مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

[ad_1]

وب‌سایت تناسب اندام: بین آن چیزهایی که می‌خورید و آن چیزهایی که باید بخورید خیلی تفاوت وجود دارد! خیلی از خانم‌ها احساس می‌کنند تا با اضافه کردن مقداری میوه و سبزیجات به روتین غذایی‌شان، یک رژیم غذایی سالم را رعایت می‌کنند. اما یک رژیم غذایی مناسب، خیلی فراتر از این چیزهاست. ادامه‌ی مقاله را بخوانید تا بیشتر در این مورد بدانید…

 

7 ترفند برای یک رژیم غذایی سالم 

۱- رژیم غذایی تان را به آرامی شروع کنید

اجرای یک رژیم غذایی سالم نیازمند این است که به آرامی شروع کنید. عادات غذایی هیچ‌گاه نمی‌توانند در عرض یک روز تغییر کنند. میوه‌ها که سرشار از مواد مغذی و سالم هستند را به رژیم غذایی‌تان بیفزایید. خیلی مهم است که مواد غذایی غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد.


۲- کربوهیدرات‌های سالم و غلات سبوس‌دار مصرف کنید

مصرف کربوهیدرات را نادیده نگیرید، چرا که به تأمین انرژی بدن کمک می‌کند. می‌توانید در عوض، کربوهیدرات‌های سالم همچون برنج قهوه‌ای، جو یا لوبیا مصرف کنید. همچنین غلات سبوس‌دار نیز مصرف کنید، چرا که به سیستم گوارش کمک می‌کند.

۳- مصرف روزانه‌ی چربی‌های مفید

برای جلوگیری از افزایش وزن نباید مصرف چربی را قطع کنید! چربی‌های مفید باید در رژیم غذایی روزانه‌ی شما موجود باشند. چربی‌های اشباع نشده در‌ واقع برای بدن مفیدند. آواکادو، آجیل و روغن‌های گیاهی منابع خوبی برای چربی‌های مفیدند. البته در عین حال باید از غذاهای سرخ شده در روغن‌های معمول نیز خودداری کنید.


۴- در رژیم روزانه‌تان پروتئین قرار دهید

پروتئین برای ساخت سلول‌ها و عضلات بدن الزامی است. همچنین برای خون و سلامت استخوان‌ها نیز مفید است. شما می‌توانید انواع و منابع مختلف پروتئین را در برنامه‌های غذایی خود بگنجانید. بعنوان مثال سویا و لوبیا منابع گیاهی و سالم پروتئین هستند.


۵- کلسیم را به رژیم غذایی‌تان بیفزایید

مصرف کلسیم برای زنان یک اجبار است. اغلب زنان بدلیل کمبود کلسیم در معرض خطر پوکی استخوان و آرتروز هستند. بنابراین محصولات لبنی، سبزیجات و حبوبات را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید تا به بدنتان کلسیم برسد.


۶- مصرف نمک و شکر را کاهش دهید

استفاده از نمک بیش از اندازه می‌تواند باعث افزایش فشار خون در خانم‌ها شود. بنابراین باید از نمک به کمترین میزان ممکن استفاده کنید. حتی شما می‌توانید از انواع نمک کم سدیم استفاده نمایید. همچنین باید مصرف شکر را نیز در برنامه‌ی غذایی خود محدود نمایید، چرا که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. مصرف بیش از اندازه‌ی قند می‌تواند خانم‌ها را با مشکلات پوستی دچار سازد.

۷- متناسب و متعادل بخورید

برای اینکه بدن و وزنتان را در حالت سلامت نگاه دارید، در طول روز وعده‌های غذایی کوچک داشته باشید. در صبح یک صبحانه‌ی پر از غلات بخورید. ناهار و شام باید سرشار از سبزیجات سبز باشد. هر روز بیشترین میزان آب را بنوشید. مایعات، به بدن شما کمک می‌کند تا سموم ناخواسته از بدنتان دفع شود. از غذاهایی هم که بعنوان غذاهای نامناسب برای بدن شناخته می‌شوند پرهیز کنید. در حقیقت برای اینکه بدن سالمی داشته باشید، نباید هیچ ماده‌ی غذایی حیاتی را از برنامه‌های غذایی خود حذف نمایید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

رژیم غذایی برای لاغر شدن رژیم لاغری شماره یک ایران …رژیم لاغری برنامه روز شنبه ناشتا لیوان آب گرم قاشق غذاخوری آبلیمو صبحانه کف لاغری و کاهش وزن لاغری بدون رژیم غذایی، آموزش تغذیه سالم کلینیک لاغری و کاهش وزن سیبیتا رژیم غذایی لاغری، تغذیه و برنامه غذایی رژیم ، رژیم غذایی ، سایت رژیم سلامتیرژیم غذایی رژیم لاغری چاقی برنامه رژیم لاغری آنلاین و رایگان مفالات تغذیه و رژیم رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایراننکاتی درباره فواید و زیان‌های مصرف آجیل یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت رژیم غذایی چطور در ۷ روز ۸ کیلوگرم لاغر شوید مردمانیکی از متداول‌ترین برنامه های غذایی افرادیکه دوست دارند وزن کم کنند رژیم‌غذایی رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی …رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی اشتهاییدرمان لاغری زیاداداب غذا خوردن و رژیم غذایی ضد سنگ کلیه پزشکان ایرانرژیم غذایی ضد سنگ کلیه درباره سختی و درد بیماری سنگ کلیه حرف و حدیث بسیار است این که رژیم لاغریرژیم غذایی رژیم لاغری سریع رژیم چاق شدن انواع غذای رژیمی لاغریرژیم های لاغری سریع غذای رژیمی سبزیجاترژیم برای چاقیغذای یک رژیم روزه با کیلوگرم کاهش وزنرژیم لاغری برای کاهش وزن قبلا برای شما عزیزان رژیم های غذایی کوتاه مدت معرفی کرده رژیم لاغری مناسب برای خانم هایی که می خواهند وزن کم …رژیم لاغری مناسب برای خانم هایی که می خواهند وزن کم کنند رژیم غذایی برای لاغر شدن رژیم لاغری شماره یک ایران کوک رژیم لاغری در این رژیم شما هر هفته بین تا کیلوگرم بسته به وزن و سن و جنسیت تان وزن کم لاغری و کاهش وزن لاغری بدون رژیم غذایی، آموزش تغذیه سالم و کلینیک لاغری و کاهش وزن سیبیتا رژیم غذایی لاغری، تغذیه و برنامه غذایی، روانشناسی رژیم ، رژیم غذایی ، سایت رژیم سلامتی رژیم غذایی رژیم لاغری چاقی برنامه رژیم لاغری آنلاین و رایگان مفالات تغذیه و رژیم غذایی در رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایران نکاتی درباره فواید و زیان‌های مصرف آجیل یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت مصرف رژیم غذایی چطور در ۷ روز ۸ کیلوگرم لاغر شوید مردمان یکی از متداول‌ترین برنامه های غذایی افرادیکه دوست دارند وزن کم کنند رژیم‌غذایی جنرال رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی اشتهاییدرمان لاغری رهایی از چاقی رژیم غذاییورزش و چاقیبی اشتهاییدرمان لاغری زیاداداب غذا خوردن و مهمانی رژیم غذایی ضد سنگ کلیه پزشکان ایران رژیم غذایی ضد سنگ کلیه درباره سختی و درد بیماری سنگ کلیه حرف و حدیث بسیار است این که دردش از رژیم لاغریرژیم غذایی انواع غذای رژیمی لاغریرژیم های لاغری سریع غذای رژیمی سبزیجاترژیم برای چاقیغذای رژیمی یک رژیم روزه با کیلوگرم کاهش وزن رژیم لاغری برای کاهش وزن قبلا برای شما عزیزان رژیم های غذایی کوتاه مدت معرفی کرده بودیم اما رژیم لاغری مناسب برای خانم هایی که می خواهند وزن کم کنند آکا رژیم لاغری مناسب برای خانم هایی که می خواهند وزن کم کنند رژیم غذایی سالم



لینک منبع :یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../یک-رژیم-غذایی-سالم-داشته-باشید‎Cached18 دسامبر 2016 ... اجرای یک رژیم غذایی سالم نیازمند این است که به آرامی شروع کنید. عادات غذایی هیچ‌گاه نمی‌توانند در عرض یک روز تغییر کنند. میوه‌ها که سرشار از مواد ... یک رژیم غذایی سالم داشته باشید | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/.../164928-یک-رژیم-غذایی-سالم-داشته-باشید‎Cached18 دسامبر 2016 ... یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. بین آن چیزهایی که می‌خورید و آن چیزهایی که باید بخورید خیلی تفاوت وجود دارد! خیلی از خانم‌ها احساس می‌کنند تا با ... چطور می توانید یک رژیم غذایی سالم برای قلب تان داشته باشید https://ir.voanews.com/a/tips-on-heart-healthy-diet/3721899.html‎Cached13 فوریه 2017 ... کارشناسان انجمن قلب آمریکا، انجمن قلب بریتانیا، و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، توجه به نکات زیر را در داشتن یک رژیم غذایی سالم ... چگونه یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم؟ - کوکا www.coca.ir/have-healthy-diet/‎Cached Similarکنار هم قرار دادن یک رژیم غذایی سالم با این 8 راه در وعده های غذایی برای شیوه زندگی ... و سیب در میان وعده بیشتر تمرکز کنند و صبحانه، غنی از مواد مغذی داشته باشید از ... چگونه می توانیم تغذیه سالمی داشته باشیم؟ - نمناک namnak.com/داشتن-تغذیه-سالم.p34855‎Cachedهمیشه رعایت رژیم غذایی مناسب مفید نمی باشد،زیرا ممکن است شما از یک گروه که علاقه بیشتری داشته باشید بیشتر بخورید و گروه دیگر را اصلاً در برنامه غذایی خود ... رژیم غذایی مناسب - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/رژیم-غذایی/...رژیم-غذایی/290-رژیم-غذایی-مناسب.html‎Cachedتغذیه سالم به معنای مصرف مقدار مناسب از تمام گروه های غذایی برای داشتن یک زندگی سالم ... ثبات خلق و خوی و سالم نگه داشتن بدن خود یک برنامه ریزی داشته باشید. چگونه یک رژیم غذایی متعادل داشته باشیم؟ – رسانه دکتر سلامت https://drsalamatx.com/balanced-diet/‎Cached31 جولای 2017 ... یک کمد پر از مواد غذایی سالم وسیله ی خوبی برای حفظ رژیم غذایی متعادل است. ... در آغاز توجه داشته باشید که چگونه میتوانید انتخاب های بهتری برای ... چگونه یک برنامه غذایی سالم داشته باشیم؟ – رسانه دکتر سلامت https://drsalamatx.com/how-to-have-a-healthy-diet/‎Cached25 جولای 2017 ... داشتن یک دفتر برنامه غذایی به شما کمک می کند، تا یک تصویر دقیق از آنچه که در هر روز می خورید داشته باشید. این راه خوبی برای به دست آوردن ... یک رژیم غذایی سالم داشته باشید - کمونه kamooneh.com/fa/news/102503/یک-رژیم-غذایی-سالم-داشته-باشید 19 دسامبر 2016 ... اجرای یک رژیم غذایی سالم نیازمند این است که به آرامی شروع کنید. عادات غذایی هیچ‌گاه نمی‌توانند در عرض یک روز تغییر کنند. میوه‌ها که سرشار از مواد ... یک رژیم غذایی سالم داشته باشید - - آکاایران www.akairan.com/health/taghziyeh.../news201612188293393674.html 18 دسامبر 2016 ... اجرای یک رژیم غذایی سالم نیازمند این است که به آرامی شروع کنید. عادات غذایی هیچ گاه نمی توانند در عرض یک روز تغییر کنند. میوه ها که سرشار از مواد ...