مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گیاهی سرشار از «ویتامین کا»

اریته‌های کلم کیل در سراسر جهان، در آب و هواهای متفاوت کشت می‌شوند، و این گیاه می‌تواند حتی تا ماه‌های سرد‌تر زمستان رشد کند. به علاوه، برگ‌ها کلم کیل یخ‌زدگی را به خوبی تحمل می‌کنند، و برخی از منابع مدعی هستند که اگر پس از یخ‌زدگی آن‌ها را برداشت کنند، مزه شیرین‌تری خواهد داشت. کلم کیل در سال‌های اخیر به خاطر منافع تغذیه‌ای فراوانش (به همراه بلوبری، اسفناج، لوبیا‌ها و برخی گیاهان دیگر) توجه زیادی را به خود جلب کرده است و یکی از به اصطلاح «ابرغذا‌ها» شمرده می‌شود.

یک فنجان کلم کیل خرد شده ۲۰۶ درصد نیاز روزانه به ویتامین A و ۶۸۴ درصد نیاز به ویتامین K را دارا است. این مقدار کلم کیل همچنین به اندازه یک فنجان شیر حاوی کلسیم است، و از یک پرتقال ویتامین C بیشتری دارد؛ همچنین حاوی مواد معدنی مهم، از جمله مس، پتاسیم، آهن، منگنز و فسفر است.

کلم کیل همچنین منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-۳ است، و همچنین حاوی فیبرهای پایین‌آورنده کلسترول و کاروتنوئید‌ها و فلاوونوئیدهای ضدسرطان است.

کلم کیل در طول جنگ جهانی دوم اغلب برای کشت در به اصطلاح «باغچه‌های پیروزی» توصیه می‌شد، زیرا به راحتی کشت داده می‌شد و مملو از مواد مغذی غنی بود که مکمل غذاهای محدود سهمیه‌ای زمان جنگ می‌شدند. اما هنگامی که جنگ تمام شد، بسیاری از خانواده‌ها خوردن کلم کیل را کنار گذاشتند، چرا که از مزه آن خوششان نمی‌آمد و سهمیه‌بندی زمان جنگ را به یادشان می‌آورد. البته گونه‌های جدید کلم کیل مزه بسیار بهتری نسبت به کلم‌هایی دارند که در دهه ۱۹۴۰ کشت می‌شدند. مصرف‌کنندگان باید به دنبال کلم کیلی باشند که برگ‌های سفت و به رنگ سبز تیره یا ارغوانی داشته باشد.

کلم کیل را می‌تواند در کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌دار تا پنج روز در یخچال نگهداری کرد. از جمله شیوه‌های مطلوب برای سرو کردن کلم کیل افزودن آن به سوپ، بشقاب تخم‌مرغ‌، کاسرول، سالادها- حتی برای روی پیتزا- است. کلم کیل را می‌توان له کرد و با گردو و سرکه بالسامیک تف داد، یا با پاستا، دانه کاج و روغن زیتون تف داد.

چیپس‌های کلم کیل هم تولید شده‌اند که با برش دادن برگ‌های این گیاه در اندازه‌های کوچک، خواباندن آن در روغن زیتون و نمک، و بعد پختن آن برای ۱۰ دقیقه روی اجاق تهیه می‌شوند. (همشهری آنلاین)

196



لینک منبع :گیاهی سرشار از «ویتامین کا»

گیاهی سرشار از «ویتامین کا» - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../گیاهی-سرشار-از-ویتامین-کا‎Cached25 مارس 2015 ... تصویر گیاهی سرشار از «ویتامین کا». اریته‌های کلم کیل در سراسر جهان، در آب و هواهای متفاوت کشت می‌شوند، و این گیاه می‌تواند حتی تا ماه‌های سرد‌تر ... 10 ماده سرشار از ویتامین K - دکتر شما - ویزیت رایگان دکتر شما https://drforyou.ir/10-ماده-سرشار-از-ویتامین-k/‎Cached18 دسامبر 2015 ... ویتامین K ، محلول در چربی می باشد که در تولید ویتامین های محلول در چربی نقش اساسی ایفا می کند. ویتامین k به سه شکل وجود دارد: ویتامین k1 فرم ... ویتامین k و منابع غذایی آن - پارسی طب fa.parsiteb.com/ویتامین-k-و-منابع-غذایی-آن/‎Cached Similarمحققان در تحقیقاتی تازه دریافته ‌اند افرادی که از مواد غذایی حاوی ویتامین K ... زیاد در سبزی‌ های سبزرنگ یافت می‌ شود و همچنین در روغن‌ های گیاهی مثل روغن کانولا و … ویتامین کا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ویتامین_کا‎Cached Similarاین ممکن است که ((فرم گیاه)) با ویتامین K باشد. .... بیماران قلبی - عروقی تجویز می شود، استفاده می کنند، مصرف زیاد غذاهای حاوی ویتامین کا می تواند تداخل ایجاد کند. ویتامین k و منابع غذایی آن - تبیان article.tebyan.net/169131/ویتامین-k-و-منابع-غذایی-آن‎Cached15 ژوئن 2011 ... مهم ترین منابع حاوی ویتامین k عبارتند از سبزیجات دارای برگ ‌های پهن ... در سبزیجات دارای برگ سبز، سبزیجات دانه ای و روغن های گیاهی موجود است. منابع غذایی ویتامین K را بشناسید - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/166714‎Cached Similar17 آوریل 2012 ... مهم ترین منابع حاوی ویتامین k عبارتند از سبزیجات دارای برگ های پهن سبز ... کلم‌ پیچ، گیاه گل قاصدک، شاهی، اسفناج، شلغم، خردل، چغندر، گل‌ کلم، ... مواد غذایی سرشار از ویتامین k | پرتال پارسه گرد https://www.parsegard.com/greenliving/ویتامین-k.html‎Cachedبرای جذب ویتامین K لازم نیست که شما مقدار میکروگرم را محاسبه کنید، بلکه لازم است بطور مداوم در هر وعده غذایی از گیاهان و مواد غذایی حاوی ویتامین K استفاده کنید. لیستی کامل از موادغذایی حاوی ویتامین K - نسخه www.noskhe.com/.../لیستی-کامل-موادغذایی-حاوی-ویتامین-k/‎Cached8 مارس 2017 ... لیستی کامل از موادغذایی حاوی ویتامین K شامل سبزیجات برگ سبز، سبزیجات کلمیان، برخی میوه ها، غلات، فرآورده های حیوانی، روغن های گیاهی است. 9 غذای سالم که دارای ویتامین D بالا هستند - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../969-9-غذای-سالم-که-دارای-ویتامین-d-بالا-هستند.html‎Cachedبا وجود این واقعیت، آنها هنوز هم حاوی مقدار خوبی از ویتامین D 152 IUدر هر وعده، یا 38 درصد از RDI ... به استثنای غذاهای غنی شده، قارچ تنها منابع گیاهی ویتامین D هستند. گیاهی سرشار از «ویتامین کا» | کلم کیل (Kale) یک سبزی سبزبرگ www.ghatreh.com/news/nn25343493/گیاهی-سرشار-ویتامین‎Cached Similar25 مارس 2015 ... آشنایی با خواص کلم کیل» گیاهی سرشار از ویتامین کا» " جام جم سرا- کلم کیل ( Kale) یک سبزی سبزبرگ (با نام علمی Bracica oleracea) است.