مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پیامدهای «ازدواج نوبتی» در خانواده‌ها

دکتر احمد برجعلی افزود: اگرچه با ازدواج فرزند کوچک‌تر، موقعیت‌های بهتری برای فرزند بزرگ‌تر فراهم می‌شود اما در غیر این صورت، فرزند کوچک‌تر هم موقعیت‌های ازدواجش را از دست خواهد داد. ما نباید در فضای خانه گره‌ها را باز به هم گره بزنیم و گره کوری درست کنیم.

این روان‌شناس با بیان اینکه در ازدواج باید اقتضائی عمل کرد، اظهارکرد: هر کس اقتضائاتی دارد. ممکن است فرزند بزرگ‌تر تمام تمرکزش را متوجه تحصیل کرده یا در حال حاضر از نظر روحی آمادگی ازدواج نداشته باشد یا حتی موقعیتی که درشان او باشد، برایش پیش نیامده باشد. فرزندان و خانواده‌ها باید بدانند که هر تأخیری منفی نیست، بلکه مهم این است که افراد درست ازدواج کنند نه اینکه الزاما زود ازدواج کنند.

وی اضافه کرد: موفقیت و خوشبختی فرزند کوچک‌تر روی سایر اعضای خانواده همچنین دیدی که افراد نسبت به آن‌ها دارند تأثیر مثبت می‌گذارد، در حالی که مجرد باقی ماندن همه بچه‌ها، تأثیر تخریبی بیشتری روی وجهه خانواده دارد.

وی درباره راهکارهای مواجه شدن فرزندکوچک‌تر با مخالفت با ازدواجش پیش از فرزند بزرگ‌تر گفت: درصورتی که فرزند بزرگ‌تر با این موضوع مخالفت کند، فرزند کوچک‌تر نباید عجله کند، بلکه باید صبر کند تا موافقت تمام اعضای خانواده جلب شود و جوّ خانواده مساعد شود.

برجعلی در پایان اظهار کرد: این فرآیند نه با جنگ و کشمکش، بلکه باید با ملاطفت و مهربانی صورت گیرد. همچنین باید برای متقاعد کردن والدین و فرزند بزرگ‌تر از مشاور کمک گرفت. زیرا در خانواده جوّ احساسی وجود دارد و ممکن است افراد نتوانند منطقی تصمیم بگیرند اما مشاور با دید منطقی به نمای بیرونی خانواده می‌نگرد و راهکارهای بهتری ارائه می‌کند. (ایسنا به نقل از سپیده دانایی)



لینک منبع :پیامدهای «ازدواج نوبتی» در خانواده‌ها

پیامدهای «ازدواج نوبتی» در خانواده‌ها - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../پیامدهای-ازدواج-نوبتی-در-خانواده‌ها‎Cached30 مارس 2015 ... تصویر پیامدهای «ازدواج نوبتی» در خانواده‌ها. دکتر احمد برجعلی افزود: اگرچه با ازدواج فرزند کوچک‌تر، موقعیت‌های بهتری برای فرزند بزرگ‌تر فراهم ... پیامدهای ازدواج نوبتی - مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان moshavereh-azdevaj.blogsky.com/1395/09/.../پیامدهای-ازدواج-نوبتی‎Cachedمشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان - سایت تخصصی مشاوره روانشناسی و روانپزشکی با هزاران مطلب مفیدو آموزنده. مادرانه :: پیامدهای ازدواج نوبتی در خانواده ها را بدانید madaraneh.com/fa/content/787.html‎Cachedپیامدهای ازدواج نوبتی در خانواده ها را بدانید. مادرانه: با ازدواج کردن فرزند کوچک‌تر موقعیت‌های بهتری برای فرزند بزرگ‌تر فراهم می‌شود اما در غیر این صورت، فرزند ... میگنا - پیامد ازدواج نوبتی www.migna.ir/vdcipzap.t1aur2bcct.html‎Cached31 مارس 2015 ... یک روانشناس گفت: با ازدواج کردن فرزند کوچک‌تر موقعیت‌های بهتری برای ... احمد برجعلی گفت: خانواده‌ها باید بدانند فرصت‌ها همیشه به دست نمی‌آیند و ... پیامدهای «ازدواج نوبتی» در خانواده ها | خانواده ها باید - قطره www.ghatreh.com/news/nn25373032/پیامدهای-ازدواج-نوبتی-خانواده 30 مارس 2015 ... پیامدهای «ازدواج نوبتی» در خانواده ها. خانواده ها باید بدانند فرصت ها همیشه به دست نمی آیند و گذرا هستند. هیچ کس نمی تواند آینده را پیش بینی کند و به ... پیامدهای ازدواج نوبتی - انجمن تخصصی مشاور forum.moshaver.co/f24/پیامدهای-ازدواج-نوبتی-18247/‎Cachedپیامدهای ازدواج نوبتی یک روانشناس گفت: با ازدواج کردن فرزند کوچک‌تر ... دکتر احمد برجعلی : خانواده‌ها باید بدانند فرصت‌ها همیشه به دست نمی‌آیند و ... تریبون مستضعفین » تفاوت شاخصه‌های عزاداری با افسردگی در ... www.teribon.ir/.../تفاوت-شاخصه‌های-عزاداری-با-افسردگی-در.html‎Cached27 نوامبر 2011 ... ... قانون مهریه، راههای جلوگیری از عادی شدن زندگی زناشویی، روانشناسی تعلل و اهمال کاری، بررسی پیامدهای ازدواج نوبتی در خانواده و بازگشت به زندگی ... [PDF] خواهر بزرگتر مجرد!!! zendegisalem.khorasannews.com/newspaper/pagepdf/4966‎Cached23 آگوست 2016 ... دختران مجرد یا همان ازدواج نوبتی در خانواده ها بدانیم، راهی. کوچه و خیابان می ... نوبتی ازدواج کردن در خانواده مواجه می شود، با لبخند می گوید: »االن به دلیل .... مشکل پیامدهای تلخ تری مثل ایجاد رابطه بین جوانان خارج از چارچوب. درست و منطقی ... 154 - اخبار زنان-عصر بانوان- پایگاه خبری زنان asrebanovan.ir/news.php?pageNum_rs1=153&totalRows_rs1...cat... پیامد ازدواج نوبتی. با ازدواج کردن فرزند کوچک‌تر موقعیت‌های بهتری برای فرزند بزرگ‌تر فراهم می‌شود اما در غیر این صورت، فرزند کوچک‌تر هم موقعیت‌های ازدواجش را از ... جالب و خواندنی | ساتین - Part 77 saten.ir/category/طنز-و-سرگرمی/page/77/‎Cachedپیامد ازدواج نوبتی در بین خانوادهای ایرانی ... همسر محمدرضا گلزار نامزد محمدرضا گلزار عروسی محمدرضا گلزار خانواده محمدرضا گلزار ازدواج محمدرضا گلزار reza.