مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا در ماه رمضان دهان تلخ می‌شود؟

مریم شیرمستی با اشاره به مشکلات گوارشی شایعی که در ماه رمضان وجود دارد، گفت: ریفلاکس معده از مهم‌ترین این مشکلات است و خصوصا در افرادی رخ می‌دهد که بلافاصله بعد از صرف غذا آن هم در وعده سحر می‌خوابند.

وی معتقد است: برای کنترل این شرایط باید از مصرف آب و مایعات فراوان همراه غذا خودداری کرد و از خوابیدن بلافاصله بعد از غذا و با معده پر پرهیز شود.

این کارشناس تغذیه تلخی دهان را از دیگر مشکلات شایع در ماه رمضان دانست که دلیل آن غلبه طبع صفرا است. در این صورت افراد باید بیشتر از غذاهای خنک استفاده کنند. همچنین مصرف عرق کاسنی دو مرتبه در روز و هر مرتبه یک نصف استکان مفید است. مصرف خاکشیر هم می‌تواند موثر باشد و از تلخی دهان در طول روز بکاهد.

وی افزود: ورم معده از دیگر مشکلات گوارشی شایع در ماه رمضان است که در افراد مبتلا به زخم معده بیشتر دیده می‌شود. در این شرایط افراد باید از غذاهایی بین افطار و سحر استفاده کنند که فشار کمتری به دستگاه گوارش آنها وارد کند.

شیرمستی خاطرنشان کرد: سبزیجات فراوان، نوشابه‌های گازدار، قهوه و چای غلیظ از جمله مواد غذایی است که باعث فشار به معده می‌شود.

وی به افرادی که دچار این مشکل هستند توصیه کرد: بین وعده افطار تا سحر دو فنجان عرق نعناع مصرف کنند.

این کارشناس تغذیه با اشاره به خاصیت ضد التهابی ماهی، مصرف ماهی در وعده افطار را نیز برای افراد مبتلا به ورم معده مفید خواند.

(مهر)



لینک منبع :چرا در ماه رمضان دهان تلخ می‌شود؟

چرا در ماه رمضان دهان تلخ می‌شود؟ - ایسنا www.isna.ir/news/94040904904/چرا-در-ماه-رمضان-دهان-تلخ-می-شود‎Cached30 ژوئن 2015 ... یک کارشناس تغذیه ریفلاکس معده را یکی از مهم‌ترین مشکلات شایع گوارشی در ماه رمضان دانست و توصیه کرد که افراد برای پیشگیری از این مشکل ... تلخی دهان در روزه داری؛ علل و توصیه ها - تبیان article.tebyan.net/281630/تلخی-دهان-در-روزه-داری-علل-و-توصیه-ها‎Cached16 جولای 2014 ... تلخی دهان مشکلی است که دلایل متفاوتی می‌تواند باعث آن شود و البته ... یکی از دلایل عمده ایجاد تلخی دهان در دوره روزه‌داری در ماه رمضان عدم دریافت آب ... چرا در ماه رمضان دهان تلخ می‌شود؟ - پرشین وی persianv.com/pezeshk/چرا-در-ماه-رمضان-دهان-تلخ-می‌شود؟.html‎Cached1 جولای 2015 ... مصرف خاکشیر هم می‌تواند موثر باشد و از تلخی دهان در طول روز بکاهد. وی افزود: ورم معده از دیگر مشکلات گوارشی شایع در ماه رمضان است که در افراد ... چرا در ماه رمضان دهان تلخ می‌شود؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5248848/چرا-در-ماه-رمضان-دهان-تلخ-می‌شود 30 ژوئن 2015 ... یک کارشناس تغذیه ریفلاکس معده را یکی از مهم‌ترین مشکلات شایع گوارشی در ماه رمضان دانست و توصیه کرد که افراد برای پیشگیری از این مشکل ... چرا در ماه رمضان دهان تلخ می‌شود؟ | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/64959‎Cachedیک کارشناس تغذیه ریفلاکس معده را یکی از مهم‌ترین مشکلات شایع گوارشی در ماه رمضان دانست و توصیه کرد که افراد برای پیشگیری از این مشکل قبل و همراه با غذا ... دلیل تلخی دهان با روزه - onvansho onvansho.ir/result/دلیل-تلخی-دهان-با-روزه.html مراجعه به روانشناس دلیل تلخی دهان در روزه شایع استبا بوی بد دهان نیز . چرا در ماه رمضان دهان تلخ می‌شود این کارشناس تغذیه تلخی دهان را از دیگر تلخ نشود با بوی دهان در ... علت تلخی دهان چیست - آکا www.akairan.com/health/bimari-behdasht/13874.html‎Cached Similarتلخی دهان در ماه رمضان,تلخی دهان در صبح,تلخی دهان در بارداری,تلخی دهان از چیست ... دهان، ترشح یک نوع اسید در معده است که از مری بالا می‌آید و انتهای زبان را تلخ می‌کند. علت بد مزه بودن دهان در صبح چیست؟ - نمناک namnak.com/بد-مزه-بودن-دهان-هنگام-صبح.p38397‎Cachedجزو عواملی است که باعث بد مزه بودن دهان در صبح میشود. بازدید : 20,145 نفر. علت بد مزه بودن دهان در صبح چیست. بسیاری از ما صبح ها که از خواب بیدار می شویم بد مزه بودن دهان و تلخی آن را تجربه کرده ... کافیست یک نوشیدنی ساده تهیه کرده و به مدت 8 شب متوالی (هر ماه) میل کنید. ... علت و رفع بوی بد دهان در ماه رمضان; تلخی دهان در بارداری ... چرا در ماه رمضان دهان تلخ می‌شود؟ - الودکتر | خبرپو khabarpu.com/k.php?u.../Ynw...2KfZhNmI2K/...‎Cached26 مه 2017 ... چرا در ماه رمضان دهان تلخ می‌شود؟ - الودکتر | خبر پو, پویش آخرین اخبار روز ایران و جهان. بوی بد دهان همراه تلخی خشکی دهان - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../بوی-بد-دهان-همراه-تلخی-خشکی-دهان.html‎Cachedبوی بد دهان همراه تلخی خشکی دهان بوی بد دهان می تواند یک علامت هشدار دهنده مبنی بر آلوده بودن ... فقط به هنگام بروز علائمی همچون ورم معده ، درد یا سوء هاضمه آشکار می شود.