مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جوان‌سازی پوست صورت با استفاده از ماسک زردچوبه

[ad_1]

از زردچوبه به علت داشتن خواص ضدالتهابی به عنوان ماسک صورت استفاده می‌شود. ماسک زردچوبه برای درمان آکنه ، شفاف شدن و جوان‌سازی پوست مفید است.

هزاران سال است که از زردچوبه به عنوان یک ادویه پرکاربرد برای طعم دادن به غذاها استفاده می‌شود. اما بهتر است بدانید زردچوبه علاوه بر خوشمزه کردن غذاهای شما فواید دیگری هم دارد. زردچوبه به دلیل خاصیت لایه‌برداری که دارد در انواع ماسک‌های صورت به کار می‌رود. زردچوبه حاوی خواص ضدالتهابی و همچنین یک آنتی‌اکسیدان خوب است که می‌تواند بافت پوست را تقویت کند. اگر می‌خواهید با طرز تهیه ماسک زردچوبه آشنا شوید این مقاله راهنمای خوبیست.
خواص زردچوبه-استفاده از ماسک زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای است زردرنگ که معمولا در هندوستان، جنوب شرقی آسیا و آسیای میانه از آن بیشتر استفاده می‌شود. اما آنچه که بیشتر ما درباره این ادویه نمی‌دانیم این است که وقتی با ماست، روغن زیتون و شیر ترکیب شود هم یک ماسک عالی برای صورت می‌شود و هم خاصیت آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی برای پوست دارد.

زنان هندی از ماسک زردچوبه به عنوان روشن‌کننده پوست استفاده می‌کنند و معمولا عروس‌های هندی و گاهی اوقات هم دامادهای هندی این ادویه را به همراه روغن آفتابگردان استفاده می‌کنند تا برای روز عروسی پوست روشن و شادابی داشته باشند.

فواید زردچوبه برای پوست

وجود ماده موثر زردچوبه یعنی کورکومین، باعث روشنی هرچه بیشتر پوست می‌شود. کورکومین مانع تولید بیش از حد ملانین در اثر نور آفتاب می‌شود این ماده خاصیت ضدعفونی، ضدباکتری و ضدالتهابی دارد که آن را در کاهش چندین عارضه پوستی نظیر آکنه، جوش، کک و مک و لک بسیار تاثیرگذار می‌کند. زردچوبه همچنین در کند شدن روند پیری پوست به صورت طبیعی و بازگرداندن جوانی تاثیر دارد. به علاوه، استفاده مداوم از آن، چین و چروک را کاهش می‌دهد. برای مبتلایان به اگزما، ماسک زردچوبه می‌تواند از التهاب و قرمزی آن کم کند.

این ادویه زرد رنگ پوست‌های زرد و تیره را روشن و درخشان می‌کند اما پوست‌های روشن و صورتی را لکه‌دار می‌کند. اما نگران نباشید این لکه‌ها بعد از چند ساعت پاک می‌شوند.

طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه

رفع تیرگی پوست:
اگر مایل هستید تیرگی پوست خود را برطرف کنید، مقدار کمی پودر زردچوبه را با آب‌ خیار و آب لیمو مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه پوستتان را با آب بشویید. اگر می‌خواهید از این روش نتیجه مطلوب را بگیرید، هر روز آن را تکرار کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید.

زیبایی پوست:
برای استفاده کردن از خاصیت زیبایی آن، دو قاشق چایخوری از پودر صندل را با دو قاشق چایخوری زردچوبه و نصف فنجان آرد نخود و کمی روغن بادام مخلوط کنید و کمی آب اضافه کنید تا ماسک خمیری ایجاد شود. این ماسک را روی صورت خود اعمال کنید و بگذارید تا روی صورت خشک شود سپس آن را بشویید.

رفع خشکی پوست:

برای درمان خشکی پوست، یک عدد سفیده تخم‌مرغ، دو قطره روغن زیتون، کمی آب‌ لیموی تازه و گلاب و کمی زردچوبه را مخلوط کنید و به تمامی قسمت‌های خشک از جمله صورت، گردن، آرنج و زانو بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

رفع خارش پوست:
برای درمان خارش پوستی بیست گرم زردچوبه و ده گرم حنا را با عرق کاسنی مخلوط کرده به محل بمالید.

درمان آکنه:
ماسک زردچوبه در کاهش آکنه بسیار موثر است. مقداری زردچوبه را با پودر چوب صندل مخلوط کرده و روی صورتتان بزنید. ۱۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید و سپس با آب سرد صورتتان را تمیز کنید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید.

درمان ترک‌های پوستی:

برای درمان ترک پوست، مخلوطی از سه قاشق غذاخوری زردچوبه و سه قطره روغن نارگیل را روی ترک‌ها بمالید تا مانع از عفونت‌های قارچی مخصوصا عفونت بین انگشتان پا شود.

کم رنگ شدن کک و مک صورت:

پودر زردچوبه را با آبلیمو مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاید. هر روز آن را روی صورتتان بگذارید. استفاده مداوم از این خمیر بطور موثر در مبارزه با کک و مک، کمک می‌کند.

شفاف شدن پوست:

یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ده دقیقه روی پوست خود قرار دهید. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می‌سازد. این روش درمانی را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهید.

ماسک صورت - استفاده از ماسک صورت زردچوبه

نکاتی در ارتباط با استفاده از ماسک زردچوبه:

  • قبل از استفاده از ماسک زردچوبه، باید آرایش یا لوسیونی روی صورت نباشد و پوست صورت تازه و خشک باشد به همین دلیل بهتر است که با یک دوش آب گرم شروع کنید.
  • هنگامی که ماسک زردچوبه را بر روی صورت اعمال کردید، دراز بکشید و چشم‌های خود را ببندید.
  • زردچوبه‌های بدون کیفیت و غیرطبیعی به دلیل داشتن رنگ ممکن است که باعث زردی بیش از حد بشوند. به همین خاطر همیشه از زردچوبه باکیفیت استفاده کنید.
  • از آنجایی که زردچوبه به راحتی روی لباس لکه می‌اندازد، هنگام استفاده از روپوش یا لباس‌های قدیمی استفاده کنید.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پوست،سلامت پوست،مراقبت از پوست،تاتو،جوش صورت…ماسک صورتلک صورتپوست زیبا آرایش صورتتاتوپوستجوش صورتدرمان جوش صورتانواع ماسک پنج ماسک صورت خانگی برای از بین بردن لکه ها، ماسک …در این بخش از سایت آکاایران شما را با ساخت ماسک از بین برنده ی لک صورت آشنا میکنیم مراحل پاکسازی و زیبا سازی پوستپاسخ دهنده دکتر زنگنه سلام شکیبا بجز استفاده از ضد آفتاب از کرمهای روش هشت روش خانگی برای درمان جوش صورت و پوستممکن است از اینکه درمان جوش های صورت خود را در خانه و مهمتر از آن در آشپزخانه ، پیدا پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن ماسک هایی برای برطرف کردن خارش و سرخی پوستخارش یک احساس موضعی یا عمومی است که در اثر تحریک خفیف رشته های عصبی حس درد در امراض عروس مد ارایشاموزش مدل شینیون عروس جمع بسته شیک و جدید در این مطلب از سایت مد بیست شما عزیزان را ماسک برای بوتاکس صورت به سادگی در خانه و بدون هزینه عالی ترین ماسک برای بوتاکس صورت و رفع چین و چروک را تهیه رموز زیبایی زنان در کشور دنیابرزیل زنان برزیلی برای جوان‌سازی پوست صورت از ماسکی کمک می‌گیرند که در واقع مخلوطی دوست دارید پوستتون مثله اینه بشه؟ اگه دوست …داروی اشتباه به کودک‌تان داده‌اید؟ با پزشک او تماس بگیرید چرا نمی‌توان از نقص پوست،سلامت پوست،مراقبت از پوست،تاتو،جوش صورت،درمان جوش صورت ماسک صورتلک صورتپوست زیبا آرایش صورتتاتوپوستجوش صورتدرمان جوش صورتانواع ماسک صورت پنج ماسک صورت خانگی برای از بین بردن لکه ها، ماسک برای لک در این بخش از سایت آکاایران شما را با ساخت ماسک از بین برنده ی لک صورت آشنا میکنیم مراحل پاکسازی و زیبا سازی پوست پاسخ دهنده دکتر زنگنه سلام شکیبا بجز استفاده از ضد آفتاب از کرمهای روش کننده و هشت روش خانگی برای درمان جوش صورت و پوست ممکن است از اینکه درمان جوش های صورت خود را در خانه و مهمتر از آن در آشپزخانه ، پیدا کنید پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن آنها شاکی ماسک هایی برای برطرف کردن خارش و سرخی پوست خارش یک احساس موضعی یا عمومی است که در اثر تحریک خفیف رشته های عصبی حس درد در امراض پوستی و عروس مد ارایش عروس مد ارایش عروس مد ارایش اموزش ارایشگریمعکس لباس زنانهعکس کیف و کفش زنانهفرمول رنگ ماسک برای بوتاکس صورت به سادگی در خانه و بدون هزینه عالی ترین ماسک برای بوتاکس صورت و رفع چین و چروک را تهیه و رموز زیبایی زنان در کشور دنیا برزیل زنان برزیلی برای جوان‌سازی پوست صورت از ماسکی کمک می‌گیرند که در واقع مخلوطی از شیر دوست دارید پوستتون مثله اینه بشه؟ اگه دوست داری پس بیا صفحه داروی اشتباه به کودک‌تان داده‌اید؟ با پزشک او تماس بگیرید چرا نمی‌توان از نقص ایمنی



لینک منبع :جوان‌سازی پوست صورت با استفاده از ماسک زردچوبه

ساخت ماسک پوست با زردچوبه - تاپ ناز www.topnaz.com/ساخت-ماسک-پوست-با-زردچوبه/‎Cached Similarاستفاده مداوم از ماسک زردچوبه می تواند به جوان سازی پوست شما و از بین بردن چین و چروک ... حالا صورت خود را با آب گرم بشورید و در آخر مقداری آب سرد به روی صورت خود ... جوان‌سازی پوست صورت با استفاده از ماسک زردچوبه | ستاره setare.com/.../جوان‌سازی-پوست-صورت-با-استفاده-از-ماسک-زردچوبه‎Cached16 نوامبر 2016 ... از زردچوبه به علت داشتن خواص ضدالتهابی به عنوان ماسک صورت استفاده می‌شود. ماسک زردچوبه برای درمان آکنه ، شفاف شدن و جوان‌سازی پوست مفید ... جوان سازی پوست صورت با استفاده از ماسک زردچوبه- جستجوگر اخبار ... football.tnews.ir/news/747974372110 16 نوامبر 2016 ... هزاران سال است که از زردچوبه به عنوان یک ادویه پرکاربرد برای طعم دادن به غذاها استفاده می‌شود. اما بهتر است بدانید زردچوبه علاوه بر خوشمزه کردن غذاهای ... جوان سازی پوست صورت با استفاده از ماسک زردچوبه - مجله اینترنتی ... tnews.ir/news/747974372110.html‎Cached16 نوامبر 2016 ... از زردچوبه به علت داشتن خواص ضدالتهابی به عنوان ماسک صورت استفاده می شود. ماسک زردچوبه برای درمان آکنه ، شفاف شدن و جوان سازی پوست مفید ... جوان سازی پوست صورت با استفاده از ماسک زردچوبه - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28262033 16 نوامبر 2016 ... جوان سازی پوست صورت با استفاده از ماسک زردچوبه. از زردچوبه به علت داشتن خواص ضدالتهابی به عنوان ماسک صورت استفاده می شود. ماسک زردچوبه ... ماسک سفید کننده پوست | مای اپرا myopra.ir/tag/ماسک-سفید-کننده-پوست/‎Cached Similarخرید دزدگیر درب و پنجره که این دزدگیر بدون نیاز به برق و فقط با یک باطری بسیار کوچک کار میکند. ... ماسک زردچوبه و عسل برای سفید کردن پوست ... هیچ کس پوشیده نیست اثر آنتی اکسیدان بودن عسل در جوان سازی پوست قوی بوده وبا ترکیب ... در صورت مداومت در استفاده از ماسک ها واین ماسک می توانید نتایج شگفت انگیز این مواد. فواید زردچوبه برای پوست و مو + طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه - هفت گنج 7ganj.ir/فواید-زردچوبه-برای-پوست-و-مو-طرز-تهیه-ا/‎Cached Similarفواید زردچوبه برای پوست و مو + طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه. ... و داماد از ماسک صورت زردچوبه استفاده می کنند تا علاوه بر رفع آکنه پوستشان شفاف و با طراوت شود. روش تهیه و مصرف ماسک زردچوبه برای نجات پوست صورت - آپارات www.aparat.com/.../روش_تهیه_و_مصرف_ماسک_زردچوبه_برای_نجات_پوست_صورت‎Cached Similar5 آوریل 2015 ... ریتم زندگی برای اینکه ظاهر جوان تری داشته باشید، اول از همه باید به پوست تان رسیدگی کنید، زیرا وقتی پوست شفاف و با طراوات و بدون چین ... پاک زردچوبه از پوست صورت - onvansho onvansho.ir/result/پاک-زردچوبه-از-پوست-صورت.html استفاده از زردچوبه که در هندی haldi زیبایی پوست ماسک صورت این خمیر حکم یک پاک . لکه زردچوبه ... جوان‌سازی پوست صورت با استفاده از ماسک زردچوبه. از زردچوبه به ... ماسک زردچوبه برای جوانسازی پوست | عصری نو www.asrino.com/ماسک-زردچوبه-برای-جوانسازی-پوست/‎Cached6 دسامبر 2016 ... ماسک زردچوبه روند پیری پوست را کاهش داده و موجب جوانسازی پوست می شود. ماسک زردچوبه ... برای مبارزه با آکنه میتوان از ماسک زردچوبه استفاده کرد. برای اینکار ... برای درمان کک و مک صورت از ماسک زردچوبه استفاده کنید. برای این ...