مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

میوه‌ای برای چاق‌ها و لاغرها

جام جم سرا: محمد علی زارعیان درباره خواص انجیر اظهار داشت: انجیر تازه از میوه‌هایی است که می‌توان از آن در درمان انواع یبوست استفاده کرد و از عوارض جانبی مسهل‌ها مثل ناسازگاری مزاجی، وابستگی، تحریک شدید روده، گشادی کولون، دل پیچه و استفراغ در امان بود. همچنین یکی از ویژگی‌های مثبت این میوه نداشتن منع مصرف در دوران باداری یا شیردهی و قابل استفاده بودن برای تمام سنین است.
دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ادامه داد: انجیر تازه برای رفع انواع یبوست سودمند است، به ویژه اگر بیمار علاوه بر یبوست دچار کم خونی باشد یا در دوره نقاهت بیماری به سر ببرد یا قصد اصلاح وزن داشته باشد.
به نقل از تسنیم، زارعیان عنوان کرد: فرد لاغر مبتلا به یبوست، باید تعدادی انجیر را به عنوان یک میان وعده اضافه به غذای اصلی اضافه کند و فرد چاق دچار یبوست میتواند آن را به عنوان یک وعده غذا ترجیحاً صبحانه مصرف کند. در فصولی که انجیر تازه در دسترس نیست، می توان از انجیر خشک خیسانده در آب یا گلاب یا پخته شده در شیر بهره برد.
وی افزود: در مورد انجیر این نکته نیز گفتنی است که میل دهنده مواد زائد به سمت پوست است یعنی باعث دفع آنها از طریق پوست می‌شود. این ویژگی از دو جهت قابل توجه است یکی اینکه افراد دچار بثورات پوستی شدید(جوش) ممکن است با خوردن آن دچار تشدید بثورات شوند و دیگر اینکه یکی از بهترین گزینه‌های درمانی برای افراد دچار سوء مزاج بلغمی است چرا که از نظر عده‌ای از حکما بهترین مسیر برای دفع سموم بلغمی مسیر پوستی است.
دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران اضافه کرد: حکما برای انجیر خاصیت نضج و اسهال مواد بلغمی یعنی آماده سازی آنها برای دفع و نیز دفع آنها قائل شده‌اند. به عبارتی انجیر یکی از بهترین گزینه ها برای افراد چاق غیرگوشتی به ویژه خانم‌های چاق است.
زارعیان گفت: در روایت مختلف نیز در مورد انجیر منافعی ذکر کرده اند از جمله ذکر کرده‌اند افزایش دهنده قوای جنسی، موثر در درمان بواسیر و نِقرِس و سردیِ مزاج و بوی بد دهان است همچنین ذکر شده که خوردن انجیر، انسدادها را نرم می‌کند و برای بادهای قولنج، سودمند است. جالب اینکه در روایات متذکر شده‌ است که در روز، از آن فراوان بخورید و در شب در خوردن آن زیاده روی نکنید.

Share



لینک منبع :میوه‌ای برای چاق‌ها و لاغرها

Images for میوه‌ای برای چاق‌ها و لاغرها میوه‌ای برای چاق‌ها و لاغرها - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../میوه‌ای-برای-چاق‌ها-و-لاغرها‎Cached7 ژوئن 2014 ... میوه‌ای در طبیعت هست که همزمان، هم می‌تواند برای افراد چاق مفید باشد هم برای اشخاص لاغر. بخصوص این که حکمای قدیم، میوه تازه آن را بسیار به غذای ... میوه‌ای برای چاق‌ها و لاغرها - آفتاب www.aftabir.com/lifestyle/view/183739/میوه-ای-برای-چاق-ها-و-لاغرها 7 ژوئن 2014 ... میوه‌ای در طبیعت هست که همزمان، هم می‌تواند برای افراد چاق مفید باشد هم برای اشخاص لاغر بخصوص این که حکمای قدیم، میوه تازه آن را بسیار به غذای ... میوه‌ای برای چاق‌ها و لاغرها - تناسب اندام - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/113664/میوه‌ای-برای-چاق‌ها-و-لاغرها‎Cached7 ژوئن 2014 ... سلامت نیوز: میوه‌ای در طبیعت هست که همزمان، هم می‌تواند برای افراد چاق مفید باشد هم برای اشخاص لاغر. بخصوص این که حکمای قدیم، میوه تازه آن را ... میوه چاق می‌کند یا لاغر؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5514221/میوه-چاق-می‌کند-یا-لاغر‎Cached25 فوریه 2016 ... میوه چاق می‌کند یا لاغر؟ اگر تا پیش از این دل تان به سبزیجات و میوه های رنگارنگی خوش بود که ضمانت می کردند، چون سربازان جان بر کف نیزه به ... 10 خوراکی که باورتان نمی شود چاق تان کنند - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../10-خوراکی-که-باورتان-نمی-شود-چاق-تان-کنند‎Cached Similar12 آگوست 2014 ... با اینکه مصرف انواع میوه ها در رژیم غذایی بسیار توصیه می شود اما با این حال ، مصرف بیش از حد آب میوه به جای آن در طول روز می تواند شما را چاق کند. میوه های لاغر کننده عالی - نمناک namnak.com/میوه-های-لاغر-کننده.p7329‎Cachedکاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام به عنوان یکی از دغدغه های مهم و اصلی در افراد چاق و دارای اضافه وزن محسوب می شود. در ادامه میوه های موثر در کاهش وزن و تناسب اندام را معرفی ... میوه و چاقی | کدام میوه چاق کننده و کدام میوه لاغر کنده است؟ - نمناک namnak.com/میوه-چاقی.p28199‎Cachedمیوه و چاقی و میوه های چاق کننده و قندفروکتوز در کدام میوه ها وجود دارد و بهترین میوه های چاقی و میوه تناسب اندام و اضافه وزن با خوردن میوه و لاغری با نخوردن این میوه ها. با میوه‌های تابستانی لاغر شوید؛ میوه‌های ممنوعه برای رژیم دارها hamshahrionline.ir/details/224775‎Cached Similar27 جولای 2013 ... ... را با خوردن این صیفی‌جات بگذرانید و دلهره چاق شدن نداشته باشید. ... برای لاغر شدن، هر میوه‌ای که ویتامین C داشته باشد به شما توصیه می‌کنیم. ... اگر رژیم لاغری دارید، باید بدانید که هلو، شلیل، آلو زرد، انگور و گلابی جزو میوه‌های ... میوه های تابستانی چاق کننده | لاغری | رژیم لاغری | کاهش وزن | چاقی ... aliazad.ir/fatty-summer-fruits/‎Cached3 جولای 2017 ... میوه های تابستانی چاق کننده - اگر رژیم لاغری دارید، باید بدانید که میوه‌های آب دار و شیرین رنگارنگ و پر از قند تابستان که شاید در هیچ فصل دیگری ...