مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عمودی راه بروید

[ad_1]

عمودی راه بروید

کودک و نوجوان > دانش - سپنتا سلیمی:
فناوری حالا با یک تیر دو نشان زده است، این بار در آیندهوونِ هلند. نمونه‌ اولیه‌ یک آسانسور فقط با نیروی انسانی در آزمایشگاه رمباوت، با موفقیت آزمایش شد.

این آسانسور که فقط با چند قرقره و تسمه کار می‌کند کاملاً به نیروی انسان متکی است و هیچ خبری از نیروی برق در آن نیست.

این آسانسور ایده‌ا‌ی درخشان در دنیای فناوری است. دنیایی که مدتی است انسان را از تکیه بر نیروهای خودش بی‌نیاز کرده و همه‌چیز را به ابزارک‌ها و روبات‌ها سپرده است.

اما ایده‌ی ساخت آسانسوری با نیروی انسانی می‌تواند تکانی به دنیای فناوری بدهد. به‌خصوص که این آسانسور فضایی بسیار کم و کوچک اشغال می‌کند و در ساختمان‌های امروزی که فضا بیش‌تر به طلا می‌ماند، بسیار قابل استفاده است.

این آسانسور هم جای راه‌پله را می‌گیرد و هم جای آسانسورهای معمولی؛ آسانسورهایی که برق زیادی مصرف می‌کنند، جای زیادی می‌گیرند، نیازمند مراقبت و تعمیرند و هزینه‌ی بالایی هم دارند.

کاربری که سوار این آسانسور می‌شود، فقط باید روی یک صندلی بنشیند و با دست، خودش را بالا یا پایین بکشد.

در مکان‌هایی که امکان نصب بالابر برای سالمندان و معلولین وجود ندارد، این آسانسور می‌تواند بسیار کاربردی باشد. چرا که فقط به ده درصد نیروی بالارفتن از پله احتیاج دارد و یک سالمند یا معلول کاملاً با آن راحت است.

این آسانسور نویدبخش حرکت به سمت حفظ محیط‌زیست است، به کاربر اجازه می‌دهد خیلی آرام و بدون خستگی بین طبقات یک ساختمان بالا یا پایین برود و در آینده‌ای که کمبود زمین و نیاز به فضا  در آپارتمان‌ها بازهم بیش‌تر می‌شود، این فناوری می‌تواند بسیار مورد استفاده باشد و زمینه‌ی میلیاردها دلار صرفه‌جویی را فراهم کند.

از طرف دیگر این آسانسور می‌تواند به کاربرانی نیز کمک کند که در فضاهای کوچک آپارتمانی زندگی می‌کنند، درگیر روزمره‌گی هستند و جا یا فرصتی برای ورزش ندارند. رفت‌وآمد هر روزه با این آسانسور، هم‌زمان باعث فعالیت بدنی می‌شود و بدن بسیار بیش‌تر از بالا یا پایین رفتن با یک آسانسور معمولی کالری می‌سوزاند.

در بسیاری از آپارتمان‌ها به دلیل کمبود فضا یا بالا بودن هزینه‌ی آسانسور، نصب آن امکان‌پذیر نیست. این‌جاست که اختراع یک آسانسور این چنینی بسیار کارآمد است و شاید یکی از دلایلی که این ایده به ذهن طراحان این دستگاه رسیده است، زندگی در کشور هلند باشد.

هلند یک کشور اروپایی بسیار کوچک و قدیمی است، با ساختمان‌هایی چند صد ساله که همه میراث فرهنگی به‌شمار می‌آیند و ساکنان آن‌ها اجازه‌ ندارند دست به تخریب یا بازسازی عمیق آن‌ها بزنند. علاوه براین، هلند با کمبود زمین مواجه است و همین مسئله باعث شده تا مردم در آپارتمان‌هایی کوچک زندگی کنند و در این شرایط نقش فضا بسیار پررنگ می‌شود.

این شرایط اما فقط مختص کشور هلند نیست و در بیش‌تر کشورهای اروپایی و چه بسا بیش‌تر کشورهای دنیا چنین وضعیتی حاکم است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چطور درست بایستیم و راه برویم؟وضعیت قرارگیری بدن شما در حالت‌ها و فعالیت‌های گوناگون به صورت ایستاده، نشسته و آموزش معرفی نرم افزار اکسل فرهنگ نیوزحتما تاکنون با اهمیت روزافزون استفاده از نرم افزار اکسل آشنا شده اید و به همین دلیل راه و رسم سفر به ارمنستان نکاتی برای سفر به ارمنستان مکانهای تفریحی ارمنستان جاذبه های گردشگری ارمنستان ۳۰ راه ‌حل برای کاهش وزن بدنبا این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمانکارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان جمعیت یعنی انسانها مبنای مهم همه پنج راه آسان برای سفت شدن سینه‌ ها در عرض یک ماه … در ۱۳ام اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲۴۹ برای سفت شدن عضلات در خانم‌ها باید تمرینات با روش تدریس معلّم و راه کارهایی برای تقویت آن در …روش تدریس معلّم و راه کارهایی برای تقویت آن در آموزش مؤثّرمهندسی عمران راه و ساختمانمهندسی عمران راه و ساختمان راهسازی روسازی ایجاد ارتقاء دانش فنی مهندسی عمران آموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانیآموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانی آشپزی ایرانی‌ و غذای ایرانی‌ مطمئنا یکی وبلاگ استانیهاوبلاگ استانیها فرکانسهای ماهواره ای آخرین به‌روز رسانی نظرات پنجشنبه تیر چطور درست بایستیم و راه برویم؟ وضعیت قرارگیری بدن شما در حالت‌ها و فعالیت‌های گوناگون به صورت ایستاده، نشسته و خوابیده آموزش معرفی نرم افزار اکسل فرهنگ نیوز حتما تاکنون با اهمیت روزافزون استفاده از نرم افزار اکسل آشنا شده اید و به همین دلیل است که راه و رسم سفر به ارمنستان نکاتی برای سفر به ارمنستان مکانهای تفریحی ارمنستان جاذبه های گردشگری ارمنستانگردشگریتور کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان جمعیت یعنی انسانها مبنای مهم همه طرحهای شهری مهندسی عمران راه و ساختمان مهندسی عمران راه و ساختمان راهسازی روسازی ایجاد ارتقاء دانش فنی مهندسی عمران مهندسی ۳۰ راه ‌حل برای کاهش وزن بدن با این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن اضافی آموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانی آموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانی آشپزی ایرانی‌ و غذای ایرانی‌ مطمئنا یکی‌ از پنج راه آسان برای سفت شدن سینه‌ ها در عرض یک ماه برای بانوان آیا شما نیز مایل به دانستن این هستید که چطور سینه‌های خود را سفت کنید؟ آیا از اینکه سینه روش تدریس معلّم و راه کارهایی برای تقویت آن در آموزش مؤثّر روش تدریس معلّم و راه کارهایی برای تقویت آن در آموزش مؤثّر وبلاگ استانیها وبلاگ استانیها فرکانسهای ماهواره ای آخرین به‌روز رسانی نظرات پنجشنبه تیر ، ساعت



لینک منبع :عمودی راه بروید

عمودی راه بروید - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/354388/.../childrenandknowledge‎Cached8 دسامبر 2016 ... عمودی راه بروید. کودک و نوجوان > دانش - سپنتا سلیمی: فناوری حالا با یک تیر دو نشان زده است، این بار در آیندهوونِ هلند. نمونه‌ اولیه‌ یک آسانسور فقط با ... Images for عمودی راه بروید عمودی راه بروید - تی نیوز tnews.ir/news/de5b75633707.html 8 دسامبر 2016 ... عمودی راه بروید قرقره ها و تسمه هایی که با یک بشین و پاشوی ساده کاربر را بالا و پایین می برند. عمودی راه بروید کوچک و باریک، شاید فقط به اندازه ... عمودی راه بروید | فناوری حالا با یک تیر دو نشان زده است، این - قطره www.ghatreh.com/news/nn34961295/عمودی-راه-بروید 8 دسامبر 2016 ... عمودی راه بروید. فناوری حالا با یک تیر دو نشان زده است، این بار در آیندهوونِ هلند. نمونه اولیه یک آسانسور فقط با نیروی انسانی در آزمایشگاه رمباوت، ... هنگام استفاده از تردمیل از ۷ اشتباه رایج و آسیب رسان ... - آوای سلامت iec.behdasht.gov.ir/.../هنگام+استفاده+از+تردمیل+از+7+اشتباه+رایج+و+آسیب+رسان+پرهیز+کنید‎Cached24 ژانویه 2017 ... هنگام راه رفتن روی تردمیل مستقیم نگاه کنید و شانه‌ هایتان را صاف نگه ... که می ‌توانید صاف و عمودی بایستید و با حالت طبیعی راه بروید یا بدوید. معرفی 21 استایل و مدل مانتو راه راه-وبلاگ شیکسون https://blog.shixon.com/articles/2612‎Cached Rating: 4.7 - 31 votes 21 مه 2017 ... ... تا اگر قصد خرید این مدل مانتوها را داشتید با آمادگی ذهنی بهتری به خرید بروید. مدل مانتو ... مانتوی راه راه عمودی ترکیبی از طرح گل و طرح سینه ساده. افقی کردن یک یا چند صفحه در Word - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../افقی-کردن-یک-یا-چند-صفحه-در-word‎Cached Similar14 ژانویه 2014 ... برای این منظور، ابتدا به آخرین صفحه ای که به صورت عمودی نوشته شده بروید و روی یک قسمت از آن کلیک کنید... اصول ست کردن لباس | الگو www.olgoo.net/Article/Details/194‎Cached24 جولای 2017 ... در عوض بروید سراغ لباس هایی که فرمت کلی آنها راسته و کشیده است و در ... چون در اکثر طرحهای برندهای معروف، لباس هایی با خطوط عمودی راه راه سیاه ... چگونه مشکل خطوط عمودی ظاهر شده بر روی مانیتور را برطرف کنیم؟ - کلیک click.ir/1396/02/08/fix-vertical-lines-computer-screen/‎Cachedبه طور کلی دو راه حل برای رفع این مشکل وجود دارد: .... گزینه Settings را انتخاب نموده و به بخش Search بروید و بر روی دکمه Manage search engines کلیک کنید. ۱۶ اشتباهی که شما را کوتوله نشان می دهد - آفتاب www.aftabir.com/.../۱۶-اشتباهی-که-شما-را-کوتوله-نشان-می-دهد‎Cached Similar13 نوامبر 2014 ... ساده‌ترین راه برای اینکه قدبلند‌تر به‌نظر بیایید، این است که وقتی می‌خواهید لباس ... گرمکنی انتخاب کنید که روی بغل پاهای شما خطوط عمودی داشته باشند. ... ساعات بیشتری با این کفش راه بروید باید کفش‌هایی را انتخاب کنید که ...