مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلایل و راههای رفع بوی بد دهان

جام جم سرا: التهاب لثه، باقی ماندن غذا بین دندان‌ها، عفونتهای تنفسی، سینوزیت، مشکلات گوارشی، بیماری دیابت، استفاده از غذاهای گوگرددار مثل سیر و پیاز و سیگارکشیدن از دلایل بوی بد دهان هستند. اما شما با چند راهکار خانگی می‌توانید این بیماری را درمان کنید. پیشگیری و درمان بوی بد دهان فقط زمانی ممکن است که فضای دهان را پاک کنید و مواد سمی و تاثیرگذار روی بزاق را کاهش بدهید. اولین پیشنهاد ما مصرف جعفری است. اگر بوی بد دهان بخاطر نخوردن غذا و خستگی است کمی جعفری بخورید.

جعفری منبع غنی از کلروف ویک خوشبوکننده طبیعی دهان است. این سبزی هم چنین مثل یک خنک کننده طبیعی در دهان احساس تازگی و تمیزی ایجاد می‌کند. برگ جعفری را مثل آدامس بجوید تا بوی بد دهان از بین برود و استفاده از سیب بعد آن برای درمان بوی دهان بسیار موثر است. جعفری، تحریک کننده اشت‌ها نیزهست و به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

به نقل از سینا، با جوش شیرین مسواک کنید چون این ماده بو را جذب می‌کند و خواص ضد باکتریایی دارد. کمی جوش شیرین را روی مسواک بریزید و دندان و زبان را مسواک بزنید و تاثیر آن را ببینید.

بعد از هر وعده غذایی از می‌خک، رازیانه یا هل استفاده کنید. این گیاهان با خواص ضد میکروبی به بوی خوش دهان کمک می‌کنند. کرفس هم برای خوش بو کردن دهان مفید است.

اگر می‌خواهید بعد از خواب دهان بوی بدی ندهد قبل از خواب شبانه کمی عرق نعنا یا برگ نعنا بخورید. پونه هم همین خاصیت را دارد. این دو گیاه روی گوارش و سلامت معده و هضم غذا تاثیر دارند و به همین دلیل مانع ایجاد بوی بد در دهان می‌شوند.

ترکیب انجیر و عسل برای خوشبو شدن دهان یک راهکار ساده خانگی است. در برنامه غذایی صبحانه حتما از عسل و انجیر خشک استفاده کنید.

قهوه نیز باعث خنثی شدن یا کاهش باکتریهایی در دهان می‌شود که فعالیت آن‌ها از عوامل ایجاد بوی ناخوشایند در دهان است. البته نوشیدن زیاد قهوه به دلیل خشکی دهان ممکن است اثر عکس داشته باشد؛ پس در مصرف آن زیاده روی نکنید. آب هم به پاک شدن دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها کمک می‌کند و هم از خشکی دهان جلوگیری می‌کند به همین دلیل بوی بد دهان را نیز رفع می‌کند.



لینک منبع :دلایل و راههای رفع بوی بد دهان

9 شگرد خانگی برای رفع بوی بد دهان - بیتوته www.beytoote.com/.../recommendations-dealing-breath1.html‎Cached Similarاز این رو پزشکان به افرادی که از بوی بد در تنفس رنج می‌برند توصیه می‌کنند قهوه بنوشند. البته دقت داشته باشید که نوشیدن زیاد قهوه به دلیل خشکی دهان ممکن است ... علت و درمان بوی بد دهان - نمناک namnak.com/رفع-بوی-بد-دهان-بدن-با-روشهایی-ساده.p359‎Cachedبوی بد دهان مسئله ای آزار دهنده است که در روابط اجتماعی مشکل آفرین است و موجب شرم و خجالت می شود با شناخت علت و درمان آن مشکل خود را برطرف کنید. با بوی بد دهان به طور قطعی خداحافظی کنید،درمان شایع ترین عامل نفس ... seemorgh.com/product-services/health-offer/135706-135706/‎Cached Similar5 ژانویه 2016 ... گاهی اوقات بوی بد دهان علت ناشناخته ای دارد و با اجرای روشهای مختلف و انجام معاینات لازم به عامل ایجاد بوی بد دهان پی نبرده و باعث سردرگمی این افراد ... علت بوی بد دهان و نحوه درمان آن، رفع بوی دهان، رفع بوی بد دهان ... - آکاایران www.akairan.com/health/bimari-behdasht/boye-bad.html‎Cached Similarبوی بد دهان کودکان,بوی بد دهان,بوی بد دهان در ماه رمضان,بوی بد دهان ناشی از معده,بوی بد دهان گربه,بوی بد دهان در صبح,بوی بد دهان کودک,بوی بد دهان و درمان آن,بوی بد دهان از ... بوی بد دهان و راههای درمان آن www.hawzah.net/fa/Magazine/View/.../بوی-بد-دهان-و-راههای-درمان-آن‎Cached Similarبوی بد دهان شایع است، ولی با این حال باعث شرمندگی است. احتمالاً هر فردی که پیاز یا سیر مصرف کند دچار آن می شود، ولی به نظر می رسد بعضی بیش از بقیه به آن ... راهکارهای مفید برای رفع بوی بد دهان - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_11719.html‎Cached Similarبوی بد دهان یکی از مشکلات متداول در جامعه است که میتواند علتهای مختلفی داشته باشد دلیل عمده و اصلی آن وجود یک باکتری غیرهوازی در بیوفیلمی است که. نگاهی به دلایل و راه های از بین بردن بوی بد دهان - ویستا vista.ir/article/.../نگاهی-به-دلایل-و-راه-های-از-بین-بردن-بوی-بد-دهان‎Cached Similar29 ا کتبر 2005 ... بوی بد دهان می تواند علت های مختلف موضعی یا عمومی داشته باشد. ۸۵ درصد بوی دهان ناشی از علل موضعی است که در پی عدم رعایت روش های بهداشتی مانند ... ارزان‌ترین راه رفع بوی بد دهان - فرارو fararu.com/fa/news/196776/ارزان‌ترین-راه-رفع-بوی-بد-دهان‎Cached Similar2 جولای 2014 ... آب هم به پاک شدن دندانها و جلوگیری از پوسیدگی آنها کمک می‌کند و هم از خشکی دهان جلوگیری میکند به همین دلیل بوی بد دهان را نیز رفع می‌کند. درمان بوی بد دهان راحت تر از آنست که فکر میکنید www.hidoctor.ir/30956_درمان-بوی-بد-دهان-راحت-تر-از-آنست-که-فکر.html/‎Cached Similar28 ژوئن 2014 ... این یک بیماری نیست و به راحتی می توان علت بوی بد دهان را پیدا کرد. این وضعیت با تجمع باکتریها به دلیل وجود ذرات غذا در دهان، بیماری های لثه و یا ... علت‌ها و راه‌های رفع و درمان بوی بد دهان - کلینیک دندانپزشکی سیمادنت simadent.com/.../علت‌ها%20و%20راه‌های%20رفع%20و%20درمان%20بوی%20بد%2...‎Cached Rating: 3.8 - 4 reviews علتها و راههای رفع، درمان و از بین بردن بوی بد دهان با درمان مشکلات دندان و لثه.