را-چگونه-کنترل-کنیم‎Cached۳۰ درصد مردم از فشار خون بالا رنج می‌برند،‌عارضه‌ای که با تغذیه‌ مناسب قابل حل است. اما درمان نشدن می‌تواند علاوه بر مرگ زودرس به نابینایی، نارسایی کلیه و قلب و ... فشار خون بالا را چطور در خانه مدیریت کنیم - سلامتی salamati.ir/2016/.../how-do-we-manage-high-blood-pressure-at-home/‎Cached25 سپتامبر 2016 ... فشار خون بالا در صورت عدم درمان می‌تواند به سکته مغزی، حمله قلبی، آسیب کلیوی، و از دست دادن بینایی منجر شود. بر طبق توصیه‌های بین المللی ... فشار خون بالا را چطور در خانه مدیریت کنیم؟ - سلامانه www.salamaneh.com/post/.../فشار-خون-بالا-را-چطور-در-خانه-مدیریت-کنیم 10 فوریه 2016 ... سلامانه : فشار خون بالا در صورت عدم درمان می‌تواند به سکته مغزی، حمله قلبی، آسیب کلیوی، و از دست دادن بینایی منجر شود. به گزارش پایگاه خبری ... چگونه فشار خون را بدون استفاده از دارو پایین بیاوریم؟ | ingooneh ingooneh.com/چگونه-فشار-خون-را-بدون-استفاده-از-دارو-پایین-بیاوریم؟‎Cached Similarبیشتر افراد دارای فشار خون بالا درمان دارویی را آغاز می کنند. در این مقاله قصد داریم راه های کاهش فشار خون بدون استفاده از دارو را به شما معرفی کنیم. فشار خون بالا را چگونه مدیریت و درمان کنیم | رزچت| چت رز| چت روم www.chatroz2.ir/فشار-خون-بالا-را-چگونه-مدیریت-و-درمان-کن/‎Cachedفشار خون بالا را باید جدی ب. ... فشار خون بالا را چگونه مدیریت و درمان کنیم | رزچت| چت رز| چت روم ... فشارخون بالا را چطور مهار کنیم؟ - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/429647/science/medical‎Cached Similar24 ژوئن 2015 ... فشارخون بالا یکی از شایع‌ترین مشکلات برای سلامتی انسان‌ها به شمار می‌رود. در اینفوگرافی زیر با این مشکل و نیز برخی راه‌های درمان آن بیشتر آشنا ... چگونه از ابتلا به بیماری فشار خون بالا پیشگیری کنیم؟ - پارسی طب fa.parsiteb.com/چگونه-از-ابتلا-به-بیماری-فشار-خون-بالا-پ/‎Cached Similarچگونه از ابتلا به بیماری فشار خون بالا پیشگیری کنیم؟ ... بر اساس اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، بسیاری از افراد که به فشار خون بالا ... باشد، به عنوان مثال به دیابت نیز مبتلا باشد درمان دارویی فشار خون بالا از همان ابتدای ... مجله شفاجو | چگونه از فشار خون بالا پیشگیری کنیم؟ mag.shafajoo.com/content/29300‎Cachedچگونه می توانیم از بروز فشار خون بالا پیشگیری کنیم؟ ... حتی یک مقدار کم کاهش وزن نیز می تواند تاثیر زیادی در جلوگیری و درمان فشار خون بالا داشته باشد. ... استرس خود را مدیریت کنید: استرس ممکن است باعث بالا رفتن فشار خون شود و در دراز مدت ...