مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ترافیک علیه طول عمر

جام جم سرا:هر سال با شروع فصل پاییز و بارندگی با حجم بالای ترافیک در سطح شهر روبه‌رو هستیم، اما باور می‌کنید ماندن در ترافیک و استرس ناشی از آن به بروز فشارخون بالا و فشارهای عصبی منجر و سبب کوتاهی عمرتان می‌شود؟

بر اساس پژوهش‌های متخصصان یکی از عوارض جدی و خطرناک آلودگی صوتی و خیابان‌های پرسروصدا حمله‌های قلبی و افزایش فشار خون است، به طوری که مواجهه با سروصدایی با شدت 50 دسی‌بل، تا 40 درصد می‌تواند احتمال حمله قلبی را بالا ببرد.

این در حالی است که آزمایش‌های اندازه‌گیری شدت صوت نشان داده در ترافیک‌های سنگین، میزان سروصدا می‌تواند تا 80 ، 90 دسی‌بل بالا برود.

در عین حال، بیماران قلبی در صورتی که روزهای شلوغ هفته به رانندگی بپردازند، بیش از دیگران در خطر ابتلا به سکته‌های قلبی و افزایش فشار خون قرار دارند البته تاثیر ترافیک در بروز سکته قلبی ارتباطی با رانندگی کردن بیمار قلبی ندارد و حتی سفر درونشهری با وسایل نقلیه عمومی در روزهای پرترافیک نیز خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

ترافیک فقط سلامت قلب را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، بلکه تماس با سر و صدای زیاد خیابان‌های شلوغ و پرترافیک، خطر بروز سکته مغزی را تشدید می‌کند به طوری که به گفته محققان آلمانی، در ازای هر ۱۰ دسی‌بل افزایش صدا، خطر بروز سکته مغزی تا ۱۴ درصد بیشتر می‌شود. بروز سردردهای طولانی مدت نیز از دیگر تاثیرات مخرب ترافیک است.

هوای اعصابتان را داشته باشید

ترافیک کلانشهرهای بزرگی مثل تهران صدمات روانی زیادی هم برای راننده و هم سرنشینان دارد. راننده به دلیل این‌که دائم با پدال کلاچ، ترمز و گاز درگیر است، دچار فشار زیادی در زانو و کمر می‌شود و همین فشارهای فیزیکی زمینه‌ساز ناراحتی‌های عصبی، پرخاشگری و تنش‌های روحی ـ روانی خواهد بود.

ایستادن طولانی مدت در خیابان‌ها میان دیگر خودرو‌ها، صدای بوق ممتد و انواع آلودگی‌های صوتی، آلودگی هوا، سرما و گرما و... هم دایره تحمل روانی فرد را کوچک و کوچک‌تر می‌کند و فرد به راحتی آماده درگیری و تنش می‌شود و همین موضوع می‌تواند سلامتش را به خطر بیندازد.

پس باید سعی کنیم در ترافیک‌های سنگین حتی‌الامکان خونسردی‌مان را حفظ کنیم و این نکته را بدانیم که اطرافیان ما هم شرایطی مشابه ما دارند، پس شرایط ما سخت‌تر از آنها نیست.

برای آرامش بیشتر هم می‌توانیم به برنامه رادیویی یا موسیقی مورد علاقه‌مان گوش دهیم که ترجیحا این موسیقی باید از نوع آرامش‌بخش باشد. حتی اگر در ماشین افراد دیگری هم حضور داشته باشند شرایط بهتر خواهد بود، چون می‌توانیم با آنها در مورد علایق و موضوعات جالب و خاطرات خوبشان حرف بزنیم و متوجه گذر زمان نشویم.



لینک منبع :ترافیک علیه طول عمر

ترافیک علیه طول عمر - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1693875714682550758 بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است؛ به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هر‌هفته ... ترافیک بر علیه طول عمر میباشد | بر اساس اعلام سازمان بهداشت - قطره www.ghatreh.com/news/nn35477475/ترافیک-علیه-طول-عمر-میباشد 9 ژانویه 2017 ... بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است؛ هر سال با شروع فصل پاییز و بارندگی. پونیلا - ترافیک بر علیه طول عمر میباشد ponila.com/post/411108/‎Cachedبر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است؛ پیش بینی طول عمر بیمار با هوش مصنوعی - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1103575‎Cached7 ژوئن 2017 ... خبرگزاری مهر: ابتلا به بیماری تاثیر منفی در طول عمر دارد. اکنون هوش مصنوعی با بررسی مولفه‌های مختلف، طول عمر یک بیمار را پیش‌بینی می‌کند. ایرنا - ترافیک سنگین در میدان فرودگاه اهواز/ خط لوله نفت 40 ساله از ... www.irna.ir/tehran/fa/News/82578369/‎Cached26 ژوئن 2017 ... وی با اشاره به وجود خطوط انتقال دیگر در میدان فرودگاه اهواز، خاطرنشان کرد: مابقی خطوط انتقال نفت در این منطقه وضعیت مناسب تر و طول عمر کمتری ... ترافیک و آسیب به دی.ان.ای کودکان - شرکت داروسازی اسوه www.osvahpharma.com/.../ترافیک%20و%20آسیب%20به%20دی.ان.ای%20کودکان 24 مه 2017 ... به گفته وی، تحقیق ما نشان می دهد که طول تلومر می تواند پتانسیلی برای استفاده به عنوان یک نشانگر زیستی آسیب دی. .... موفقیت محققان ایرانی درتولید آنتی بادی علیه تومورهای سرطانی .... کمبود ویتامین D طول عمر را کوتاه می کند. ترافیک های سنگین و افزایش خطر ابتلا به سرطان در سرنشینان خودروها www.osvahpharma.com/.../ترافیک%20های%20سنگین%20و%20افزایش%20خطر%20ابتلا%20به%2... 14 سپتامبر 2016 ... یک مطالعه تازه نشان می دهد که در ترافیک های سنگین و طولانی مدت، سرنشینان خودروها به واسطه قرار ..... کمبود ویتامین D طول عمر را کوتاه می کند. هوای قلب‌تان را داشته باشید - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/1660028658957965026/هوای-قلب‌تان-را-داشته-باشید 27 سپتامبر 2014 ... بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش ... تصویر پوکی استخوان علیه طول عمر ... تصویر ترافیک علیه طول عمر ... اتوبان امام علی ترافیک - علمی سرا elmisara.ir/tag/اتوبان-امام-علی-ترافیک.html nbsp;انگیزه های مامون از ولایتعهدی امام رضا (علیه السلام)چشمداشت مامون از ... گروه اجتماعی - به علت بی احتیاطی راننده های دو خودروی پراید و سوزوکی، ترافیک سنگینی همین حالا عصر سه شنبه 26 شهریور در شمال به جنوب اتوبان امام .... غذاهای تند و طول عمر چقدر از عمرمان در خواب ،حمام، دستشویی و ترافیک می‌گذرد | نشاط شهر ... neshateshahr.ir/.../3897-چقدر-از-عمرمان-در-خواب-حمام-دستشویی-و-ترافیک-می-گذرد 3 آگوست 2015 ... چقدر از عمرمان در خواب ،حمام، دستشویی و ترافیک می‌گذرد ... جالب است بدانید هر فرد در طول عمر خود 1 سال و 2 ماه از زندگی خود را در دستشویی و 1 سال آن ...