مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه حلوا با شیره انگور یا خرما

[ad_1]

حلوا یکی از دسرهای سنتی خوشمزه ایرانی است که تنوع زیادی دارد. با طرز تهیه حلوا با شیره که به جای شکر در آن از شیره استفاده میشود، آشنا شوید.

حلوا نوعی دسر یا شیرینی خوشمزه و مشهور ایرانی است که انواع مختلفی دارد و مواد لازم برای تهیه آن برحسب نوع حلوا متفاوت هستند. برای مثال حلوای آرد گندم از مخلوط آرد سفید گندم با روغن آفتابگردان، شکر، هل، گلاب و زعفران تهیه می‌شود اما نوع دیگری از حلوا نیز هست که به جای شکر، در آن از شیره انگور یا شیره خرما استفاده می‌شود و به دلیل نداشتن شکر سفید، بسیار سالم‌تر و مقوی‌تر از سایر حلواهاست و به آن حلوا شیره یا حلوا با شیره می‌گویند.

در اینجا شما را با طرز تهیه حلوا با شیره انگور آشنا می‌کنیم. 

مواد لازم برای تهیه حلوا با شیره انگور:

شیره انگور یا دوشاب1.5 پیمانه
آرد2 پیمانه
روغن یا کره3/4 پیمانه
زعفران دم‌کرده1 ق غذاخوری
هل آسیاب شدهبه میزان لازم
گلابنصف پیمانه
حلوا با شیره، حلوا شیره، شیره انگور، شیره خرما، شیره توت

طرز تهیه حلوا با شیره انگور:

  1. برای تهیه حلوا با شیره انگور ابتدا طبق روال تهیه انواع حلوا، آرد را الک کرده و داخل تابه بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شده و کمی تغییر رنگ بدهد. 
  2. وقتی رنگ آرد تغییر کرد، دوباره آن را الک کرده و به تابه برگردانید. 
  3. کره ذوب‌شده یا روغن را به آرد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا روغن به خورد آرد برود. 
  4. در این مرحله، شیره انگور را کم‌کم به تابه اضافه کنید. 
  5. سریع مواد را هم بزنید تا نسوزد و شروع به جمع‌شدن کند.
  6. گلاب، زعفران دم‌کرده و هل را به تابه اضافه کنید.
  7. دوباره کمی مواد را با سرعت تفت دهید وبعد حرارت را خاموش کنید. 
  8. تابه را از روی حرارت برداشته و باز مواد را هم بزنید. 

حلوا با شیره شما آماده است. این حلوا مانند دیگر انواع حلواها به صورت کامل از ظرف جدا نمی‌شود و کمی حالت کش‌دار دارد. شما می‌توانید حلوا را داخل ظرف ریخته و به سلیقه خود تزیین نمایید. 

چند نکته درباره تهیه حلوا با شیره:

  • برای تهیه حلوا با شیره هم از شیره انگور و هم از شیره خرما می‌توان استفاده کرد.
  • شیره انگور کمی ترش است پس در صورت تمایل می‌توانید مقداری شکر به مواد اضافه کنید در غیر این صورت یک حلوای خوشمزه ترش و شیرین خواهید داشت. 
  • شیره خرما کاملا شیرین است و به افزودنی نیاز ندارد. 
  • بسیاری از افراد برای لذیذتر شدن حلوا با شیره، مقداری گردو و شیر نیز اضافه می‌کنند که این مورد کاملا سلیقه‌ای است. 
  • در صورتی که بخواهید حلوای سفت‌تری داشته باشید که بتوان آن را در قالب ریخته و یا با قیف و ماسوره شکل داد، می‌توانید 2/3 شیره‌ای که باید به حلوا اضافه شود را شیره انگور ریخته و مابقی را شکر بریزید. 

امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را برده و بتوانید یک حلوا شیره یا حلوا با شیره خوشمزه و خوش عطر تهیه کنید و از طعم و مزه یک دسر اصیل و سالم لذت ببرید. نوش جان.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

حلوا با شیره انگور آشپزخانه ی شیندختاین حلوا بدون شکر و یک نوع حلوای رژیمی است کسانی که دیابت دارند هم می‌توانند استفاده طرز تهیه روغن حیوانی یا روغن زرد یاد بگیر دات کامطرز تهیه روغن حیوانی یا روغن زرد که بسیار سالم تر از انواع روغن های جامد و مایع موجود طرز تهیه حلوای هویج ارومیه طرز تهیه کله گنجشکی یا سر گنجشکی طرز تهیه مرغ فلورنتاین طرز تهیه مرغ سوخاری با پوشش طرز تهیه حلوای برنجی طرز تهیه کله گنجشکی یا سر گنجشکی طرز تهیه مرغ فلورنتاین طرز تهیه مرغ سوخاری با پوشش طرز تهیه انواع شیرینی خشک آموزش شیرینی پزیطرز تهیه شیرینی ذرت طرز تهیه فوندوی شکلاتی؛ دسری گرم برای بعد از غذا طرز تهیه شیرینی طرز تهیه حلوای شیر عربی آکاطرز تهیه حلوای شیر عربی شکر را در شیر حل کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید شیر را کدبانو حلواهاطرز تهیه هویج رنده شده رو همراه با آب و شکر میگذاریم روی حرارت تا بجوشد وقتی جوشید آشپزی رنگین عکس و تزئین انواع دسر شیرینی ژله پودینگ ، بستنی و حلوا عکس و تزئین غذای نوزادان دسر ایرانی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاددسرایرانیانواع دسرایرانی مسقطی مسقطی از انواع دسرهای ایرانی است در تهیه آن از نشاسته، شکر اشپزی ایرانیغذاهای محلیانواع …۴ـ نمک یک پنجم قاشق غذاخوری طرز تهیه تمام این مواد را در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط حلوا با شیره انگور آشپزخانه ی شیندخت این حلوا بدون شکر و یک نوع حلوای رژیمی است کسانی که دیابت دارند هم می‌توانند استفاده کنند طرز تهیه روغن حیوانی یا روغن زرد یاد بگیر دات کام طرز تهیه روغن حیوانی یا روغن زرد که بسیار سالم تر از انواع روغن های جامد و مایع موجود در طرز تهیه حلوای هویج ارومیه طرز تهیه کله گنجشکی یا سر گنجشکی طرز تهیه مرغ فلورنتاین طرز تهیه مرغ سوخاری با پوشش کرن فلکس طرز تهیه حلوای برنجی طرز تهیه کله گنجشکی یا سر گنجشکی طرز تهیه مرغ فلورنتاین طرز تهیه مرغ سوخاری با پوشش کرن فلکس طرز تهیه انواع شیرینی خشک آموزش شیرینی پزی طرز تهیه شیرینی ذرت طرز تهیه فوندوی شکلاتی؛ دسری گرم برای بعد از غذا طرز تهیه شیرینی نان طرز تهیه حلوای شیر عربی آکا طرز تهیه حلوای شیر عربی شکر را در شیر حل کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید شیر را مرتب هم کدبانو حلواها طرز تهیه هویج رنده شده رو همراه با آب و شکر میگذاریم روی حرارت تا بجوشد وقتی جوشید زیرش را دسر ایرانی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد دسرایرانی منابع دریابندری، نجف با همکاری فهیمه راستکار، کتاب مستطاب آشپزی از سیر تا پیاز، تهران نشر آشپزی رنگین عکس و تزئین انواع دسر شیرینی ژله پودینگ ، بستنی و حلوا عکس و تزئین غذای نوزادان اشپزی ایرانیغذاهای محلیانواع کوکواشپلوخورشابگوشتکباب ۴ـ نمک یک پنجم قاشق غذاخوری طرز تهیه تمام این مواد را در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید



لینک منبع :طرز تهیه حلوا با شیره انگور یا خرما

طرز تهیه حلوا با شیره انگور یا خرما | ستاره setare.com/fa/news/7770/طرز-تهیه-حلوا-با-شیره-انگور-یا-خرما‎Cached11 دسامبر 2016 ... حلوا یکی از دسرهای سنتی خوشمزه ایرانی است که تنوع زیادی دارد. با طرز تهیه حلوا با شیره که به جای شکر در آن از شیره استفاده میشود، آشنا شوید. طرز تهیه حلوا با شیره انگور یا خرما ، یکی از دسرهای سنتی خوشمزه ... ► 9:24https://www.youtube.com/watch?v=eTl2cINALdY Jul 27, 2017 - 9 min - Uploaded by کانال پارسیان لطفا با کلیک روی لینک زیر،عضو کانال یوتیوب خودتان شوید ! ❤ http://bit.ly/ 2m9eeRX ❤یا بر روی subscribe کلیک نمائید❤ ... طرز تهیه حلوا با شیره ی خرما - YouTube ► 4:13https://www.youtube.com/watch?v=f3I7oaTnU6g Jan 16, 2017 - 4 min - Uploaded by آشپزی در کمتر از 5 دقیقه طرز تهیه حلوا با شیره ی خرما. آشپزی در ... طرز تهیه حلوا با شیره انگور یا خرما ، یکی از دسرهای سنتی خوشمزه ایرانی ( خانم گلاور) - Duration: 9:24. حلوای خوشمزه و متفاوت با شیره انگور باآموزش خانم گل آور - آپارات www.aparat.com/.../حلوای_خوشمزه_و_متفاوت_با_شیره_انگور_باآموزش_خانم_گل‎Cached28 ژوئن 2016 ... سرکار خانم گل آور آموزش می دهد: حلوای خوشمزه و متفاوت با شیره انگور مواد لازم جهت تهیه ” حلوا با شیره انگور”: آرد…….۳ پیمانه کره…….۱ پیمانه روغن ... طرز تهیه حلوا با شیره انگور یا خرما ، یکی از دسرهای سنتی خوشمزه ... www.aparat.com/v/.../طرز_تهیه_حلوا_با_شیره_انگور_یا_خرما_،_یکی‎Cached28 جولای 2017 ... آرین اول ۩۩۩۩ ❤ لطفا با کلیک روی لینک زیر،عضو کانال یوتیوب خودتان شوید ! ❤ http://bit.ly/2m9eeRX ❤یا بر روی subscribe کلیک نمائید❤ طرز ... حلوای شیره خرما asooneh.ir/index.php/مطبخ-خانه/شیرینی.../حلوا/891-حلوا-شیره-خرما‎Cached21 دسامبر 2016 ... شیره خرما یا انگور : 3 پ. آب : 3 پ. هل : 1 ق س. طرز تهیه : من به جای کره و روغن که مجموعا یک و نیم پ هس , از روغن مایع استفاده کردم و یک پ در نظر گرفتم ... حلوا با شیره انگور - آشپزخانه ی شیندخت - shindokht.com www.shindokht.com/Food/2011/08/post_81.html‎Cached Similarطرز تهیه: ابتدا روغن را در ظرف ریخته و آرد را در آن می‌ریزیم و با حرارت ملایم آرد را خوب ... توجه داشته باشید اگر شیره انگور شما رقیق است باید مقدار گلاب را کم‌تر کنید و دو یا سه قاشق ... به جای شیره انگور از شیره خرما و عسل هم می‌توانید استفاده کنید. آشپزی های من - حلوا سنتی با شیره انگور ashpazieman.blogfa.com/cat-135.aspx‎Cached Similarمامان می گه قدیما حلوا رو با شیره انگور یا خرما یا توت درست می کردند و هنوز که مردم با این ... طرز تهیه:آرد را داخل تابه ریخته با حرارت ملایم تفت داده تا خامیش گرفته شده و ... طرز تهیه حلوا با شیره انگور - آشپز 123 ashpaz123.ir/search/?q=طرز+تهیه+حلوا+با+شیره+انگور‎Cachedمواد لازم برای تهیه حلوا با شیره انگور: شیره انگور یا دوشاب 1.5 پیمانه آرد 2 پیمانه روغن ... انواع نوشیدنی‌ سنتی ایرانی است که با شیره انگور یا شیره خرما تهیه میشود. لذت آشپزی با هانی شف - حلوای شیره انگور یا شیره خرما hanichef.blogfa.com/post/464‎Cached26 آگوست 2013 ... لذت آشپزی با هانی شف - حلوای شیره انگور یا شیره خرما - ... روغن یا کره: سه چهارم پیمانه (من روغن حیوانی و محلی داشتم). شیره انگور: 1 و ... طرز پخت:.