مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قصد ازدواج دارم، پدرم می‌گوید: زود است

جام جم سرا به نقل از خراسان: حل مسئله سربازی و داشتن شغل برای ازدواج ضروری و لازم است، اما کافی نیست. تصمیمگیری برای ازدواج صرفا بر اساس دو ملاک معافیت از سربازی و داشتن شغل منطقی نیست. بنابراین بهتر است برای اینکه ازدواج آگاهانه‌ای داشته باشید، به این نکات توجه کنید:


اهمیت سن مناسب برای ازدواج

سن در ازدواج ملاک مهمی است. معمولا ازدواج برای پسر‌ها در سنین زیر ۲۰ سال توصیه نمی‌شود؛ چرا که تنش‌ها و آسیب‌های ازدواج را افزایش می‌دهد. ناپایداری در هویت فردی و شغلی در این سن زیاد است و در واقع شکل گیری هویت بر اساس پاسخ فرد به سوالاتی نظیر «من کی هستم؟ چه می‌خواهم؟ چرا می‌خواهم؟ و...» اتفاق می‌افتد که در این سن، معمولا افراد هنوز پاسخ قاطع و ثابتی برای این سوالات نیافته‌اند.
اگر ازدواج در چنین سنی رخ دهد، احتمال آسیب پذیری آن زیاد است؛ چون هنوز هویت فرد خوب شکل نگرفته و ممکن است دست به انتخاب اشتباهی بزند و در آینده از ازدواج خود پشیمان شود. البته ممکن است فردی در همین سن هم آمادگی‌های ازدواج را کسب کرده باشد که بعد از اطمینان از صحت وجود چنین آمادگی‌هایی، در این صورت باید با والدینتان به گفت‌و‌گو بنشینید و از دلایل مخالفت آن‌ها بیشتر مطلع شوید.


از ثبات شغلیتان مطمئن شوید

با توجه به اینکه گفته‌اید در بنگاه مشغول به کار هستید، آیا در این شغل ثبات یافته‌اید؟ به این شغل علاقه دارید؟ احتمال تغییر شغل به خاطر میزان درآمد، مسائل کاری و... وجود دارد یا خیر؟ بهتر است فرد زمانی سراغ ازدواج برود که در شغل خود به یک میزان ثبات و پایداری رسیده است و مدام دست به تغییرشغل نزند چرا که تغییرات شغلی پیاپی به زندگی مشترک ضربه می‌زند.


دلایل مخالفت والدینتان را بپرسید

باتوجه به مخالفت پدر و مادرتان بهتر است کمی بیشتر تامل کنید. بیشتر اوقات بزرگتر‌ها نگاه پخته‌تر و منطقیتری به ازدواج دارند. اگر آن‌ها می‌گویند زود است به احتمال زیاد بر اساس یک سری دلایل به این نتیجه رسیده‌اند؛ به طور مثال در رفتارهای شما نشانه‌های ناپختگی رفتاری یا رفتارهای کودکانه دیده‌اند یا اینکه استقلال یا نداشتن توانایی مالی شما، آن‌ها را نگران کرده است. با این حال بهتر است تا زمان کسب رضایت والدینتان دست نگه دارید تا شرایط به نحو بهتری فراهم شود و شما به انتخاب بهتری دست پیدا کنید. همچنین رضایت خانواده خود را برای ازدواج به دست بیاورید. (زهره حسینی- کار‌شناس ارشد مشاوره)



لینک منبع :قصد ازدواج دارم، پدرم می‌گوید: زود است

Images for قصد ازدواج دارم، پدرم می‌گوید: زود است قصد ازدواج دارم، پدرم می‌گوید: زود است - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../قصد-ازدواج-دارم،-پدرم-می‌گوید-زود-است‎Cached18 ا کتبر 2014 ... جوانی ۱۷ساله‌ام. از خدمت سربازی معاف شدم. مشغول کار در بنگاه املاک هستم. اکنون قصد ازدواج دارم ولی پدر و مادرم مخالفت می‌کنند و می‌گویند زود است. familweb.com - قصد ازدواج دارم، پدرم می‌گوید زود است.چه کنم؟ familweb.com/.../1438-قصد+ازدواج+دارم،+پدرم+می‌گوید+زود+است.چه+کنم؟.php‎Cachedاکنون قصد ازدواج دارم ولی پدر و مادرم مخالفت می‌کنند و می‌گویند زود است. لطفا راهنمایی‌ام کنید. به نقل از خراسان: حل مسئله سربازی و داشتن شغل برای ازدواج ضروری و لازم ... - نیاز به ازدواج دارم ولی خانواده مخالف هستند - جام نیوز www.jamnews.ir/TextVersionDetail/405257‎Cached21 ا کتبر 2014 ... شما زمانی می‌توانید ازدواج کنید که هدفتان را در زندگی، حداقل تا حدودی مشخص ... اکنون قصد ازدواج دارم ولی پدر و مادرم مخالفت می‌کنند و می‌گویند زود است. با مخالفت والدین در ازدواج، چه باید کرد؟ | شهر سوال www.soalcity.ir/node/363‎Similar13 آوریل 2013 ... دلیل مخالفت مادرم هم این است که میگوید بهتر از علی برای تو هست. .... بنده متاسفانه مقداری زود جوش هستم خانواده ها هم کاملا در جریان هستند خانواده معتقدی دارم و ..... ایشون از همون ابتدا قصد ازدواج با من رو داشتن اما بدلیل درگیر بودن کارهای ... پدرم با اصل ازدواجم مخالف است! | گروه اینترنتی رهروان ولایت www.welayatnet.com/fa/news/109231‎Cached8 ژوئن 2017 ... بنده 6 ماه است که خواستگار دارم، ولی پدرم راضی نمی‌شود که بنده ازدواج کنم. به گوشم رسیده ... آیا اعتقاد دارد که ازدواج در حال حاضر برای شما زود است یا . ۱۰ علامتی که نشان می‌دهد مردی می‌خواهد با شما ازدواج کند - مردمان www.mardoman.net/family/10marrysigns‎Cached Similar25 نوامبر 2013 ... ممکن است از مردی که آماده ازدواج است بشنوید که، «تو همانی هستی که همیشه ... شاید باز کمی غر زده و شکایت کند اما تلاش خود را برای انجام آن کار به نحو احسن به کار می‌گیرد. ... «دوستت دارم» را خیلی خیلی بیشتر به زبان می‌آورد، احتمالاً آماده است که حلقه ... الان توروی مادرم وای نمیستادمو با کسایی ک میگفت ازدواج میکردم. آیا طرف مقابل شما واقعا قصد ازدواج دارد؟ - بیتوته www.beytoote.com/.../other-sideyou-really-going-get-married.html‎Cached Similarواقعا ازدواج امری خلافه ؟؟ ترس داره ؟ از نظر قانونی اشکال داره ؟ جواب همه اینا منفیه . ... اولا یه پسر اگر قصد ازدواج داشته باشه در اولین اقدام خانواده خودش رو از رابطه با ... با پدر دختر صحبت کنه البته ممکنه اون پسر در حال حاضر شرایطش بریا ازدواج جور .... رابطه عاشقانه تان با این نشانه ها به پایان رسیده است، مراقب باشید!! .... درمان زود انزالی ... چرا دختران تمایل به ازدواج ندارند؟ - ناطقان nateghan.ir/fa/news/27875/چرا-دختران-تمایل-به-ازدواج-ندارند‎Cached16 آگوست 2015 ... سوالم را که می‌پرسم لبخندی می‌زند و می‌گوید: حالا که خیلی زود است. ... مینا که می‌گوید مراقب است اوضاعش شبیه مادرش نشود، می‌گوید: پدر من مرد خوبی است و ... ندهم، این است که با شرایط بعد از ازدواج مشکل دارم و فعلا تجرد را ترجیح می‌دهم. ... می‌شود که در مواجهه با پسری که قصد ازدواج دارد، سردرگمی آنها به دختران هم سرایت کند و ... مشاوره ی ازدواج - پایگاه اطلاع رسانی حجةالاسلام و المسلمین جاودان new.javedan.ir/porsesh_ezdevaj-index‎Similarایا میشه به این نیت خوند که خداوند یک همسر شایسته نصیب کند اگر صلاح است فلان شخص که من ... قصد دارم تا چند ماه دیگر یعنی سن هجده_نوزده سالگی ازدواج کنم. ... در زمان عقد اگر به هردلیلی نتوانستم کار کنم، پدرم میتواند حمایتم کند. ... میباشد و از نظر ظاهری با توجه به انچه دیگران میگویند خوب هستم ؛مذهبی هستم و دریک خانواده مذهبی هم ...