مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سن مدرسه

جام جم سرا: دکتر شاهرخ خوش سیرت با اشاره به اینکه شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سنین قبل از مدرسه التهاب گوش میانی است، گفت: 3.4 درصد کودکان، نوع مزمن بیماری را دارند و به طور معمول هر دو گوش مبتلا می‌شود.

وی گفت: علایم التهاب حاد اغلب در کودکان وجود ندارد. علامت اصلی، کاهش شنوایی است اما، کودکان به ‌ندرت آن را بیان می‌کنند. تاخیر در تکامل گفتاری، زبان و اختلال ادراک ممکن است رخ دهد.

به نقل از ایسنا، این متخصص گوش، گلو و بینی گفت: تشخیص این بیماری با اتوسکوپی انجام‌پذیر است. سایر تشخیص‌ها در کودکان کمتر محتمل است. درمان فرم حاد یا تحت حاد به ‌طور قابل توجهی در جهت بهبود تنفس از راه بینی و بهبود عملکرد شیپور استاش صورت می‌گیرد و ممکن است شامل استفاده کوتاه‌ مدت از قطره‌های بینی ضداحتقان و داروهای مرطوب‌کننده و بهداشتی باشد. استروئیدهای موضعی گاه مفید هستند.

وی با تاکید بر اینکه اوتیت حاد یک‌طرفه پیش‌آگهی بدی دارد، گفت: این عارضه باید طی 3 ماه درمان شود. تا زمانی که شنیدن و گفتار مختل نشده است، یک راهکار حمایتی به‌ کار گرفته می‌شود.



لینک منبع :شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سن مدرسه

شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سن مدرسه - ایسنا www.isna.ir/news/.../شایع-ترین-بیماری-گوش-در-کودکان-سن-مدرسه 14 سپتامبر 2014 ... یک متخصص گوش، گلو و بینی با تاکید بر اهمیت اصلاح مشکلات شنوایی کودکان در سنین پیش از دبستان، گفت: التهاب گوش میانی شایع‌ترین ... شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سن مدرسه - کودک و نوجوان - خانواده ... www.salamatnews.com/.../شایع‌ترین-بیماری-گوش-در-کودکان-سن-مدرسه‎Cached14 سپتامبر 2014 ... دکتر شاهرخ خوش سیرت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سنین قبل از مدرسه التهاب گوش میانی است، گفت: ... شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سن مدرسه - زیست بوم zistboom.com/fa/.../شایع‌ترین-بیماری-گوش-در-کودکان-سن-مدرسه‎Cached23 ا کتبر 2014 ... شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سنین قبل از مدرسه التهاب گوش میانی است. شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سن مدرسه zistboom.com/fa/news/25673/ 23 ا کتبر 2014 ... شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سنین قبل از مدرسه التهاب گوش میانی است. شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سن مدرسه - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/.../شایع‌ترین-بیماری-گوش-در-کودکان-سن-مدرسه/4178118 یک متخصص گوش، گلو و بینی با تاکید بر اهمیت اصلاح مشکلات شنوایی کودکان در سنین پیش از دبستان، گفت: التهاب گوش میانی شایع‌ترین بیماری گوش در ... شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سن مدرسه - نامه نیوز https://namehnews.ir/fa/.../شایع‌ترین-بیماری-گوش-در-کودکان-سن-مدرسه 14 سپتامبر 2014 ... یک متخصص گوش، گلو و بینی با تاکید بر اهمیت اصلاح مشکلات شنوایی کودکان در سنین پیش از دبستان، گفت: التهاب گوش میانی شایع‌ترین ... عرش نیوز - شایع‌ترین بیماری گوش در کودکان سن مدرسه arshnews.ir/vdcba9bf0rhbg5p.uiur.html 14 سپتامبر 2014 ... یک متخصص گوش، گلو و بینی با تاکید بر اهمیت اصلاح مشکلات شنوایی کودکان در سنین پیش از دبستان، گفت: التهاب گوش میانی شایع‌ترین ... شایع ترین بیماری گوش در کودکان سن مدرسه tasalamati.com/e/Xk17k/‎Cachedیک متخصص گوش، گلو و بینی با تاکید بر اهمیت اصلاح مشکلات شنوایی کودکان در سنین پیش از دبستان، گفت: التهاب گوش میانی شایع‌ترین بیماری گوش در ... عفونت گوش میانی در کودکان - بیتوته www.beytoote.com/baby/malady-baby/ear4-infection.html‎Cachedعفونت‌هاى گوش میانى(OM) شایع‌ترین علت کم شدن شنوایى کودکان است به‌طوری که ... احتمال ابتلا به این بیماری کم می‌شود اما دوباره در سنین قبل از مدرسه احتمال بروز آن ... بررسی سه علت مهم کم شنوایی کودکان – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=15890‎Cached Similar۱- اوتیت میانی (عفونت های گوش) ۲،- علل مادرزادی ، ۳- علل اکتسابی. ... در حقیقت اوتیت میانی، شایع ترین علت کم شنوایی در کودکان خردسال است. ... ۵۰درصد از کودکان تا سن یک سالگی حداقل یک بار دچار این بیماری شده اند. ... در کودکان مدرسه رو، تخمین زده می شود سالیانه ۵ میلیون روز تحصیلی به دلیل ابتلاء کودکان به این بیماری از دست داده ...