مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پسرم به دیگران زندگی دوباره داد

جام‌جم‌سرا: چه‌کسی به شما گفت این اتفاق برای رضا افتاده است؟

یکی از پسرانم به خانه تلفن زد و پرسید از رضا خبر داری؟ گفتم نه. او گفت رضا تصادف کرده اما حالش خوب است و دوستش به کما رفته است. به او گفتم خودم می‌دانم برای پسرم اتفاق بدی افتاده است.


وقتی فهمیدید او تصادف کرده و به کما رفته است چه کردید؟

من از سادات هستم و روحیه‌ام خوب و قوی است. پسرم مومن بود و از من خواسته بود گریه‌وزاری نکنم.

شغل رضا شغل خطرناکی بود. آیا فکر می‌کردید او را در تصادف از دست بدهید؟
نه واقعا. من زیاد به این موضوع فکر نمی‌کردم همان اول که سراغ این کار رفت می‌دانستم این بچه نذری است و او را در جوانی از دست می‌دهم.

چه شد که تصمیم به اهدای اعضای بدن فرزندتان گرفتید؟
حدود یک‌سال قبل خودش کارت اهدا را گرفته بود. اهدای عضو خواست خودش بود به‌خاطر همین من هم به خواسته‌اش احترام گذاشتم و اعضای بدنش را اهدا کردم. من وسیله‌ای بودم تا خواسته او اجرا شود. اولین خواسته من هم این بود که پسرم درمان شود و به کانون خانواده بازگردد اما وقتی درمان نشد دیدم چه بهتر که اعضای بدنش را اهدا کنم و به‌جای اینکه بدن پاکش زیر خاک بپوسد بهتر است به چندنفر زندگی دوباره بدهد و آنها هم برایش فاتحه بخوانند.

آیا خودش در این‌باره با شما صحبت کرده بود؟
همان یک‌سال پیش در این‌باره صحبت کرده بود. خیلی سربسته درباره مرگ‌مغزی صحبت کرد و گفت مادر یک کارت است، شیرت را حلالم کن و با رضایت آن را امضا کن. او به من گفت این برای من خیلی مهم است. اگر برایم اتفاقی افتاد خودت باقی‌اش را می‌فهمی و خوشحال هم می‌شوی که این کار را کرده‌ای. من آن روز ته قلبم فهمیدم که منظور رضا چیست.

شما چه واکنشی نشان دادید؟
ناراحت شدم. به‌هرحال وقتی حرف از مرگ عزیزی باشد آدم خواه‌ناخواه ناراحت می‌شود.

حالا که این کار را انجام داده‌اید چه احساسی دارید؟
الان خیلی خوشحال هستم. امانت خدا را پس داده‌ام چرا نباید خوشحال باشم. خدا هفت‌پسر به من داد و من دختر ندارم. الان هم خودش خواست از این طریق امانتش از پیش ما برود.

همسرتان چه نظری داشت؟
همسرم 15سال پیش فوت شد اما فکر نمی‌کنم اگر آن خدابیامرز زنده بود با این کار موافقت می‌کرد. چون او ایمانش از من قوی‌تر بود و بچه‌ها را خیلی دوست داشت.

پیشنهادتان به افرادی که ممکن است در شرایط مشابه شما قرار بگیرند، چیست؟
از آنها خواهش می‌کنم همین کار را بکنند. جسم عزیزشان زیر خاک خواهد پوسید پس چرا اهدا نکنند تا با اعضای بدن او کسانی از مرگ نجات پیدا کنند؟ (شرق)



لینک منبع :پسرم به دیگران زندگی دوباره داد

Images for پسرم به دیگران زندگی دوباره داد پسرم به دیگران زندگی دوباره داد - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../پسرم-به-دیگران-زندگی-دوباره-داد‎Cached21 آگوست 2014 ... «رضا غنی‌آبادی» از کارکنان یگان ویژه پلیس تهران بزرگ بود که چندروز قبل به‌دنبال سانحه رانندگی، مرگ مغزی و اعضای بدن او به بیماران اهدا شد. پسرم به دیگران زندگی دوباره داد - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../پسرم-به-دیگران-زندگی-دوباره-داد‎Cached21 آگوست 2014 ... «رضا غنی‌آبادی» از کارکنان یگان ویژه پلیس تهران بزرگ بود که چندروز قبل به‌دنبال سانحه رانندگی، مرگ مغزی و اعضای بدن او به بیماران اهدا شد. پسرم به دیگران زندگی دوباره داد | «رضا غنی آبادی» از کارکنان - قطره www.ghatreh.com/news/.../پسرم-دیگران-زندگی-دوباره-داد‎Cached Similar21 آگوست 2014 ... مصاحبه با زنی که اعضای بدن پسرش را اهدا کرد پسرم به دیگران زندگی دوباره داد " رضا غنی آبادی» از کارکنان یگان ویژه پلیس تهران بزرگ بود که ... من یک مادرم... (به سرنوشتم خوش آمدی فرشته من) helen88.persianblog.ir/‎Cached Similar31 آگوست 2016 ... دخترم را جوری تربیت خواهم کرد که هیچگاه ما را اینگونه تربیت نکرده اند ... جوری که یادش نرود آدم است و آدم همانی است که هم گریه میکند هم داد میزند هم خشمگین میشود و. هم تا آخر عمرش ... "فرهنگشان غنی تر باشد"، بیشتر به دیگران "عشق می دهند". وهرچه .... تا بدانم حجم یک لبخند کودکانه ات میتواند معجزه زندگی دوباره ام باشد. خانمی با وضع روحی خیلی خراب که دوست پسرش با اوقهرکرده چون ... ► 28:12https://www.youtube.com/watch?v=pfoX1oa4Kno Jul 28, 2017 - 28 min - Uploaded by Persian Ravanshenasi ... براحتی صحبت کند در مورد آشتی با دوست پسرش فرهنگ هلاکویی دارای ... پسرش با اوقهرکرده چون تکستهای دوست پسرقبلیش را به او نشان نداده. TEHRAN Kouhe Kamarshekan تÙ_راÙ_ Ú©Ù_Ù_ Ú©Ù_ر Ø´Ú©Ù_ - Google Books Result https://books.google.com/books?isbn=0981257607 Mahin Milani - ‎ برای آنها مهم نیست که من به هر حال سر و سامانی به زندگی خود می دهم تا از آن وضعیت در آیم، می بایست خوشحال می بودند. ... اموری که با زندگی دیگران ارتباط پیدا نمی کرد. ... انگار ترجیح می داد من به همان گونه ادامه دهم و زیبائی هایم خود را نشان ندهند. ... مامان انقلاب دوباره عزادار شده بود و هنوز صدای انقلاب بلند بود و جنگ برای آفرنیش شهیدان در راه ...خانمی که شوهرخانه اورا ازدستش درآورده و با دوست دخترش زندگی میکند و ... ► 16:57https://www.youtube.com/watch?v=pf4Cy_1UrjM Jul 28, 2017 - 17 min - Uploaded by Persian Ravanshenasi خانمی که شوهرخانه اورا ازدستش درآورده و با دوست دخترش زندگی میکند و ... میلیونها تومان بدهی دوست پسرم به دیگران را بخاطرعشق برایش تسویه کردم ... خدا همۀ اشکها را پاک می کند - توسّط ارشد اوین آ. اشموتز https://www.lds.org/general.../10/god-shall-wipe-away-all-tears?...‎Cachedبعنوان بخشی ار طرح پدر بهشتی، او اجازه داد که غم و اندوه به زندگی فانی ما بافته شوند. ... در حال آتش بیرون کشیده، او را نجات داد، و دوباره برای نجات دیگران به خانه دوید. ... های فردی، درد ها، محنت ها، و همۀ ضعف هایتان—بر پدر بهشتی و پسرش آشکار هستند. بازنویسی ذهن: - Google Books Result https://books.google.com/books?isbn=1780836961 محسن مخملباف - ‎2017 در دفتر کار پدرش اتاق کوچکی را به عنوان محل زندگی انتخاب کرد. ... با اتوبوس این طرف و آن طرف رفت که خرج زندگی اش زیاد نباشد، تا دوباره برای بدست آوردن آن ... را دید که دوست داشت ببیند و کارهایی را انجام داد، که همیشه دوست داشت انجام داده باشد. ... باشد و پسرش هم دیگر روی پای خودش ایستاده و مسئولیت زندگی اش را پذیرفته است.