مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بگذارید پدربزرگ و مادربزرگ ازدواج کنند

جام جم سرا:

دکترعالیه شکربیگی افزود: متاسفانه معمولا فرزندان با فوت هریک ازوالدین خود با ازدواج مجدد پدر یا مادر خود مخالفت می‌کنند. بنابراین ضرورت تغییر نگرش خانواده‌ها در این زمینه احساس می‌شود.

این جامعه‌شناس در گفتگو با ایسنا تصریح کرد: احساس تنهایی در میانسالانی که طلاق گرفته‌اند یا همسرشان فوت کرده است بیشتر دیده می‌شود و آنان احساس طردشدگی و انزوای اجتماعی می‌کنند و فردگرایی و فرورفتن در انزوا، خود پیامد این وضعیت است.

شکربیگی تاکید کرد: میانسالانی که همسر خود را از دست داده‌اند می‌توانند با ازدواج مجدد تولد دوباره‌ای را تجربه کنند و به جای آنکه بقیه عمر خود را به فکر مرگ بگذرانند زندگی شادی داشته باشند.

وی یادآور شد: میانسالان نیز حق حیات دارند و رسانه‌ها می‌توانند با روشنگری در این زمینه اطلاعات لازم را به افکارعمومی بدهند، علاوه بر آن لازم است تا امکانات رفاهی و گردشگری مناسب برای میانسالان پیش‌بینی شود، چرا که دسترسی به این تجهیزات می‌تواند در احساس شادی آنان نقش مهمی را ایفا کند.

این جامعه‌شناس در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سالمندان همواره در جامعه ما از کرامت و احترام برخوردارهستند، اما متاسفانه در حال حاضر در بخشی از خانواده‌ها این موقعیت را به علت مشکلات شهری از دست داده‌اند.

وی افزود: بسیاری از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و شکاف طبقاتی زندگی شادی ندارند. در حالی که افراد برای برخورداری از یک زندگی شاد نیازمند دسترسی به امکانات هستند.

این جامعه‌شناس تاکید کرد: شادی تنها در وجود فرد نیست؛ بلکه نظام اجتماعی که خانواده را در برگرفته است نیز می‌تواند در نشاط افراد و نگرش میانسالان به زندگی تاثیر بگذارد. آنان باید در زندگی خود احساس پویایی کنند.

شکربیگی گفت:‌ زوجین درابتدای زندگی مشترک خود احساس شادابی می‌کنند و با تولد فرزندان دغدغه‌هایی در زندگی به وجود می‌آید البته در این دوره و پس از آن می‌توان زندگی شادی داشت که این مورد به نگرش افراد به زندگی بستگی دارد. میانسالان نیز اگر اندیشه‌ای منسجم‌ داشته و روحیه مشارکت‌جویانه داشته باشند می‌توانند به شادابی برسند.



لینک منبع :بگذارید پدربزرگ و مادربزرگ ازدواج کنند

Images for بگذارید پدربزرگ و مادربزرگ ازدواج کنند بگذارید پدربزرگ و مادربزرگ ازدواج کنند - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../بگذارید-پدربزرگ-و-مادربزرگ-ازدواج-کنند‎Cached2 ژوئن 2014 ... تصویر بگذارید پدربزرگ و مادربزرگ ازدواج کنند. جام جم سرا: دکترعالیه شکربیگی افزود: متاسفانه معمولا فرزندان با فوت هریک ازوالدین خود با ... آخرین خبر | بگذارید پدربزرگ و مادربزرگ ازدواج کنند akharinkhabar.ir/girly/788273‎Cachedجام جم/ یک جامعه شناس با اشاره به مشکلات اقتصادی دوران میانسالی و سالمندی گفت: این موارد مشکل عمده آنان نیست؛ بلکه مهم‌ترین معضل میانسالان و سالمندان، احساس ... بگذارید پدربزرگ و مادربزرگ ازدواج کنند | متاسفانه معمولا - قطره www.ghatreh.com/news/.../بگذارید-پدربزرگ-مادربزرگ-ازدواج-کنند‎Cached2 ژوئن 2014 ... متاسفانه معمولا فرزندان با فوت هریک ازوالدین خود با ازدواج مجدد پدر یا مادر خود مخالفت می کنند. بنابراین ضرورت. آخرین خبر | بگذارید پدربزرگ و مادربزرگ ازدواج کنند akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=788273‎Cached2 ژوئن 2014 ... جام جم/ یک جامعه شناس با اشاره به مشکلات اقتصادی دوران میانسالی و سالمندی گفت: این موارد مشکل عمده آنان نیست؛ بلکه مهم‌ترین معضل میانسالان و ... اختلافات پدربزرگ و مادر بزرگ ها - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/zoj.../grandmother4-always-war.html‎Cachedپدر مادر بزرگ های همیشه در حال زندگی زوج‌های میانسال,دوران بازنشستگی,آغاز میانسالی در مردان ... آنهایی که راه مدارا و تسامح را در پیش نگیرند، خیلی زودتر از اوایل ازدواج به نقطه جوش می‌رسند. ... تا این‌که یک روز پیرمرد برای این‌که ثابت کند زنش در خواب خروپف می‌کند ضبط صوتی را آماده ... شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara. مادربزرگ، پدربزرگ از خاطراتتان بگویید! - مشاوره ازدواج و خانواده کودک ... moshavereh-azdevaj.blogsky.com/.../مادربزرگ،-پدربزرگ-از-خاطراتتان-بگویید- 19 ژانویه 2017 ... توجه و مراقبت و نگهداری از پدر و مادر، پدربزرگ و مادر بزرگ و محترم ... فرزندان و نوه ها می توانند از نظر روحی به بزرگ ترها کمک کنند تا آن ها را شاد و ... توصیه های نوه داری به مادربزرگ و پدربزرگ ها - مشاوره ازدواج و خانواده ... moshavereh-azdevaj.blogsky.com/.../توصیه-های-نوه-داری-به-مادربزرگ-و-پدربزرگ-ها‎Cachedوقتی دخترش برای کار کردن آماده می‌شد اولین نوه او تنها شش ماه داشت و مادر بزرگ با ... والدین خود بگذارید که در صورت لزوم لباس‌های کودک را عوض کنند و خانواده ناچار از ... والدین و پدربزرگ و مادربزرگ | Westkin Associates iran.westkin.com/cases/والدین-و-پدربزرگ-و-مادربزرگ/‎Cached Similarاین‌که پدر یا مادر یا پدربزرگ یا مادربزرگ بالای 65 سال داشته باشد. ... قادر باشد به لحاظ مالی والدین را در همان کشور تامین کند ممکن است مقامات مهاجرت تقاضا را رد کنند. ازدواج و اعضای خانواده‌ EEA | Westkin Associates iran.westkin.com/cases/ازدواج-و-اعضای-خانواده‌-eea/‎Cachedوکلای امور مهاجرت ما می‌توانند به افراد دارای ملیت EEA در زمینه‌ی هر مساله‌ی مهاجرتی کمک کنند اما بخش ... سن دارند یا خویشاوند هستند; والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ فرد دارای ملیت EEA یا ... لطفاً با وکلای مهاجرتی ما تماس بگیرید و قرار ملاقات بگذارید.