مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی

[ad_1]
میگنا: مطالعات همواره نشان داده اند که خواب مختل همواره قبل از افسردگی وجود داشته است و نه بعد از آن. اما دلیل آن کاملا مشخص نیست.
در یک مطالعه متمرکز بر منطقه مغزی موسوم به «آمیگدال» یا بادامه مغز که نقش مهمی در میزان اضطراب و احساسات دارد، مشخص شد شرکت کنندگانی که ۳۵ ساعت کمبود خواب داشتند به هنگام قرارگیری در معرض تصاویر منفی از لحاظ احساسی، در مقایسه با افرادی که کمبود خواب نداشتند، واکنش بادامه مغزشان بیشتر بود. همچنین رابطه با بخش های مغز که تنظیم کننده بادامه بودند ضعیف تر به نظر می رسید، بدین معناکه شرکت کنندگان کمتر قادر به کنترل هیجانات و احساسات شان بودند.
این یافته می تواند توضیح دهد که چگونه بدخوابی موجب بروز مشکلاتی نظیر افسردگی می شود.

همچنین مطالعات دیگر نشان می دهند افراد مبتلا به افسردگی یا در معرض خطر افسردگی، دارای میزان بالای التهاب در بدن شان هستند. از اینرو سیستم ایمنی آنها در تلاش برای مقابله با عفونت یا التیام جراحات، به شدت فعال و تحریک پذیر است.

زمانیکه فرد دچار بیخوابی می شود، ممکن است التهاب را نیز تجربه کند، از اینرو التهاب می تواند به توضیح رابطه بین خواب و افسردگی کمک کند. به همین خاطر محققان توصیه می کنند بهبود خواب می تواند به پیشگیری یا درمان افسردگی کمک کند.
لینک ورود به کانال روان شناسی میگنا
مهر


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی میگنا پایگاه خبری روانشناسی و سلامتسازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که هر سال حدود یک میلیون نفر در جهان به دلیل اقدام به میگنا آرشیو بخش روانشناسی و مشاورهبسیاری از نوجوانان در دوره های کوتاهی وزنشان از حد معمول کمتر یا بیشتر می شود البته مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری وب سایت مشاوره مجازی سازمان بهزیستی کشورتنبیه نادرست عامل افسردگی کودک آذر شاید بسیاری از ما هنوز طعم تلخ تنبیه را به افسردگی تشخیص و راه درمان آرشیو …افسردگی پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نباید فرد نسبت به بهبودی خود بهداشت روان سایت پزشکان بدون مرزدرگیری های خانوادگی و مشاجره‌های پدر و مادر در حضور فرزندان، تاثیرات روحی شدیدی بر پربیننده ترین و آخرین اخبار پزشکی و اخبار سلامت …صفحه اصلی خبرپو آخرین اخبار آخرین اخبار ایران و جهان پخش زنده آخرین اخبار آخرین شرح کامل دوران بارداری به صورت هفته به هفته …اگر تا کنون هم این احساس را تجربه نکرده باشید، به زودی خود را در مسیر پرتلاطم احساسات پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای میگنا پایگاه خبری روانشناسی و سلامت به گفته محققان، بیش از یک نفر از هر ۱۰ بازمانده از سکته مبتلا به صرع می شود و هر چقدر آسیب میگنا آرشیو بخش روانشناسی و مشاوره بسیاری از نوجوانان در دوره های کوتاهی وزنشان از حد معمول کمتر یا بیشتر می شود البته، همین مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، بهداشت مقالات سلامت اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری های خاص وب سایت مشاوره مجازی سازمان بهزیستی کشور تنبیه نادرست عامل افسردگی کودک آذر شاید بسیاری از ما هنوز طعم تلخ تنبیه را به خاطر بهداشت روان سایت پزشکان بدون مرز درگیری های خانوادگی و مشاجره‌های پدر و مادر در حضور فرزندان، تاثیرات روحی شدیدی بر افسردگی تشخیص و راه درمان آرشیو انجمن افسردگی پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نباید فرد نسبت به بهبودی خود دید منفی پربیننده ترین و آخرین اخبار پزشکی و اخبار سلامت روز دختر ایرانی همه بوکسور ها را به مبارزه فراخواندعکس تصویر جالب «لیلا حاتمی» ساعاتی پس از شرح کامل دوران بارداری به صورت هفته به هفته گنج یابی وکشف عتیقه اگر تا کنون هم این احساس را تجربه نکرده باشید، به زودی خود را در مسیر پرتلاطم احساسات دوران é é é



لینک منبع :بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی

بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران ... www.mehrnews.com/.../بدخوابی-های-متوالی-عامل-ابتلا-به-افسردگی‎Cached3 دسامبر 2016 ... مطالعات نشان می دهد افراد بزرگسال مبتلا به بیخوابی بیش از دیگران علائم اضطراب و افسردگی را در زندگی تجربه می کنند. میگنا - بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی migna.ir/vdcaaune.49noo15kk4.html 3 دسامبر 2016 ... مطالعات نشان می دهد افراد بزرگسال مبتلا به بیخوابی بیش از دیگران علائم اضطراب و افسردگی را در زندگی تجربه می کنند. بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../بدخوابی-های-متوالی-عامل-ابتلا-به/.../6103168/‎Cached2 دسامبر 2016 ... مطالعات نشان می دهد افراد بزرگسال مبتلا به بیخوابی بیش از دیگران علائم اضطراب و افسردگی را در زندگی تجربه می کنند. به گزارش مهر، مطالعات ... بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی- جستجوگر اخبار تی نیوز football.tnews.ir/news/609975367852 4 دسامبر 2016 ... برای انسان های بزرگ هیچ بن بستی وجود ندارد زیرا بر این باورند که یا راهی خواهم یافت و یا راهی خواهم ساخت. (دکتر علی شریعتی) اعتقاد به بخت و ... بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی - خبرلند khabarland.com/news/.../بدخوابی-های-متوالی-عامل-ابتلا-به-افسردگی‎Cachedبدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی سلامت نیوز:مطالعات نشان می دهد افراد بزرگسال مبتلا به بیخوابی بیش از دیگران علائم اضطراب و افسردگی را در زندگی ... میهن مگ - بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی https://mihanmag.com/.../بدخوابی_های_متوالی_عامل_ابتلا_به_افسردگی Pduapi متوالی عامل افسردگی مطالعات نشان می دهد که بزرگسالان که از بی خوابی رنج می برند بیش از سایر علائم اضطراب و افسردگی را در زندگی تجربه می کنند. بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی - اقتصاد آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29040345 3 دسامبر 2016 ... بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی. مطالعات نشان می دهد افراد بزرگسال مبتلا به بیخوابی بیش از دیگران علائم اضطراب و افسردگی را در ... بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی | مطالعات نشان - قطره www.ghatreh.com/news/.../بدخوابی-های-متوالی-عامل-ابتلا-افسردگی 4 دسامبر 2016 ... مطالعات نشان می دهد افراد بزرگسال مبتلا به بیخوابی بیش از دیگران علائم اضطراب و افسردگی را در زندگی تجربه می کÙ. مطالب غمگین - بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی ghamdooni.mihanblog.com/post/11 میگنا: مطالعات همواره نشان داده اند که خواب مختل همواره قبل از افسردگی وجود داشته است و نه بعد از آن. اما دلیل آن کاملا مشخص نیست. در یک مطالعه متمرکز بر منطقه مغزی ... بدخوابی های متوالی عامل ابتلا به افسردگی - جویا jooya.net/.../بدخوابی-های-متوالی-عامل-ابتلا-به-افسردگی-2559216 مطالعات نشان می دهد افراد بزرگسال مبتلا به بیخوابی بیش از دیگران علائم اضطراب و افسردگی را در زندگی تجربه می کنند.