مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب

در این مطالعه محققان محور توجه خود را بر روی یک کربوهیدرات مشتق از سیر موسوم به FruArg متمرکز کرده و نقش آن را در واکنش های محافظتی مورد بررسی قرار دادند.


محققان توانایی این ماده غذایی را بر مهار و حتی برعکس کردن آسیب سلول مغزی ناشی از استرس های محیطی بررسی نمودند. استرس های محیطی می تواند شامل روند پیری، سیگار کشیدن، آلودگی هوا، آسیب مغزی و یا مصرف بیش از حد الکل باشد.


نتایج این مطالعه نشان داد که سیر نه تنها روند پیری را کند می کند بلکه می تواند از ابتلا به بیماری های عصبی مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر و پارکینسون پیشگیری کند. محققان دانشگاه میزوری متوجه شدند که وجود این کربوهیدرات در سیر عامل این فواید است.


«زوزانگ گو»، استادیار پاتولوژی و آناتومی دانشکده پزشکی میزوری و سرپرست تیم مطالعه، در این باره می گوید: «سیر یکی از مکمل های غذایی پرمصرف است.»


بیشتر مردم سیر را به دلیل برخورداری از مولفه های محتوی سولفور که منبع خوبی از آنتی اکسیدان است، یک ماده غذایی مفید می دانند. محققان قصد دارند در آینده اثرات FruArg را بر سایر سلول های بدن که با ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان مرتبط هستند، مطالعه کنند.(سلامت نیوز)



لینک منبع :تاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب

تاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب - مواد غذایی - تغذیه ... www.salamatnews.com/.../تاثیر-شگفت-انگیز-سیر-بر-سلامت-اعصاب-‎Cached Similar11 جولای 2015 ... تاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب. سلامت نیوز:طبق یافته اخیر محققان، ماه غذایی موجود در سیر عامل محافظت از مغز در مقابل پیری و بیماری ... تاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب - نیک صالحی پرتال ... www.niksalehi.com/.../تاثیر-شگفت-انگیز-سیر-بر-سلامت-اعصاب.html خواص شگفت انگیز سیر محققان دانشگاه میزوری آمریکا در یک مطالعه متوجه شدند که سیر می تواند به روش های بسیاری موجب سالم نگاه داشتن انسان ها شود. به گفته این ... تاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب titre1.com/fa/news/72017/تاثیر-شگفت-انگیز-سیر-بر-سلامت-اعصاب 11 جولای 2015 ... تاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب. سیر نه تنها روند پیری را کند می کند بلکه می تواند از ابتلا به بیماری های عصبی مرتبط با افزایش سن ... اثر شگفت انگیز سیر بر اعصاب - آبتین نیوز abtinnews.ir/news/24766‎Cachedدر این مقاله از سایت آبتین نیوز مطلبی در مورد اثر شگفت انگیز سیر بر اعصاب ارائه شده است.همچنین شما میتوانید مطالب بیشتری را در بخش سلامت مشاهده نمایید. روزنامه آفتاب یزد - تاثیر شگفت انگیز سیر بر اعصاب aftabeyazd.ir/8536-تاثیر-شگفت-انگیز-سیر-بر-اعصاب.html‎Cached13 جولای 2015 ... محققان دانشگاه میزوری آمریکا در یک مطالعه متوجه شدند که سیر می تواند به روش ... 2- خشک: به اعصاب محیطی اثر می گذارد و موجب فلج شدن یک یا چند عضو بدن می ... به گزارش سلامت نیوز، روغن طبیعی گل ها می تواند راه حل این مشکل باشد. تاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب - تا سلامتی tasalamati.com/e/8PvXD/‎Cachedتاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب. سلامت نیوز :طبق یافته اخیر محققان، ماه غذایی موجود در سیر عامل محافظت از مغز در مقابل پیری و بیماری است. تاثیر شگفت انگیز سیر بر اعصاب | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/66201‎Cachedمحققان دانشگاه میزوری آمریکا در یک مطالعه متوجه شدند که سیر می تواند به روش های بسیاری موجب سالم نگاه داشتن انسان ها شود. به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی. تاثیر شگفت انگیز مصرف این ماده غذایی بر سلامت مغز news0.ir/.../تاثیر%20شگفت%20انگیز%20مصرف%20این%20ماده%20غذایی%...‎Cachedتاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب - مواد غذایی - تغذیه ...www. salamatnews.com › تغذیه › مواد غذاییتاثیر شگفت انگیز سیر بر ... این ماده غذایی را بر مهار و ... تاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب - سلامت نیوز - تی نیوز tnews.ir/news/704344452367.html‎Cachedسلامت نیوز :طبق یافته اخیر محققان، ماه غذایی موجود در سیر عامل محافظت از مغز در مقابل پیری و بیماری است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه میزوری ... تاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب - خبر نو | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/4121695 11 جولای 2015 ... تاثیر شگفت انگیز سیر بر سلامت اعصاب. طبق یافته اخیر محققان، ماه غذایی موجود در سیر عامل محافظت از مغز در مقابل پیری و بیماری است.