مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هیس! پسرها هم فریاد نمی‌زنند

کمی قبل‌تر، مشابه این خبر در مورد دو دختر دبستانی منتشر شد که از سوی راننده سرویس‌شان مورد تعرض قرار گرفته بودند و این میان حتما خبرهایی از این جنس بوده که نه تنها رسانه‌ای نشده که به خواست خانواده‌ها یا سکوت اجباری افراد مورد تعرض قرار گرفته، هرگز به گوش کسی نرسیده است.

این جنس خبرها تلخ است و از جنس اتفاقاتی که ترجیح می‌دهیم نشنیده و ندیده بگیریم یا انکار کنیم، سعی می‌کنیم خیلی درگیرشان نشویم و حتی به اشتباه فکر می‌کنیم این نوع حوادث برای دیگرانی بوده که لابد سهل‌انگار بوده‌اند.

اما چه بخواهیم و چه نخواهیم این جنس اتفاقات در همه جوامع وجود دارد، در هر جای دنیا ممکن است راننده سرویس مدرسه‌ای تا این حد خطاکار پیدا شود یا فردی که برای ارضای افکار غیرانسانی‌اش به هر قالب و شکلی دربیاید.

اما خبری که اخیرا منتشر و متاسفانه تائید شد، کمی جنسش متفاوت و البته خطرناک‌تر است. یک ماه بعد از اعلام خبر تعرض ناظم یک مدرسه پسرانه به شش دانش‌آموز در تهران، مسئولان آموزش و پرورش خبر را تائید می‌کنند و همزمان خبر مشابهی در مورد مدرسه پسرانه دیگری نیز منتشر می‌شود.

مساله تاسف‌آور در مورد حوادث اخیر به این برمی‌گردد که عامل حادثه نه یک راننده یا شخصی بدون هویت اجتماعی بوده، بلکه از کادر مدرسه بوده است؛ دقیقا جایی که قرار است خانه دوم دانش‌آموزان باشد و اتفاقا از سوی افرادی که قرار است آنها را نسبت به درست زندگی کردن و آموختن بهترین‌ها سوق دهند.

هزاران ناظم و مدیر و معلم در این کشور زندگی می‌کنند که مسیر زندگی صدها هزار کودک و نوجوان را به انسانی‌ترین و بهترین شکل عوض کرده‌اند و حتی برای دانش‌آموزانشان پدری و مادری کرده‌اند، اما فاجعه و تلخی در این‌گونه حوادث آن‌قدر بزرگ می‌شود که این سوال پیش می‌آید که سیستم نظارت و گزینش در آموزش و پرورش چگونه است؟ همین که کسی به استخدام این وزارتخانه درآمد، صاحب وجهه لازم می‌شود و بعد نباید بر عملکرد آنها نظارتی داشت؟ پاسخ این پرسش‌ها مسلما نه به بهانه این حوادث که حتی مواردی از تخریب اعتماد و عزت‌نفس دانش‌آموزان نیز قابل پیگیری است. علاوه بر مدارس، اهمیت موضوع آگاهی کودکان و نوجوانان نسبت به آزارهای جنسی از سوی افراد دیگر نیز مساله بسیار مهمی است که اغلب از سوی خانواده‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.(مستوره برادران نصیری - دبیر گروه جامعه)

Share



لینک منبع :هیس! پسرها هم فریاد نمی‌زنند

Images for هیس! پسرها هم فریاد نمی‌زنند هیس! پسرها هم فریاد نمی‌زنند - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1526562528499574582‎Cachedهیس! پسرها هم فریاد نمی‌زنند. سال گذشته، خبری منتشر شد از مردی که زودتر از سرویس مدارس جلوی در منازل دانش‌آموزان دختر حاضر می‌شد و به بهانه خرابی خودروی سرویس ... هیس! پسرها هم فریاد نمی‌زنند - BBC Persian www.bbc.com/persian/iran/2013/.../131223_nm_child_abuse_boys‎Cached Similar23 دسامبر 2013 ... "سالها گذشته، اما یادآوری‌اش هم برایم خوشایند نیست، اینکه هر بار در ... هیس! پسرها هم فریاد نمی‌زنند. نیکی محجوب بی‌بی‌سی. 23 دسامبر 2013 - 02 دی ... پسرها هم فریاد نمی‌زنند! - مهرخانه mehrkhane.com/fa/news/35110/پسرها-هم-فریاد-نمی‌زنند‎Cached18 ژوئن 2017 ... عمده مطلب این بود که بعد از این‌که فیلم سینمایی "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" اکران عمومی شد، سیلی از نامه‌ها، ایمیل‌ها و پیامک‌ها از طریق پسرها برای من ... هیس، پسرها هم فریاد نمی‌زنند! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/4543619/هیس-پسرها-هم-فریاد-نمی‌زنند‎Cached Similar8 سپتامبر 2013 ... هیس، پسرها هم فریاد نمی‌زنند! فرمانده انتظامی اسلامشهر جزئیات شکایت والدین در خصوص آزار و اذیت پسرانشان توسط پسر نگهبان تشریح کرد. دانلود فیلم هیس پسرها فریاد نمیزنند با لینک مستقیم | His PesarHa ... downloadgozar.ir/دانلود-فیلم-هیس-پسرها-فریاد-نمیزنند.html‎Cached8 ژوئن 2017 ... دانلود فیلم هیس پسرها فریاد نمیزنند با لینک مستقیم | معرفی فیلم هیس پسرها فریاد نمیزنند | دانلود فیلم هیس پسرها فریاد نمیزنند با حجم کم و ... هیس! پسرها هم فریاد نمی‌زنند - فردا www.fardanews.com/fa/news/.../هیس-پسرها-هم-فریاد-نمی‌زنند‎Cached Similar11 ژوئن 2014 ... سرویس اجتماعی «فردا»: سال گذشته، خبری منتشر شد از مردی که زودتر از سرویس مدارس جلوی در منازل دانش‌آموزان دختر حاضر می‌شد و به بهانه خرابی ... پوران درخشنده هیس پسرها فریاد نمی‌زنند را می‌سازد - خبرگزاری تسنیم ... https://www.tasnimnews.com/.../پوران-درخشنده-هیس-پسرها-فریاد-نمی-زنند-را-می-سازد‎Cached10 ژوئن 2017 ... وی درباره آخرین مراحل ساخت فیلم "هیس پسرها فریاد نمی‌زنند" ادامه داد: به مدت هشت ... در زیر سقف دودی هم به این جوانان میدان دادم و از بازی بازیگران جوان ... «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند!» پروژه جدید درخشنده - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/724867/‎Cached15 مه 2017 ... حدیث روز/ افرادی که نگاه تند به آنها هم تاوان سخت دارد ... جدیدترین فعالیت سینمایی خود بیان کرد: مشغول نگارش فیلمنامه «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند! هیس ، پسرها هم فریاد نمی زنند - روز پلاس roozplus.com/fa/news/2322/هیس-پسرها-هم-فریاد-نمی-زنند‎Cached24 جولای 2016 ... هیس ، پسرها هم فریاد نمی زنند. خوش بختانه در سال های اخیر، جدیت والدین در مراقبت های جنسی از کودکان، و تامین امنیت جنسی آن ها بیشتر شده است.