مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اگر گوشت نخوریم چه میشود؟

[ad_1]

اگر به مدت یک سال، گوشت را از رژیم غذایی تان حذف کنید چه اتفاقاتی در بدن شما خواهد افتاد؟

eating-meat

نخوردن گوشت برای آنهایی که عاشق کباب و کله پاچه هستند یک شوک بزرگ است و شاید به هیچ وجه قابل تحمل نباشد اما واقعاً بدن ما چه واکنشی به این موضوع دارد؟

به گزارش آلامتو و به نقل از روزیاتو؛ شاید اگر از شما خواسته شود که خوردن شکلات را کنار بگذارید اندکی برای تان دشوار باشد. ممکن است همین احساس را در مورد کنار گذاشتن گوشت داشته باشید. اما این کار برای سلامتی بسیار مفید است. البته باید این را هم در نظر داشت که این کار تحت نظر یک پزشک انجام پذیرد چرا که در برخی از گروه های سنی می تواند زیان هایی از جمله کم خونی و کاهش ناگهانی «ویتامین ب ۱۲» را به همراه داشته باشد.

با این مقدمه کوتاه بر آن هستیم که دلایل مفید کنار گذاشتن گوشت را برای تان مطرح کنیم که از قرار ذیل هستند:

۱- کاهش وزن

در مورد افرادی با قد و وزن متوسط و نرمال با کنار گذاشتن گوشت، می توانند در طول یک سال، حدود ۵ کیلوگرم لاغر می شوند.

۱۵ پژوهش انجام شده در دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن که در نقاط مختلف جهان از جمله اروپا و آمریکا و بر روی رژیم های گیاهی صورت پذیرفت، این نتیجه بدست آمد که حتی بدون شمردن کالری های دریافتی و یا ورزش کردن، مصرف مواد گیاهی می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

همچنین در مطالعه دیگری که بر روی راهبان پیرو بودیست انجام شد، مشخص گشت که «بی اِم آی» که شاخص وزن سلامت افراد است در میان این گروه گیاهخوار در سطح پایین تری قرار داشت.

۲- کاهش ابتلا به بیماری های قلبی

به دلیل کاهش میزان کلسترول و فشار خون در رژیم های غذایی بدون گوشت، خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز کاهش پیدا می کند.

۳- کاهش ابتلا به دیابت

در مطالعه ای نشان داده شد که افرادی که در تمام طول هفته گوشت مصرف می کنند تا ۲۷ درصد نسبت به گیاهخواران بشتر به دیابت مبتلا می شوند. همچنین در میان افرادی که از گوشت های فرآوری شده استفاده می کردند این میزان تا ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

۴- کاهش ابتلا به سرطان

مرکز بهداشت جهانی با بررسی گوشت های فرآوری شده ای همچون بیکن و سالامی، به این نتیجه دست یافتند که چنین گوشت هایی در معرض اشعه گاما قرار می گیرند و سرطان زا هستند. گوشت قرمز هم احتمالاً می تواند مواد سرطان زایی را در خود داشته باشد.

۵- تغییر در باکتری های شکمی

در مطالعه انجام شده در دانشگاه «سیتی» در نیویورک این نتیجه بدست آمد که گیاهخواران گونه های مفید بیشتری از باکتری های شکمی را در مقایسه با گوشتخواران در درون سیستم گوارشی شان دارا هستند.

۶- داشتن احساس بهتر بعد از انجام تمرین های ورزشی

اگر بعد از انجام فعالیت های ورزشی احساس گرفتگی در عضلات خود را دارید ممکن است به دلیل تجمع اسیداوریک و اسید لاکتیک اضافه ای باشد که بر اثر مصرف بیش از اندازه گوشت در بدن تان جمع شده.

دکتر «چیدی نگوابا» مشاور انجمن سبک زندگی سلامت در میان جوامع اروپایی، در این مورد می گوید، این وضعیت ممکن است باعث ایجاد درد شود. همچنین این امکان وجود دارد که مراحل بهبود این اختلال طولانی تر باشد.

۷- داشتن حال عمومی بهتر

«ریچارد برنسون» میلیاردر با کنار گذاشتن گوشت، حال بهتری را نسبت به گذشته تجربه می کند. همچنین «مت فرِیزر» نوسینده وبلاگ No Meat Athlete در وبلاگ خود می نویسد از زمانی که به گیاهخواری روی آورد سریع تر می دود. وزنش نیز کاهش پیدا کرد و توانسته به کشف خوردنی هایی بپردازد که قبلا با آنها چندان آشنا نبود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گوشت آکا آکاایرانگوشتاین گوشت ها با خطر مرگ زودرس همراهندارتباط بین گوشت قرمز و دیابتگوشت بوقلمون طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیتوصیه مهم برای بیماران سرطانی بیماران سرطانی هرگز نباید از غذاهای ممنوعه و از گوشت و غسل جنابت به چه صورت هست ؟درچه مواردی بایدانجام …غسل جنابت به چه صورت هست ؟درچه مواردی بایدانجام داد؟لیست مواد غذایی به تفکیک طبع سایت شخصی …با خوردن مواد غذایی، بدن انسان از دو منظر دچار تغییراتی میگردد منظر اول سردی و گرمی طبیعی ترین راه درمان کبد چرب با طب سنتی کبد چرب چه درمان کبد چرب با طب سنتی ، درمان کبد چرب ، کبد چرب چه علائمی دارد ، کبد چرب ، خوراکی های سلامت و بهداشت پوکی استخوان در آقایان چه علائمی دارد؟ نوشیدنی‌های انرژی‌زا چه صدماتی به ما میزنند؟نحر شترقربانی کردن در روز عاشورا در اصفهان …دوست محترم من متوجه عرایض شما شدم بله واقعا برخی از مردم بقدری از خوردن گوشت که احیانا شخصیت شناسی رنگ چشم‌ها رنگ چشم چه در مورد …شخصیت شناسی رنگ چشم‌هاچشم‌های شما آینه‌ی روح‌تان است جمله‌ای که این روزها خیلی مجموعه احکامی از روزه نظر مبارک نفر از مراجع معظم …بخشیازبسم الله الرحمن الرحیم بخشی از احکام روزه در نظر آیات عظام آیت الله العظمی امام امگا چیست و چه خواصی دارد؟ پایگاه تخصصی …این روزها بیشتر از هر زمان دیگری صحبت از امگا می‌شود، اما ممکن است برخی از خانواده گوشت آکا آکاایران گوشتاین گوشت ها با خطر مرگ زودرس همراهندارتباط بین گوشت قرمز و دیابتگوشت بوقلمون گوشت طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی توصیه مهم برای بیماران سرطانی بیماران سرطانی هرگز نباید از غذاهای ممنوعه و از گوشت و غسل جنابت به چه صورت هست ؟درچه مواردی بایدانجام داد؟ شهر سوال غسل جنابت به چه صورت هست ؟درچه مواردی بایدانجام داد؟ لیست مواد غذایی به تفکیک طبع سایت شخصی محمدباقر فیروزی با خوردن مواد غذایی، بدن انسان از دو منظر دچار تغییراتی میگردد منظر اول سردی و گرمی بدن است طبیعی ترین راه درمان کبد چرب با طب سنتی کبد چرب چه علائمی دارد؟ درمان کبد چرب با طب سنتی ، درمان کبد چرب ، کبد چرب چه علائمی دارد ، کبد چرب ، خوراکی های دوست سلامت و بهداشت پوکی استخوان در آقایان چه علائمی دارد؟ نوشیدنی‌های انرژی‌زا چه صدماتی به ما میزنند؟ نحر شترقربانی کردن در روز عاشورا در اصفهان تصویری دوست محترم من متوجه عرایض شما شدم بله واقعا برخی از مردم بقدری از خوردن گوشت که احیانا مورد مجموعه احکامی از روزه نظر مبارک نفر از مراجع معظم تقلید بخشیاز مجموعه احکامی از روزه نظر مبارک ۹ نفر از مراجع معظم تقلید امگا چیست و چه خواصی دارد؟ پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ این روزها بیشتر از هر زمان دیگری صحبت از امگا می‌شود، اما ممکن است برخی از خانواده‌ها



لینک منبع :اگر گوشت نخوریم چه میشود؟

اگر گوشت نخورید چه اتفاقی می‌افتد؟ - فرارو fararu.com/fa/news/237849/اگر-گوشت-نخورید-چه-اتفاقی-می‌افتد‎Cached Similar24 ژوئن 2015 ... به گزارش فرادید*، برخی فکر می‌کنند اگر گوشت را کنار بگذارند بدنشان دچار ضعف جسمانی شدیدی خواهد شد. اما نگران نباشید «جوان سالگ بلیک» ... اگر گوشت قرمز نخوریم چه اتفاقی برایمان می‌افتد؟ https://ashpazbashy.com/اگر-گوشت-قرمز-نخوریم-چه-اتفاقی-برایمان/‎Cachedاگر گوشت قرمز نخوریم چه اتفاقی برایمان می‌افتد؟ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ قبل از ظهر ... حالا می‌خواهیم با ۸ اتفاق خوبی که در پی قطع مصرف گوشت رخ می‌دهد، آشنا شویم. اگر گوشت نخوریم چه میشود؟ - آلامتو www.alamto.com/no-meat-diet.html‎Cached11 دسامبر 2016 ... اگر گوشت نخوریم چه میشود؟:نخوردن گوشت برای آنهایی که عاشق کباب و کله پاچه هستند یک شوک بزرگ است و شاید به هیچ وجه قابل تحمل نباشد اما ... اگر گوشت نخوریم چه اتفاقی می افتد؟ - قدس آنلاین | پایگاه خبری ... qudsonline.ir/news/470467/اگر-گوشت-نخوریم-چه-اتفاقی-می-افتد‎Cached31 ا کتبر 2016 ... اگر گوشت نخوریم چه اتفاقی می افتد؟ ... گوشت فرآوری شده نیز شامل نمونه هایی می شود که فرآیندهایی مانند افزودن نمک، پخت، تخمیر و دودی شدن را ... اگر گوشت نخوریم کم‌خون می شویم؟ - سیمرغ seemorgh.com/health/nutrition/healthy.../199320-199320/‎Cached Similar12 ژوئن 2014 ... به‌طورکلی، زمانی که گوشت یا مرغ می‌پزد، بخشی از ریزمغذی‌های آنها وارد آب غذا می‌شود و بخشی از آن هم داخل بافت گوشت باقی می‌ماند بنابراین افرادی که ... بالاخره گوشت بخوریم یا نخوریم - BBC Persian www.bbc.com/persian/science/2014/09/140826_an_eating_meat‎Cached Similar6 سپتامبر 2014 ... اگر تیترهای اخبار را باور کنید، به این نتیجه می رسید که خوردن منظم ... با وجود هشدارهایی که در باره خوردن گوشت داده می شود، هر بریتانیایی به طور ... 40 روز نخوردن گوشت قرمز | مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی www.pasokhgoo.ir/node/65385‎Cached Similar3 آوریل 2012 ... آیا ایرادی دارد که 40 روز گوشت قرمز نخوریم؟ ... مثلا در برخی روایات آمده است که نخوردن گوشت بیش از چهل روز سبب بد اخلاقی و تند مزاجی می شود. ... فرموده اند: حتی اگر پول نداری گوشت بخری برو قرض کن هر چهل روز یک بار گوشت بخور. گوشت قرمز نخوریم چه می شود؟ - حکیم مهر www.hakimemehr.ir/fa/news/10133/گوشت-قرمز-نخوریم-چه-می‎شود‎Cached18 آگوست 2012 ... حذف گوشت قرمز باعث کم‌خونی نخواهد شد اما به شرطی که گوشت‌سفید و ... و ماهی به اندازه گوشت قرمز نیست به همین دلیل اگر قرار باشد گوشت قرمز ... آهن «هِم» جذب بالایی دارد در حالی که آهن غذاهای گیاهی فقط 3 تا 8 درصد قابلیت جذب می‌شود. میوه خواری - اگر گوشت و لبنیات نخوریم، موادی مثل پروتئین و کلسیم ... fruitarian.blogfa.com/post-149.aspx‎Cached Similar5 جولای 2015 ... میوه خواری - اگر گوشت و لبنیات نخوریم، موادی مثل پروتئین و کلسیم را ... پروتئین اضافی باعث می شود که در بدن آشغال بر جای بماند و گندیده شود ... گیاه‌خواری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/گیاه‌خواری‎Cached Similarبر طبق این بررسی‌ها، کاهش مصرف مواد پروتئینی مانند گوشت می‌تواند روند پیر شدن را .... اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم می‌توان گفت، تمامی نظام حمل و نقل در سطح جهان ...