مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آزار جنسی در کودکی سبب اعتیاد در جوانی می‌شود

جام جم سرا: شهلا کرمی با اشاره به اینکه آزار جنسی کودکان سبب بروز اضطراب و اعتیاد آن‌ها به مصرف موادمخدر صنعتی در نوجوانی وجوانی می‌شود افزود: والدین باید هوشیار باشند اگر فرزندشان از اختلال اضطراب رنج می‌برد، باید بلافاصله سلامت روحی و روانی او را بسنجند و از مشاور کمک بگیرند.

این روانپزشک با انتقاد از اینکه امروزه به دلیل مشغله‌های کاری و زندگی تجملاتی، والدین کمتر به مسایل و مشکلات فرزندان خود توجه می‌کنند، افزود: خانواده مهم‌ترین نهادی است که می‌تواند از‌‌ همان بدو تولد با روش درست تربیتی، آینده‌ای عاری از هر گونه استعمال مواد مخدر و سایر موارد را برای فرزندان خود رقم زند.

کرمی همچنین در مورد رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از تاثیرگذار‌ترین برنامه‌هایی که می‌توان در مورد رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر انجام داد، ایجاد تفریحات سالم در قالب اوقات فراغت برای کودکان، نوجوانان و جوانان است.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی وسیع در مورد عوارض مواد مخدر از سوی نهادهای مختلف و کانون‌های فرهنگی و آموزش و بالا بردن آگاهی مردم از طریق رسانه‌ها امری خوب است، اما کافی نیست و باید به صورت عملیاتی به این موضوع ورود کرد.

این روانپزشک گفت: باید از‌‌ همان دوران کودکی برنامه‌هایی برای آموزش و افزایش مهارت‌های زندگی طراحی کرد که وقتی آنان به سن نوجوانی و جوانی می‌رسند بر اساس مهارت‌هایی که یاد گرفته‌اند، خود به خود از اعتیاد دوری کنند. (ایرنا)



لینک منبع :آزار جنسی در کودکی سبب اعتیاد در جوانی می‌شود

آزار جنسی کودکان، ابتلا به اعتیاد را افزایش می‌دهد - ایسنا www.isna.ir/.../آزار-جنسی-کودکان-ابتلا-به-اعتیاد-را-افزایش-می-دهد‎Cached21 سپتامبر 2014 ... یک روانپزشک معتقد است، آزار جنسی در دوران کودکی سبب بروز اضطراب و اعتیاد آنها به مصرف مواد مخدر صنعتی در نوجوانی و جوانی می‌شود. آزار جنسی در کودکی سبب اعتیاد در جوانی می‌شود - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../آزار-جنسی-در-کودکی-سبب-اعتیاد-در-جوانی-می‌شود‎Cached21 سپتامبر 2014 ... تصویر آزار جنسی در کودکی سبب اعتیاد در جوانی می‌شود. جام جم سرا: شهلا کرمی با اشاره به اینکه آزار جنسی کودکان سبب بروز اضطراب و اعتیاد آن‌ها ... Images for آزار جنسی در کودکی سبب اعتیاد در جوانی می‌شود آزار جنسی کودکان سبب ابتلای آنها به اعتیاد در دوران جوانی می‌شود ... www.salamatnews.com/.../آزار-جنسی-کودکان-سبب-ابتلای-آنها-به-اعتیاد-در-دوران-جوانی-می‌شود آزار جنسی کودکان سبب ابتلای آنها به اعتیاد در دوران جوانی می‌شود. ۱۳۹۳/۰۷/۰۵ - ۱۵:۵۱ - کد خبر: 121688. سلامت نیوز: ٧٠‌درصد جوانانی که معتاد می‌شوند دچار مشکلات ... آزار جنسی در کودکی سبب اعتیاد در جوانی می‌شود | شبنم نیوز www.shabnamnews.com/news/57655‎Cached24 سپتامبر 2014 ... شبنم نیوز: شهلا کرمی با اشاره به اینکه آزار جنسی کودکان سبب بروز اضطراب و اعتیاد آن‌ها به مصرف موادمخدر صنعتی در نوجوانی وجوانی می‌شود افزود... آزار جنسی کودکان، ابتلا به اعتیاد را افزایش می‌دهد - خبرگزاری تسنیم https://www.tasnimnews.com/.../آزار-جنسی-کودکان-ابتلا-به-اعتیاد-را-افزایش-می-دهد‎Cached21 سپتامبر 2014 ... ... تسنیم: یک روانپزشک معتقد است، آزار جنسی در دوران کودکی سبب بروز اضطراب و اعتیاد آنها به مصرف مواد مخدر صنعتی در نوجوانی و جوانی می‌شود. آزار جنسی کودکان سبب ابتلای آنها به اعتیاد در دوران جوانی می شود tasalamati.com/e/GlZG6/ ۷۰‌درصد جوانانی که معتاد می‌شوند دچار مشکلات روانی هستند. ،شهلا کرمی روانپزشک و آسیب‌شناس اجتماعی در روزنامه شهروند نوشت: آزار جنسی کودکان سبب بروز اضطراب و ... پریا: در کودکی بارها از سوی اقوام نزدیکم مورد آزار قرار گرفتم تا اینکه ... www.rokna.ir/.../74961-پریا-در-کودکی-بارها-از-سوی-اقوام-نزدیکم-مورد-آزار-قرار-گرفتم-تا-اینکه-این-رفتار-برایم-اعتیاد-آورد‎Cached2 آوریل 2017 ... رکنا: پریا را دختری که جزو قدیمی های انجمن معتادان جنسی گمنام به حساب می آید، به من معرفی می کند. ... و همین مساله باعث شــده در نوجوانی و جوانی گرفتار اعتیاد جنسی شود . ... همین ضعف فرهنگی خانواده سبب شده بود که خانواده حواس شان به من نباشد .... های عاطفی که در این روابط ناسالم ایجاد می شود مثل سم است حتی اگر این ... آزار جنسی کودکان، ابتلا به اعتیاد را افزایش می‌دهد - خبرگزاری برنا www.bornanews.ir/بخش-اخبار-57/222779-آزار-جنسی-ابتلا 21 سپتامبر 2014 ... یک روانپزشک معتقد است، آزار جنسی در دوران کودکی سبب بروز اضطراب و اعتیاد آنها به مصرف مواد مخدر صنعتی در نوجوانی و جوانی می‌شود. از فرزندی که آزار جنسی دیده، حمایت کنید - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../از-فرزندی-که-آزار-جنسی-دیده،-حمایت-کنید‎Cached5 آوریل 2015 ... جام جم سرا- کودکانی که هدف آزار جنسی قرار گرفته‌اند، در صورت حمایت و پشتیبانی مادرشان، ... تحقیقات قبلی مشخص کرده بود که آزار جنسی کودکان سبب می‌شود آن‌ها در خطر ... تصویر آزار جنسی در کودکی سبب اعتیاد در جوانی می‌شود ...