مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام

پاسخ مشاور: نکاتی را برای بهبود و رفع نگرانی شما عرض می‌کنم که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد:


۱- به رفتار خوب خود ادامه دهید:
اینکه شما به شوهرتان توجه و محبت می‌کنید و همیشه تلاش کرده‌اید که این شرایط عاطفی و صمیمانه را حفظ کنید از نقاط مثبت رفتار شماست که تداوم آن مورد تاکید قرار می‌گیرد. شما با این رفتارهای مطلوب (نگاه پرمهر، جملات صمیمانه و...) است که می‌توانید به رابطه خوبتان با وی ادامه دهید.

۲- سایر روابط خود را مدیریت کنید:
شاید بهتر باشد هر کدام از ما پس از ازدواج تصمیم بگیریم روابط با دیگر اعضای خانواده (والدین، خواهر وبرادر) و همچنین دوستان و آشنایانمان را تنظیم کنیم که همسرمان دچار گرفتاری و ناراحتی نشود.

۳- عدم ابراز احساسات:
گاهی برخی رفتار‌ها می‌تواند پیام ویک نوع شکایت و ناراحتی باشد که قابل طرح نیست یا آقایان فکر می‌کنند نباید طرح کنند. آقایان در بیان احساسات ضعیف هستند که در یک فضای مهربان می‌توان آن را پیدا کرد. رفتارهایی نظیر تهدید، سرزنش، غرغر کردن و... که در ارتباط زوجین غیر مؤثر است نمی‌تواند کمکی به بهبود رابطه بکند.

۴- نخواهید که مادرش را فراموش کند:
رابطه شوهرتان با مادرش حدود ۲۰ سال قبل از رابطه با شما بنا نهاده شده است. مادر اولین عکس در آلبوم زندگی است که به وی حال خوب داده است. شما بعد از ازدواج با همسرتان توانسته‌اید او را به زندگی با خودتان ترغیب کنید و او در حال حاضر با شماست. مادرش فقط مادرش هست و شما همسرش هستید. او می‌تواند حدود یک پنجم از زمان روزانه خود را با مادر و دوستانش و بقیه را با شما بگذراند. اینکه تلاش کنید و از او مدام بخواهید که با شما باشد و مادرش را کنار بگذارد یا فراموش کند غیر ممکن است و این تلاش بیهوده شما را به جایی نمی‌رساند.
شاید همیشه این موضوع را به شکل یک شکایت همراه با ناراحتی بیان کرده‌اید و باز به یک نتیجه واحد رسیده‌اید. حالا این سوال مطرح می‌شود که اگر کاری را همیشه کرده‌اید و به جوابی نرسیده‌اید بهتر نیست روش خود را عوض کنید؟ به عنوان مثال اگر همیشه غر می‌زنید که چرا این‌قدر خانه مادرت می‌روی و شوهرتان هم این کار را انجام می‌دهد شاید بتوان با عوض کردن شکل گفت‌و‌گو یا روش متفاوت رفتاری نتیجه گرفت.


همراه همسرتان باشید

شما هم همراه وی فراوان به منزل مادر شوهرتان بروید یا حتی به وی بگویید چون مادرش پیر و سالخورده است و به مراقبت بیشتری نیاز دارد می‌توانی بیشتر آنجا بمانی. شاید با خودتان بگویید آیا این نوع رفتار من باعث نمی‌شود که بیشتر آنجا بماند و دیگر به خانه نیاید؟ پاسختان منفی است. کافی است به شکلی مؤدبانه و مهربانانه بخواهید این کار را انجام دهد. شما هم سرگرمی جدیدی مانند ورزش، سرزدن به خانواده خودتان و دوستانتان برای گذران مناسب اوقات خود پیدا کنید.
اگر این مورد تنها ایراد همسرتان است می‌توان رفتار او را که شما موافق با آن نیستید با روش‌های مذکور تصحیح کرد.
در ‌‌نهایت امیدوارم این توصیه‌ها مؤثر واقع شود اما از امکان صحبت با مشاور به اتفاق همسرتان نیز غافل نشوید. (دکتر مسعود خاکپور - روان‌شناس/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.



لینک منبع :از بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام

از بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../از-بی‌توجهی‌های-همسرم-خسته-شده‌ام‎Cachedاز بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام. چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 ساعت 12:12. جام جم سرا- خانمی ۲۳ ساله‌ام که ۱ سال بیشتر با شوهرم فاصله سنی ندارم اما خیلی به او توجه و ... از بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام | صدای زندگی sedayezendegi.com/بی‌توجهی‌های-همسرم-خسته-شده‌ام/ 8 ا کتبر 2016 ... سوال: خانمی ۲۳ ساله‌ام که ۱ سال بیشتر با شوهرم فاصله سنی ندارم اما خیلی به او توجه و محبت می‌کنم؛ برعکس، همسرم به من خیلی بی توجه است و بیشتر ... Images for از بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام از بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام - نیک صالحی پرتال سرگرمی ... www.niksalehi.com/public/231390.html 6 مه 2015 ... مادرش فقط مادرش هست و شما همسرش هستید. او می‌تواند حدود یک پنجم از زمان روزانه خود را با مادر و دوستانش و بقیه را با شما بگذراند. اینکه تلاش کنید و ... بایگانی‌ها از بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام - زناشویی ، همسرداری www.niksalehi.com/public/tag/از-بی‌توجهی‌های-همسرم-خسته-شده‌ام از بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام. ... نوشته هایی با برچسب از بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام. از شوهرم بدم می آید! از شوهرم بدم می آید! امان از این مادرشوهرم؛ دیگر از شوهرم هم ... از بی توجهی های همسرم خسته شدم | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/discussion/.../از-بی-توجهی-های-همسرم-خسته-شدم‎Cached15 مه 2013 ... مهمترین مشکل من بی توجهی های همسرم بوده و هست. هیچ وقت راجع به قیافه، ... خودم هم از این وضع خسته شدم ، تا کی باید تحمل کنم؟ چقد یه طرفه محبت کنم ... مشاوره زناشویی - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://cafebazaar.ir/app/ir.moshavere.zanashoee.d6/?l=fa‎Cached Rating: 4.2 - 41 votes - Free - Android - Business/Productivity از بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام من همسر سابقم را می‌خواهم مشکلی در خانه: ارتباط تلفنی شوهر با خانم غریبه دختری را پسندیده‌ام اما مادرم مخالفت می‌کند همسرم هیچ علاقه‌ای ... مشاوره زناشویی - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار cafebazaar.af/app/ir.moshavere.zanashoee.d7/?l=fa‎Cachedخیلی مشکوکم: تازگی‌ها مادرم رفتارهای عجیبی دارد زندگی زیر سایه کتک و داد و بیداد لطفا سزارین کنید؛ من از زایمان طبیعی می‌ترسم از بی‌توجهی‌های همسرم خسته شده‌ام. از بی توجهی همسرم خسته شدم - تالار گفتگوی همدردی www.hamdardi.net/thread-36552.html‎Cached Similar26 نوامبر 2014 ... سلام و خسته نباشید من 25 سالمه و شوهرم 31 و 5 ساله ازدواج کردم،یه پسر 14 ماهه هم دارم پدر و مادرم خارج از ایران زندگی میکنن در واقع من جز شوهر و بچه ام ... محبت افراطی زن، مرد را از ادامه زندگی دلسرد کرد - سایت خبری تحلیلی ... www.tabnak.ir/fa/.../محبت-افراطی-زن-مرد-را-از-ادامه-زندگی-دلسرد-کرد‎Cached13 آوریل 2011 ... مرد با بیان اینکه همسرم نیز با جدایی موافق است و این موضوع را قبول خواهد کرد، افزود: از مهربانی و گاهی بی‌توجهی همسرم خسته شده‌ام و می‌خواهم از او جدا ...