مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحلعکس روز ناسا

[ad_1]

گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحل/عکس روز ناسا

دانش > نجوم - مرحله‌ آخر ماموریت کاسینی به دور سیاره‌ زحل آغاز شده است. این مرحله که به نام Grand Finale یا پایان بزرگ شناخته می‌شود به کاسینی اجازه می‌دهد که بتواند با دقت خیلی زیاد و بی‌سابقه، این سیاره و بعضی از اقمار و حلقه‌های آن را مطالعه کند.

فاز اول این مرحله دو هفته پیش آغاز شد. زمانی که یک گذر نزدیک از کنار قمر تایتان باعث شد مدار کاسینی به شکلی تغییر کند که این فضاپیما از نزدیکی قطبین زحل و درست خارج از بیرونی‌ترین حلقه‌ی زحل، یعنی حلقه‌ی F عبور کند. عکس روز ناسا به هنگام اولین گردش کاسینی در مدار حلقه‌ی F که ۲۰ هفته طول می‌کشد گرفته شده است. در قسمت بالا سمت چپ این تصویر به خوبی می‌توان گردباد قطبی مرکزی، یک مرز ابری شش ضلعی در مرکز و سامانه‌های آشفته‌ طوفانی متعدد که به رنگ روشن مشخص هستند را دید. در آوریل ۲۰۱۷ کاسینی باز هم به کمک گرانش تایتان سلسله‌ای از ۲۲ گردش مداری پروکسیمال را شروع می‌کند. مسیری که در نهایت کاسینی را برای اولین بار به درون حلقه‌های زحل هدایت می‌کند. قرار است ماجراجویی علمی جدید کاسینی در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۷ به پایان برسد. زمانی که مستقیم به درون اتمسفر زحل شیرجه می‌زند و برای همیشه از بین می‌رود.

برای دیدن عکس در ابعدد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

۵۴۵۴

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحلعکس روز ناساگشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحلعکس روز عکس روز ناسا به هنگام اولین گردش گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحلعکس روز ناسا …فاز اول این مرحله دو هفته پیش آغاز شد زمانی که یک گذر نزدیک از کنار قمر تایتان باعث شد گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته زحلعکس روز ناسا …آکانیوز ، اخبار ، اخبار روز ،اخبار سیاسی ، اخبار اقتصادی ، اخبار فرهنگی ، اخبار ورزشی گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحلعکس روز ناساگشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحلعکس روز ناسا گشت و گذار بر فراز قطب شمال انجمن راسخون عکس روز ناسا ، گشت و گذار بر فراز قطب شمال انجمن راسخون ، عکس روز ناسا ، گشت و گذار بر فراز و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ بنا بر یک بررسی، تغییر جهت باد در قطب منجمد شمالی بر … می کند، و بر به سوی قطب شمال و به فراز شمال قاره آمریکا و اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …گشت و گذار کاوشگر افق های تصویر نجومی روز ناسا قمری بر فراز آیا قطب شمال به شگفت‌انگیزترین عکس از سیاره زحل و چند عکس دیگر فضاپیمایی شناور بر فراز صفحه حال چرخش به دور قطب شمال زحل عکس روز ناسابهترین مکان های دیدنی در کشور باستانی …تماشای دریاچه بهشتی بر فراز کوه گشت و گذار در جدول لیست قیمت روز انواع آجیل و برچسب ها عکس روز ناسا عکس روز ناسانجومی ناسا بر سر ستارگان سیاره مریخ و زحل عکس و روز منطقه قطب شمال دانش‌آموزان دیرآموز مشکل تفاوت های فردی دانش‌آموزان که حاکی از وجود تفاوت در توانایی های آنان است از مهم ترین اصول و



لینک منبع :گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحلعکس روز ناسا

گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحل/عکس روز ناسا - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/611707/science/astronomy‎Cached12 دسامبر 2016 ... گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحل/عکس روز ناسا. دانش > نجوم - مرحله‌ آخر ماموریت کاسینی به دور سیاره‌ زحل آغاز شده است. این مرحله که به نام ... گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحل/عکس روز ناسا | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/12/1575680 12 دسامبر 2016 ... مرحله‌ آخر ماموریت کاسینی به دور سیاره‌ زحل آغاز شده است. این مرحله که به نام Grand Finale یا پایان بزرگ شناخته می‌شود به کاسینی اجازه می‌دهد که ... Images for گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحل/عکس روز ناسا گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته زحل/عکس روز ناسا - شبکه ... tnews.ir/news/c3d275915470.html مرحله آخر ماموریت کاسینی به دور سیاره زحل آغاز شده است. این مرحله که به نام Grand Finale یا پایان بزرگ شناخته می شود به کاسینی اجازه می دهد که بتواند با دقت خیلی ... انجمن راسخون - عکس روز ناسا ، گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحل https://rasekhoon.net/forum/thread/1231498/page1/ عکس روز ناسا ، گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحل چهارشنبه 24 آذر 1395 12: 42 ب.ظ. خبرآنلاین/ مرحله‌ آخر ماموریت کاسینی به دور سیاره‌ زحل آغاز شده است. آخرین اخبار تغییر رنگ زحل - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/تغییر-رنگ-زحل گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته زحل/عکس روز ناسا · خبرآنلاین ۷۲ روز پیش ۰. مرحله آخر ماموریت کاسینی به دور سیاره زحل آغاز شده است. این مرحله که به نام grand ... آخرین خبر | عکس روز ناسا/ گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحل akharinkhabar.ir/.../عکس-روز-ناسا-گشت-و-گذار-بر-فراز-قطب-شمال-آشفته‌-زحل 13 دسامبر 2016 ... خبرآنلاین/ مرحله‌ آخر ماموریت کاسینی به دور سیاره‌ زحل آغاز شده است. این مرحله که به نام Grand Finale یا پایان بزرگ شناخته می‌شود به کاسینی اجازه ... گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته زحل | - مرحله آخر ماموریت - قطره www.ghatreh.com/news/.../گشت-گذار-فراز-قطب-شمال-آشفته-زحل 12 دسامبر 2016 ... قیمت روز طلا و ارز ... گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته زحل ... عکس روز ناسا به هنگام اولین گردش کاسینی در مدار حلقه ی F که 20 هفته طول می کشد ... هرلحظه، گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحل/عکس روز ناسا harlahze.com/.../گشت-و-گذار-بر-فراز-قطب-شمال-آشفته-زحل-عکس-روز-ناسا‎Cachedگشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحل/عکس روز ناسا ... پرداخت خسارت تاخیر به کشاورزان در پول گندم /پرداخت‌ها به روز می‌شود · مرگ بر اثر استعمال مواد مخدر در ... top-iran-blog - گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحلعکس روز ناسا top-iran-blog.mihanblog.com/post/27‎Cached13 دسامبر 2016 ... گشت و گذار بر فراز قطب شمال آشفته‌ زحل/عکس روز ناسا دانش > نجوم – مرحله‌ آخر ماموریت کاسینی به دور سیاره‌ زحل آغاز شده است. این مرحله که به نام .