مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دردهای شکمی 18 دلیل دارد

[ad_1]
دردهای شکمی 18 دلیل دارد

خبرگزاری آریا-برخی از داروها می توانند باعث بروز دردهای شکمی بشوند .

به گزارش خبرگزاری آریا ،همه انسانها به گونه ای شکم درد یا معده درد را تجربه کرده اند. دردهای شکمی اصولا زودگذر هستند یا پس از صرف غذا سراغ فرد می آیند. این نوع دردها دلایل متنوعی دارند و ما چندین نمونه از آنها را برایتان نام برده ایم.

 

1. مسومیت غذایی

مسومیت های غذایی که در نتیجه باکتری ها به وجود می آیند، به دردهای معده، اسهال و استفراغ منجر می شوند.  حتی در موارد نادر مشاهده شده است فرد در نتیجه باکتری های غذای مسموم جان خود را از دست داده است. نشانه های مسمومیت غذایی یک تا دو روز در بدن باقی می مانند.

 

2. عوارض جانبی دارو

تقریبا همه داروها عوارض جانبی دارند که یکی از آنها دردهای شکمی است. برخی از داروها همچون آنهایی که برای جلوگیری از پوکی استخوان هستند، می تواند  باعث دردهای شکمی بشوند. داروهایی که با نام  NSAID می شناسید همچون ایبوپروفن و آسپرین ها نیز ممکن است ورم معده و یا حتی زخم معده را موجب بشوند.

 

3. آماس لوزالمعده

تورم لوزالمعده می تواند باعث ایجاد سوزش در معده و شکم بشود. حتی برخی از بیماران در نتیجه این ورم، دردی را متحمل می شوند که از پشت کمرشان تیر می کشد.

بهتر است بیمار در این حالت به کمر دراز بکشد تا درد، حالت تهوع و استفراغ کاهش پیدا کنند. مصرف بیش از اندازه الکل نیز موجب ناراحتی و سوزش معده می شود.

 

4. رفلاکس

رفلاکس یا به اصطلاح ترش کردن معده باعث ایجاد درد در بالای معده و پایین سینه می شود. رفلاکس چگونه به وجود می آید؟ وقتی دریچه ای که معده را از مری جدا می کند، ضعیف عمل کند غذا و اسیدهای معده از معده وارد مری می شوند و فرد سوزش شدیدی را در ناحیه زیر سینه احساس می کند که بسیار ناراحت کننده است.

 

درست غذا نخوردن یا مصرف غذاهای نامناسب (چرب) می تواند موجب ایجاد رفلاکس شود. برای برطرف کردن آن همیشه مراقب نوع غذایی که میل می کنید باشید. داروهای خنثی کننده اسید یا بلوکه کننده H2 هم می توانند در کم کردن این درد موثر باشند.

 

5. حساسیت به لاکتوز

در سراسر جهان مردم بسیاری هستند که به لاکتوز شیر حساسیت دارند. این حساسیت می تواند منجر به دردهای معده، نفخ شکم، اسهال، تولید گاز معده و هضم نشدن غذا بشود. برای درمان یا پیشگیری از این درد باید مصرف لبنیات و به ویژه شیر و پنیر را ترک کنید.

 

6. سنگ کیسه صفرا

صفرا یک عضو کوچک بدن است که زیر کبد قرار دارد و ممکن است سنگ‌ساز باشد. این سنگ ها می توانند موجب دردهای شکمی بشوند و راه روده ها را مسدود کنند و نتیجه آن دردی است که بیمار متحمل می شود. درد کیسه صفرا در سمت راست و بالای شکم احساس می شود و بیشتر پس از مصرف غذاهای چرب سراغ بیمار می آید.

 

7. دیورتیکول

بیماری دیورتیکول یا در نتیجه تورم آماس دیورتیکول یا کیسه هایی است که در روده بزرگ وجود دارند. نشانه های این بیماری شامل گرفتگی عضلات شکم است که شاید در واکنش به آنتی بیوتیک انجام شود. رژیم های غذایی که فیبر زیادی دارند می توانند کمک کننده باشند. در انواع بسیار شدید این درد می تواند شامل آبسه، خونریزی و حتی ایجاد حفره بشود که باید آن را جراحی کرد.

 

8. حساسیت به گلوتن

برخی از مردم به گلوتن واکنش های بدی نشان می دهند. گلوتن در گندم و دانه چاودار موجود است. حالت شدید حساسیت به گلوتن، بیماری سلیاک نام دارد.

گلوتن موجب آسیب دیدن روده کوچک و مانع از عملکرد درست آن می شود. در این حالت روده نمی تواند مواد غذایی را جذب کند. سلیاک می تواند منجر به گاز، نفخ و دردهایی همچون خستگی عمومی بدن می شود.

عدم توانایی روده کوچک در جذب مواد غذایی به استفراغ، کاهش وزن و حتی سوء تغذیه منجر می شود.

 

9. اندومتروز

این بیماری فقط مختص خانم ها است. اندومتروز زمانی به وجود می آید که بافت های درون رحم در بخش های دیگری از بدن و عموما در لگن رشد می کنند. دردهای شدید، خونریزی غیرمعمول و ناباروری از جمله صدمه های اندومتروز هستند.

از آنجا که این بیماری فقط بخش کوچکی از بدن را تخریب می کند، با جراحی می توان آن را برطرف کرد. البته روش های درمانی دیگری همچون هورمون تراپی نیز می تواند باعث کاهش درد شود.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سیاه دانه و نحوه مصرف آن سیاه دانه و نحوه مصرف آن سیاه دانه دارای فسفر، آهن، فسفات، کربوهیدرات و است و یک قرص شب امتحان تاریخچه ریتالینمتیل فنیدیت با نام تجاری ریتالین توسط کمپانی داروسازی نوارتیس در سال به اطلاعات دارویی اطلاعات عمومی دارو دکوتان موارد و مقدار مصرف موارد و مقدار مصرف الف آکنه شدید ندولی سرسخت مقاوم تومور مارکرها دکتر بخشی تومور مارکرها سرطان تخمدان یکی از شایعترین علتهای ایجاد کننده مرگ در بین هفت دردی که نباید سرسری گرفت – پارسی طببیماریهاهرکس که عبارت زیان ضروری را ابداع کرده بی تردید راجع به درد فکر کرده است هیچ کس درد را بانک اطلاعاتی در مورد بیماریها مقالات ← فهرست …شالازیون شالازیون‌ عبارت‌ است‌ از توده‌ای‌ روی‌ پلک‌ چشم‌ که‌ به‌ دلیل‌ عفونت اصطلاحات مفید پزشکی آرشیو …سلام من تصمیم دارم در اینجا فرهنگ واژها های عامیانه پزشکی رو که در بین مردم رایج شده و اخبار پرستاری سایت پزشکان بدون مرزهموفیلی یک اختلال خونریزی دهنده ارثی استافراد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پایین یا پرواز در آسمان رهاییباز در جان من امشب شرری افتاده شاید از حضرت سیمرغ پری افتاده دم صاحب دمی ام راز نهان سیاه دانه و نحوه مصرف آن سیاه دانه و نحوه مصرف آن سیاه دانه دارای فسفر، آهن، فسفات، کربوهیدرات و است و یک ماده ی قرص شب امتحان تاریخچه ریتالین نظرات سایر کاربران ناشناس سلام من سالمه و باید بگم که این قرص واقعا مزخرفه بخاطر این قرص اطلاعات دارویی اطلاعات عمومی دارو دکوتان موارد و مقدار مصرف موارد و مقدار مصرف الف آکنه شدید ندولی سرسخت مقاوم به تومور مارکرها دکتر بخشی تومور مارکرها سرطان تخمدان یکی از شایعترین علتهای ایجاد کننده مرگ در بین بدخیمی هفت دردی که نباید سرسری گرفت – پارسی طب بیماریها هرکس که عبارت زیان ضروری را ابداع کرده بی تردید راجع به درد فکر کرده است هیچ کس درد را نمی بانک اطلاعاتی در مورد بیماریها مقالات ← فهرست تاپیک باز شالازیون شالازیون‌ عبارت‌ است‌ از توده‌ای‌ روی‌ پلک‌ چشم‌ که‌ به‌ دلیل‌ عفونت‌ مزمن اخبار پرستاری سایت پزشکان بدون مرز هموفیلی یک اختلال خونریزی دهنده ارثی استافراد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پایین یا عدم پرستار فارماکولوژی انسولین انسولین با انتقال قند موجود در خون به داخل سلولها باعث کاهش قند خون می شود ، به طور اصطلاحات مفید پزشکی آرشیو انجمن های توصیه ـــــــــ با بیمار روانی دلسوز و مهربان باشید حال و وضع و روحیه او را درک کنید به او



لینک منبع :دردهای شکمی 18 دلیل دارد

دردهای شکمی 18 دلیل دارد - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/64092/دردهای-شکمی-18-دلیل-دارد‎Cached Similar7 سپتامبر 2013 ... همه انسانها به گونه ای شکم درد یا معده درد را تجربه کرده اند. دردهای شکمی اصولا زودگذر هستند یا پس از صرف غذا سراغ فرد می آیند. این نوع دردها دلایل ... دردهای شکمی 18 دلیل دارد - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/294870/دردهای-شکمی-18-دلیل-دارد‎Cachedبرترین ها: همه انسانها به گونه ای شکم درد یا معده درد را تجربه کرده اند. دردهای شکمی اصولا زودگذر هستند یا پس از صرف غذا سراغ فرد می آیند. این نوع دردها دلایل متنوعی ... 13 نوع درد شکم را جدی بگیرید - تبیان article.tebyan.net/224208/13-نوع-درد-شکم-را-جدی-بگیرید‎Cached9 ا کتبر 2012 ... چاپ. تاریخ : سه شنبه 1391/07/18 تعداد بازدید : 761741 ... وجود درد همراه زردی پوست، به بررسی دقیق‌تر و گاه بستری شدن بیمار نیاز دارد. این علامت می‌تواند ... درد شکم و استفراغ حاوی خون، می‌تواند به دلیل خونریزی از مری یا معده باشد. خبرگزاری آریا - دردهای شکمی 18 دلیل دارد www.aryanews.com/News/20161218164629630/دردهای-شکمی-18-دلیل-دارد 19 دسامبر 2016 ... دردهای شکمی 18 دلیل دارد. خبرگزاری آریا-برخی از داروها می توانند باعث بروز دردهای شکمی بشوند . به گزارش خبرگزاری آریا ،همه انسانها به گونه ای شکم ... دردهای شکمی 18 دلیل دارد | | linkchee.com/BCEBMAAAAAAIA‎Cached31 دسامبر 2016 ... برخی از داروها می توانند باعث بروز دردهای شکمی بشوند. همه انسانها به گونه ای شکم درد یا معده درد را تجربه کرده اند. دردهای شکمی اصولا زودگذر هستند یا ... دلایل درد دور ناف و درمان آن - مجله اینترنتی زیتونی zeytooni.com/1395/04/18/pain-around-the-navel/‎Cachedدردهای شکمی میتوانند دلایل مختلفی داشته باشند و در قسمتهای مختلف شکم احساس شوند ... با اینکه غده تیروئید در گلو قرار دارد اما می تواند موجب درد معده و شکم بشود. علل درد های زیر شکمی در خانم ها - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/438282/علل-درد-های-زیر-شکمی-در-خانم-ها‎Cached4 روز پیش ... با ما همراه شوید. درد زیر شکم حداقل 18 دلیل دارد؟ 1.درد ناشی از تخمک‌گذاری. علل درد تخمدان متفاوت است. بعضی از خانم‌ها در نیمه چرخه عادت ماهانه دچار درد ... علت درد شکم در دوران بارداری چیست؟ - نمناک namnak.com/درد-شکم-در-بارداری.p26370‎Cachedدرد شکم در بارداری و علت درد شکم در بارداری و درد شکم در حاملگی و درد زیر شکم در ... کردن، حتی هنگامیکه مقدار بسیار کمی ادرار در مثانه وجود دارد؛ و ادرار کدر یا بد بو. بچه های اباده طشک - دردهای شکمی 18 دلیل دارد www.hadifar.blogfa.com/tag/دردهای-شکمی-18-دلیل-دارد‎Cachedشاید کمی غیرمعمول به نظر برسد اما سرطان نیز می تواند یکی از دلایل دردهای ناحیه شکم باشد. سرطان می توان در کبد، پانکراس، معده، کیسه صفرا یا تخمدان به وجود بیاید ... دلایل دردهای زیر شکمی - پول نیوز www.poolnews.ir/fa/news/123781/دلایل-دردهای-زیر-شکمی‎Cached Similar4 ا کتبر 2014 ... رد های زیر شکمی ،درد هایی است که در ناحیه پیرامون ناف و پایین تر از آن در ناحیه شکم بروز می کند. 18 دلیل متداول برای این درد ها وجود دارد.