مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علل استفاده از چربی بیشتر و قند کمتر در رژیم غذایی

[ad_1]

بامداد – تا همین چندی پیش خرید محصولاتی که روی آنها کم چرب نوشته بود برای ما رژیمی ها یک تابو به حساب می آمد. در گذشته روی غذاهایی مانند کره و زرده تخم مرغ برچسب خورده نشود می گذاشتیم در حالی که مشکلی در کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای بسته بندی شده نمی دیدیم اما زمانه تغییر کرده است.

این روزها متخصصان، چربی ها را به عنوان درشت مغذی هایی می شناسند که باید باشند و محصولات پرچرب مانند شیر کامل، کره و روغن نارگیل به جمع سوپر غذاها پیوسته اند. هنوز برخی افراد می پرسند که چه نوع چربی ای باید استفاده کنند و دقیقا چه تاثیری روی بدنشان دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به تمام این سوالات پاسخ دهیم و کاملا موضوع را برایتان روشن کنیم.

پنج طرز فکر اشتباه درباره چربی
۱- چربی در بشقاب غذایم برابر است با چربی موجود در بدنم.
حقیقت: حتی اگر این خرافه، پایه برنامه های غذایی و محصولات کم چرب باشد هم خیلی با حقیقت فاصله دارد. خوردن چربی باعث چاق شدنتان نمی شود. حذف کامل چربی یا کاهش شدید آن در واقع می تواند موجب اضافه وزنتان شود، بیشتر به این خاطر که باعث می شود احساس محرومیت کنید. برخی تحقیقات نشان داده اند غذاهای چرب می توانند به کاهش وزن کمک کنند.
مشکل بیشتر برنامه های غذایی این است که یکی از مواد کلیدی خوشمزه کننده غذا و کاهش دهنده گرسنگی را کم دارند، درست حدس زدید، آن ماده چربی است. چربی های سالم بهترین منبع انرژی برای بدنتان هستند و سوخت و ساز و مکانیزم چربی سوزی بدنتان را به حرکت در می آورند. تحقیقات نیز این موضوع را تایید می کند و ثابت شده برنامه غذایی کم چرب می تواند باعث کند شدن سوخت و ساز بدن شود. پس حالا اجازه دارید تا قبل از ورزش، یک قاشق کره بادام زمینی روی سیب بمالید و میل کنید و یا هر چند وقت یکبار برای ناهار یا شام، یک تکه استیک خوشمزه میل کنید.

۲- چربی اشباع را باید چربی بزرگ دانست.
حقیقت: زیاد تند نروید. در حالی که چربی اشباع را تا مدت ها دشمن درجه یک سلامت می دانستیم اما تحقیقات جدید ثابت کرده اند که این نوع چربی آنقدرها هم ترسناک نیست. البته مشخص است که همیشه نباید وعده غذایی ای بخورید که سرشار از گوشت قرمز و کره چربی باشد اما گاهی استفاده کردنشان هم باعث نمی شود سلامتتان آسیب ببیند.

چه چیزی بدتر از خوردن زیاد غذاهای پرچرب است: جایگزین کردن آنها با مقدار زیادی قند. کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند خطر بیماری های عروق کرونر قلب و دیابت را افزایش دهند.

۳- تمام چربی ها باعث بروز مشکل برای سلامتی می شوند.
حقیقت: خوردن انواع منابع چربی می تواند سلامتتان را تقویت کند. اسید چرب های امگا ۳ ( همان هایی که در ماهی، برخی آجیل ها و دانه ها پیدا می شود ) می توانند به تقویت قلب و احتمالا سلامت روانی تان کمک کنند. چربی های اشباع نشده در روغن زیتون نیز می توانند خطر بیماری قلبی تان را بسیار کاهش دهند. حتی برخی پزشکان شاهد بوده اند بیمارشان با استفاده از برنامه غذایی حاوی چربی، دیابت نوع ۲ را درمان کرده اند.

۴- غذاهایی که کلسترول بالا دارند میزان LDL را افزایش می دهند.
حقیقت: قبلا در مورد غذاهای حاوی کلسترول نیز هشدار داده می شد اما زیاد مهم نیست. کلسترول خوراکی ضرورتا باعث افزایش سطح کلسترول بد نمی شود.
هشدار: چربی های ترانس و اسید لینولئیک ( در روغن سبزیجات پیدا می شود ) می توانند به سلامتتان آسیب برسانند. پس از روغن های هیدروژنه مانند کانولا و غذاهای بسته بندی شده مانند شیرینی های خامه ای و پیتزاهای منجمد شده دور بمانید. گاهی برچسب اطلاعات تغذیه ای میزان چربی ترانس را نشان نمی دهد پس به مقدار روغن هیدروژنه در این لیست دقت کنید.

۵- چربی، مرا از اهداف تناسب اندامم دور نگه می دارد.
برخی ورزشکاران استقامتی به برنامه ای به نام رژیم کتوژنیک رو می آورند. در این برنامه، فرد ۷۰ تا ۷۵ درصد از کالری مورد نیازش را از چربی ها می گیرد و تنها ۱۰ درصد آن را از کربوهیدرات دریافت می کند. با اینکه محققان همچنان به دنبال مزیت به اثبات رسیده ای از این نوع برنامه غذایی هستند اما گفته می شود رژیم کتوژنیک می تواند بدن را طوری تنظیم کند که به جای ذخایر کربوهیدرات خود از ذخایر چربیش استفاده نماید. از آنجا که بیشتر ما از ورزش برای سوزاندن چربی های بدن استفاده می کنیم به کار گرفتن این برنامه می تواند دو سر برد باشد. اما قبل از استفاده رژیم کتوژنیک حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.
غذاهای معمول به کار رفته در برنامه کتوژنیک، چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده نیست. این غذاها را بیشتر ماهی، کره بادام زمینی، گوشت و تخم مرغ تشکیل می دهند. به این نکته هم باید اشاره کرد که برای بدن حدود ۳ تا ۵ هفته طول می کشد تا خود را با برنامه کتوژنیک تنظیم کند، مخصوصا اگر معمولا از غذاهایی مانند پیتزا و پاستا استفاده می کرده اید. چون بدنتان چربی را دیرتر از کربوهیدرات هضم می کند، بنابراین برای مدت زمان طولانی تری سیر خواهید ماند و برای ورزش کردن نیز انرژی بیشتری خواهید داشت. اگر وعده غذایی ای میل کردید که چربی بالایی داشت، قبل از ورزش کردن دو ساعت صبر کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مواد غذایی موثر در پوسیدگی دندان و جلوگیری از آنمواد غذایى ضد پوسیدگى ، موادى هستند که هنگام استفاده از آنها جذب غذاهاى اسیدزا توسط از کجا بفهمیم که چربی خون داریم؟کلسترول خـوب و …علامت افزایش چربی خون اولین علامت افزایش چربی خون حمله قلبی یا یک درد در ناحیه قفسه علل یبوست و درمان غیر دارویی یبوست پزشکان ایرانعلل یبوست دلایل عمده یبوست عبارتند از کافی نبودن فیبر در غذا – افرادی که رژیم غذایی چاقی و رژیم های کاهش وزن آب کردن چربی پهلوها با این ماده غذایی خیلی از افراد وقتی پهلوهای خود را لمس می کنند رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی …رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی اشتهاییدرمان لاغری زیاداداب غذا خوردن و پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن آترواسکلروز تصلب‌ شرایین – عوامل ، عوارض ، علل ، پیشگیری ومطالب مرتبط جهت مطالعه بیشتر مجله ‪ ‬ فراوانی سرطان سینه در خواهران و توصیه های دارویی و غذایی در ماه رمضانتوصیه های غذایی و دارویی در ماه رمضان در دین اسلام یکی از شرایط روزه داری، امتناع از آشنایی با علل یبوست و راه های پیشگیری و درمان آن …یبوست به معنی توقف بیش از حد مواد دفعی در روده است زمان عمل دفع در افراد مختلف بسیار رهایی از چربی های اضافه در پهلو هارهایی از چربی های اضافه در پهلو ها با ترفندهای ساده برای مصرف سوزاندن کالری در روز مواد غذایی موثر در پوسیدگی دندان و جلوگیری از آن مواد غذایى ضد پوسیدگى ، موادى هستند که هنگام استفاده از آنها جذب غذاهاى اسیدزا توسط باکترى از کجا بفهمیم که چربی خون داریم؟کلسترول خـوب و بـد چیست؟ علامت افزایش چربی خون اولین علامت افزایش چربی خون حمله قلبی یا یک درد در ناحیه قفسه سینه است علل یبوست و درمان غیر دارویی یبوست پزشکان ایران علل یبوست دلایل عمده یبوست عبارتند از کافی نبودن فیبر در غذا – افرادی که رژیم غذایی چاقی و رژیم های کاهش وزن آب کردن چربی پهلوها با این ماده غذایی خیلی از افراد وقتی پهلوهای خود را لمس می کنند با یک رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی اشتهاییدرمان لاغری رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی اشتهاییدرمان لاغری زیاداداب غذا خوردن و مهمانی پوست و مو پزشکان ایران شکلات تلخ؛ از آنجا که شکلات تلخ نوعی آنتی اکسیدان قوی و غنی از فلاوانوئید است، از پوست در آترواسکلروز تصلب‌ شرایین – عوامل ، عوارض ، علل ، پیشگیری و مطالب مرتبط جهت مطالعه بیشتر مجله ‪ ‬ فراوانی سرطان سینه در خواهران و مادران توصیه های دارویی و غذایی در ماه رمضان توصیه های غذایی و دارویی در ماه رمضان در دین اسلام یکی از شرایط روزه داری، امتناع از خوردن آشنایی با علل یبوست و راه های پیشگیری و درمان آن سایت یبوست به معنی توقف بیش از حد مواد دفعی در روده است زمان عمل دفع در افراد مختلف بسیار متفاوت رهایی از چربی های اضافه در پهلو ها رهایی از چربی های اضافه در پهلو ها با ترفندهای ساده برای مصرف سوزاندن کالری در روز، می



لینک منبع :علل استفاده از چربی بیشتر و قند کمتر در رژیم غذایی

چرا باید چربی بیشتر و قند کمتری بخوریم؟ - مجله سلامتی دکتر ... https://kermany.com/چرا-باید-چربی-بیشتر-و-قند-کمتری-بخوریم؟/‎Cached13 دسامبر 2016 ... مشکل بیشتر برنامه های غذایی این است که یکی از مواد کلیدی خوشمزه کننده غذا و ... بیمارشان با استفاده از برنامه غذایی حاوی چربی، دیابت نوع 2 را درمان کرده اند. ... اما قبل از استفاده رژیم کتوژنیک حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. دیابت نوع ۲ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دیابت_نوع_۲‎Cached Similarدر شروع بیماری می‌توان با افزایش ورزش و اصلاح رژیم غذایی دیابت نوع ۲ را کنترل کرد. ... با آزمایش تلورنس گلوکز، دو ساعت بعد از مصرف دوز خوراکی، گلوکز پلاسما ... اندازه گیری تصادفی قند خون بیشتر از ۱۱٫۱ mmol/l (۲۰۰ mg/dL ) همراه با علایم رایج ... مدیریت فشرده فشار خون (کمتر از ۱۳۰/۸۰ mmHg) بر خلاف مدیریت استاندارد ... 9 دلیل که قند، خطرآفرترین ماده رژیم غذایی مدرن است - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/283506/science/medical‎Cached Similar23 مارس 2013 ... قند باعث چاقی، بیماری‌های قلبی، دیابت و رسوب چربی در کبد می‌شود. ... بهنوش خرم‌روز: حتما در مورد پرهیز از مصرف قند و شکر زیاد شنیده‌اید. ... کارشناسان به 9 دلیل عمده معتقدند که قند، خطرآفرین‌ترین ماده موجود در رژیم غذایی مدرن است و به .... به همین دلیل هم مردم نمی‌توانند کم‌تر بخورند و بیشتر فعالیت کنند و راحت و ... بهترین رژیم غذایی کدام است؟ - BBC Persian www.bbc.com/persian/.../140330_me_what_diet_is_best_for_health‎Cached Similar1 آوریل 2014 ... تغذیه‌ای که غذاهای فرآوری شده حداقل باشد و بیشتر تغذیه از موادی باشد که ... هدف: کاهش مصرف چربی به کمتر از ۲۰ درصد کالری روزانه. ... ضریب قندی یعنی اینکه بعد از خوردن یک ماده غذایی قند خون با چه سرعتی افزایش پیدا می‌کند. عوارض مصرف قند ، نمک وچربی و روش های پخت غذای سالم(کم شیرین، کم ... www.gums.ac.ir/webda/module/News/Shownews/.../index.aspx?...‎Cached... است و تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند ،نمک و چربی از مهمترین عوامل خطر آن است. ... و روش های پخت غذای سالم(کم شیرین، کم نمک وکم چرب) بمناسبت بسیج ملی تغذیه ..... ناخالصی های آن حذف شده وبه دلیل خلوص بالا ید آن بهتر و به مدت بیشتر حفظ می شود. ... مصرف غذای تازه و طبخ شده در خانه که در پخت آن نمک کمتری به کار رفته را مناسب ... عوامل چاقی؛ ۱۰ عاملی که تناسب اندام شما را تهدید می‌کند | چطور chetor.com/35809-عوامل-چاقی/‎Cached Rating: 86% - 190 votes والدین چاق با احتمال بیشتری نسبت به سایرین، فرزندان چاق خواهند داشت. ... برای مثال در جوامع غیر‌صنعتی و توسعه‌نیافته، استفاده از رژِیم غذایی غربی، از عوامل ... این محصولات معمولا درصد بالایی نمک، قند و چربی دارند و طوری مهندسی شده‌اند که ماندگاری .... ما یه عمره به ملت می‌گیم کمتر کربوهیدرات مصرف کنن تا منجر به افزایش وزن ... رژیم غذایی دیابت بارداری salamatbank.com/disease/.../رژیم%20غذایی%20دیابت%20بارداری‎Cached Similarدر یک رژیم غذایی مناسب برای دیابت بارداری موارد یاد شده باید لحاظ شود. ... میوه خشک ، دو عدد بیسکویت، نصف فنجان بستنی (بدون قند و بدون چربی)، یک فنجان شیر و ... حتی اگر درمان کاملی برای دیابت وجود نداشته باشد یک برنامه غذایی کنترل شده، انجام ... با مصرف کمتر قند بدن شما که انسولین کمتری تولید می‌کند بیشتر قادر به ... غذاها یی که دیابتی ها باید بخورند و غذاهایی که دیابتی ها باید از خوردن آ www.diabetestma.org/.../%20غذاها%20یی%20که%20دیابتی%20ها%20باید%20بخورند%20و...‎Cached٭کم چرب. ٭کم قند. ٭کم نمک. ٭حداقل 5 وعده میوه و سبزی تازه. ٭غذاهایی که حاوی ... بیماران دیابتی باید مقادیر زیادی میوه و سبزیجات حاوی فیبر زیاد مصرف کنند. ... مقدار کروم بالاتری هستند که این مادۀ معدنی برای درمان دیابت بسیار مفید است. ... ٭ افراد دیابتی باید گلاً از غذاهای فرآوری شده، شکر سفید، آرد سفید، غذاهایی که محتوی تغذیه ای ... دلایل بالا و پایین رفتن قند خون - تبیان article.tebyan.net/254805/دلایل-بالا-و-پایین-رفتن-قند-خون‎Cached19 آگوست 2013 ... اندیس گلیسمی نان با سبوس بیشتر، کمتر است. ... غذاها. برنج سفید باعث افزایش قند خون می شود. غذاهایی که دارای چربی زیادی هستند، ... و بهتر است از قرص های سرماخوردگی که بدون قند و الکل هستند، استفاده کنید. ... رژیم گیاهخواری. Fars News Agency : علائم افزایش قند خون و روش‌های درمان دیابت www.farsnews.com/printable.php?nn=13930624000229‎Cached Similar15 سپتامبر 2014 ... این نوع دیابت بیشتر در افراد مسن (بالای 40 سال) دیده می‌شود. دیابت نوع دو معمولاً با رژیم غذایی مناسب، ورزش و همراه با مصرف قرص مهار می‌شود. ... در دسی‌لیتر) بوده و قند خون، دو ساعت پس از صرف غذا، کم‌تر از 180 میلی‌گرم باشد. ... هنگام کاهش قندخون، مصرف مواد غذایی حاوی چربی مثل پیراشکی و شکلات توصیه نمی‌شود.