مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کمک پزشکان بلژیکی برای مرگ آسان !!

[ad_1]

بامداد – پزشکان بلژیکی تصمیم دارند تا زنی ۲۴ ساله را که سلامت کامل دارد با مرگی آسان از بین ببرند زیرا این زن از افکار خودکشی گرایانه رنج می برد. تخمین زده می شود که هر روز پنج نفر در بلژیک با کمک پزشکان می میرند که این مجموعه، افرادی را که بیماری ناعلاج دارند و همچنین افرادی که بیماری های مزمن دارند اما بیماری هایشان مرگبار نیست شامل می شود.

همینک به زنی که با نام ساختگی لارا شناخته می شود علی رغم اینکه بیماری مرگباری ندارد گفته شده واجد شرایط بِه میرانی(مرگ آسان) است. این زن جوان با روزنامه ی بلژیکی دِ مورگان درباره ی تصمیمش صحبت کرد و گفت که از همان کودکی متقاعد شده است که باید بمیرد با این ادعا که ” زندگی، برای من یکی فایده ندارد”. لارا به روزنامه گفت که این افکار در میان نخستین افکاری بوده که در ذهنش نقش می بسته چرا که کودکی پرمشقتی را داشته است. او تصدیق می کند که به دنیا آمدنش برای والدینش ناخواسته بوده و پدرش خیلی مشروبات الکلی مصرف می کرده است. سرانجام پیش پدر بزرگ و مادربزرگش نقل مکان کرد اما این امر از میزان افکار خود ویرانگر او کم نکرد. لارا تصدیق می کند که پدربزرگ و مادربزرگش به او حس امنیت، آرامش و ساختار دادند اما این کافی نبود.

کمک پزشکان

این دختر جوان از ۲۱ سالگی بیمار آسایشگاه روانی ای بوده که در آن با دختری همتای خودش که افکار خودکشی گرایانه داشته رفیق شده که این دختر ۱۸ ماه قبل با روش بِه میرانی مرده است. می گوید: “اگرچه یقینا کودکی ام در بیماری ام نقش داشته است اما متقاعد شده ام که این آرزوی مرگ را علی رغم بزرگ شدن در خانواده ای آرام و با ثبات داشته ام.” لارا می گوید که از پروسه ی برنامه ریزی برای مراسم تدفین خودش لذت برده است اما تائید می کند که مرگش برای پدر بزرگ، مادربزرگ و مادرش سخت خواهد بود.

می گوید وقتی شش سالم بود یکبار در اتاقی پراز دوستان جایی که تفنگ ها در آنجا قرار داشت بودم. به خاطر می آورم که می توانستم یکی از تفنگ ها را در دست بگیرم و دستورالعمل های لازم به من داده شده بود. به فکرم رسید که “این تفنگ به من امکان می دهد به زندگی ام پایان دهم و این که چقدر این کار می تواند آسان باشد.” سپس با خودم فکرکردم که این تفنگ پر نیست اما بعدا متوجه شدم که پر بوده است. اگر آن موقع این را می دانستم ممکن بود ماشه را بکشم؛ به راحتی می توانم تصور کنم. “مرگ برای من یک انتخاب نیست اگر انتخابی داشتم زندگی ای تحمل پذیر را انتخاب می کردم اما هرچه تلاش کردم بی فایده بوده است. تمام عمرم سرگرم این افکار خودکشی بودم حتی چند باری هم سعی کردم. اما همیشه یک نفر هست که به من نیاز دارد و نمی خواهم کسی را برنجانم. اینها همیشه مانع خودکشی ام شده است.”

“هنوز نمی دانم در آن لحظه ی پایانی چه خواهم گفت. نظراتم را خیلی مفصل در نامه هایی به دوستانم نوشته ام. فکر می کنم همه چیز از پیش مقرر شده است. شاید سر انجام بر سر واژگان پایانی ام به نتیجه برسم.” بر اساس تازه ترین آمار، تعداد افرادی که تصمیم به پایان دادن به زندگی شان می گیرند طی ۱۲ ماه گذشته افزایشی ۲۷ درصدی داشته است. آمار و ارقام در سال ۲۰۱۳ ، نشان داده که ۱۸۱۶ مورد بِه میرانی در مقایسه با ۱۴۳۲ مورد در سال ۲۰۱۲ ثبت شده است. از کل موارد سال ۲۰۱۳، ۵۱٫۷ درصد بیماران مرد و ۴۸٫۳ درصد بیماران زن بودند.تنها افراد مسن بین ۷۰ تا ۹۰ سال بیش از ۵۳٫۵ درصد از کل آمار را شامل می شدند. افراد بین ۶۰ تا ۷۰ سال ۲۱ درصد و افراد بالای ۹۰ سال ۷ درصد آمار را در بر داشتند. زیر ۶۰ ساله ها تنها ۱۵ درصد کل موارد ثبت شده را شامل می شدند.

شمار بلژیکی هایی که با بِه میرانی مرده اند رشدی آهسته و فزاینده داشته است. افزایشی ۲۵ درصدی در شمار بِه میرانی ها از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ وجود داشته است و از ۱۱۳۳ مورد به ۱۴۳۲ مورد اوج گرفته است. آماری که نمایانگر حدود ۲ درصد از جمیع مرگ و میر کشور است.

در ماه فوریه، بلژیک بِه میرانی را به کودکانی که بیماری های لا علاج دارند و در شرایط رنج دایمی به سر می برند بسط داد. همچنین این افراد باید با تایید روانشناس صاحب قوه ی تشخیص شناخته شوند و باید پیش از مردن به وسیله ی تزریق، اولیای شان رضایت دهند. به استدلال مبارزین ضد بِه میرانی بی فایده بودن این اقداماتِ حفاظتی به دفعات ثابت شده است. آن ها می گویند علاوه بر افرادی که بشدت بیمارند، بِه میرانی به شکلی فزاینده در افرادی که افسردگی دارند یا بیماریشان لاعلاج نیست هم به کار رفته است. این کشته شدگان شامل برادران دوقلوی ناشنوا، مارک و اِدی وِربِسِم ۴۵ ساله هم می شود که درخواست مرگشان پس از آن که مطلع شدند احتمال دارد کور شوند در دسامبر سال ۲۰۱۲ تایید شد.

ویم دیستِلمَن پزشک پیشتاز در بِه میرانی گردهمایی ای را درباره ی به کارگیری این شیوه در اردوگاه کار اجباری نازی ها ترتیب داد که ابراز انزجار گسترده ی بین المللی را در پی داشت. سال گذشته نانسی ورهلست دگر جنسیت یافته ی ۴۴ ساله پس از آن که جراحان جراحی تغییر جنسیتش را خراب کردند و او را به نقص عضوی دچار کردند که به او حس هیولا بودن داده بود از طریق روش بِه میرانی کشته شد. برخی گزارش ها نیز حاکی از آن است که سیستم قانونمند شده ی بِه میرانی در بلژیک منجر به کشته شدن برخی بیماران بدون گرفتن رضایت شان، شده است.

گزارشی دانشگاهی به این نتیجه رسید که تقریبا یک نفر از هر ۶۰ بیماری که تحت نظر پزشک عمومی مرده است کسی را شامل می شده که درخواست بِه میرانی نکرده است. این پژوهش پی برد که نیمی از بیمارانی که بدون اعلام رضایت کشته شده اند بالای ۸۰ سال سن داشتند و دو سوم آنها بیمارانی بودند که در بیمارستان بستری بودند و از بیماری های لاعلاج نظیر سرطان نیز رنج نمی بردند.

تقریبا در چهار مورد از پنج مورد با بیمارانی که شیوه ی بِه میرانی برروی آنها به کارگرفته شده بود در مورد مرگ صحبت نکرده بودند زیرا این بیماران یا در کُما بودند و یا تشخیص زوال عقل در آن ها داده شده بود یا این که تصمیم پزشکان بر این بوده که به نفع بیماران نیست که این مسئله را با آنها در میان بگذارند. در اغلب موارد پزشکان خانواده های بیماران را نیز از تصمیمشان برای تزریق مرگبار به وابستگان مطلع نکرده اند زیرا این کار را تصمیمی پزشکی انگاشته اند که اتخاذ آن تنها به خودشان مربوط است. این گزارش پرسش های تازه ای را در مورد قانون ۱۳ ساله ی بِه مرگی در بلژیک که بسیار بحث برانگیز شده را ایجاد کرده است. قانونی که موافقت گسترده ی نخبگان پزشکی را بدست آورده است و همینک اجازه می دهد پزشکان حتی کودکان را هم بکشند.

نگارنده ی این گزارش پرفسور رافائل کوهن المَگِر از دانشگاه هال می گوید: ” این تصمیم که کدامین زندگی ارزش زندگی کردن را ندارد در دستان بیمار نیست بلکه در دستان پزشک است”. “باید توجه شود که پایان دادن عمدی به زندگی بیماران و بدون درخواستشان بیش از تمامی کشور های دیگر که چنین روش هایی را ثبت کرده اند (نظیر هلند)، در بلژیک روی می دهد.” “اینکه برخی پزشکان مسئولیت خود می دانند تا از روی عمد و بی هیچ نشانه ی واضحی از طرف بیمارانشان که ثابت کند این همان چیزی است که می خواهند عمرشان را کوتاه کنند، نگران کننده است.”

این سیاستمدار و فیلسوف اسرائیلی تبار اضافه کرد: “مردم بلژیک باید از شرایط کنونی آگاه شوند و بدانند که اگر حیاتشان به نقطه ای رسید که پزشکان آنها را فاقد ارزش ادامه زندگی بدانند در نبود اراده هایی محکم و خاص که به پزشکان توصیه کند چه باید بکنند، ممکن است کشته شوند.” قانون بِه میرانی در بلژیک به کارگیری کشتن از روی ترحم را به بزرگسالان و کودکان بی سرپرستی که رنج و دردی غیرقابل تحمل دارند و توانایی اعلام رضایت دارند، محدود کرده است. به صورت رسمی غیرقانونی است که پزشکان بیمارانی را که اعلام رضایت نکرده اند بکشند. اگرچه این پژوهش به این امر نیز پی برد که بسیاری از پزشکان عمومی بیمارانشان را بدون گرفتن رضایت می کشند و ممکن است این نگرفتن رضایت متداول تر از مرگ های تایید شده ی رسمی باشد. پروفسور کوهن المَگِر می گویدبا این حساب پایان دادن به زندگی بیماران بدون درخواست شان متداولتر از بِه مرگی است. پیشنهاد شده است که حرفه ی پزشکی بلژیک را وادار کنند این مسئله را در صدر برنامه هایش قرار دهد.

سایت علمی بیگ بنگ

نوشته کمک پزشکان بلژیکی برای مرگ آسان !! اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

الف سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی جهان؛ کفتارهایی …سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی جهان؛ کفتارهایی که به کسی رحم نمی‌کنندتصاویراخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و …دانشمندان بریتانیایی در آزمایشی که برای اولین بار در جهان انجام می‌گیرد، عوارض ناشی عصر ایران نکات جالب و خواندنی درباره‌ سنگاپور عکس نگاهی به بوئینگ افسانه ای عکس معروف وبلاگ کوه نوردی وصعودهای ورزشی گل کوه مرگ دوباره مالوری نوشته شده در چهارشنبه چهاردهم فروردین ساعت شماره پست جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …جالب انگیز عکس،جالب انگیز ترین ها،جالب انگیز نیوز،جالب انگیز ها،جالب انگیز های دنیا خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریبرانکو این بازی را می بردیم اتفاق خاصی رخ نمی داد سرفصل مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا یک ایرانی در بوستون فرض کنید تیم کوهنوردی ایران قله کلیمانجارو رو فتح کرده و برگشته و دسته گل دور اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و روان کلینیک دانشمندان بریتانیایی در آزمایشی که برای اولین بار در جهان انجام می‌گیرد، عوارض ناشی از سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی جهان؛ کفتارهایی که به کسی رحم نمی سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی جهان؛ کفتارهایی که به کسی رحم نمی‌کنندتصاویر عصر ایران وزیر خارجه آمریکا دولت سوریه را به «کشتار» در حلب متهم کرد تخصیص میلیارد تومان برای وبلاگ کوه نوردی وصعودهای ورزشی گل کوه مرگ دوباره مالوری نوشته شده در چهارشنبه چهاردهم فروردین ساعت شماره پست جالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای جالب جالب انگیز عکس،جالب انگیز ترین ها،جالب انگیز نیوز،جالب انگیز ها،جالب انگیز های دنیا،جالب خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری خبرگزاری ایسنا خوزستانخبرگزاری ایسنا گیلانخبرگزاری ایسنا خراسان رضویخبرگزاری ایسنا یک ایرانی در بوستون برادر من، خواهر من، به این میگن آدرس تهران، سعادت آباد، کوی فراز، پلاک ، واحد عکسهای شعر برای مرگ دعا برای مرگ کسی و نامه ای برای مرگ برادر برای مرگ محمد رضا متن برای مرگ عزیز عکس برای مرگ عشق تسلیت برای مرگ مادر شعر برای مرگ عزیزان



لینک منبع :کمک پزشکان بلژیکی برای مرگ آسان !!

کمک پزشکان برای مرگ آسان شخصی که از افکار خودکشی گرایانه رنج ... bigbangpage.com/.../کمک-پزشکان-برای-مرگ-آسان-شخصی-که-از-افکا/‎Cached29 ژوئن 2015 ... بیگ بنگ: پزشکان بلژیکی تصمیم دارند تا زنی ۲۴ ساله را که سلامت کامل دارد با مرگی آسان از بین ببرند زیرا این زن از افکار خودکشی گرایانه رنج ... اتانازی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اتانازی‎Cached... مثل پزشکان معالج یا پرستاران یا افراد خانواده خود، بخواهند که به آن‌ها در مردن کمک و یاری کنند. در فارسی به آن «خوش‌میری»، «مرگ آسان»، «به مرگی»، «مرگ شیرین»، « مرگ با وقار»، «با ... اما در روش مستقیم، پزشک یا پرستار خود عامل مرگ بیمار هستند. ... در برخی کشورها مانند هلند، بلژیک و چند ایالت از ایالات متحدهٔ آمریکا شامل اورگان، ... اجرای مرگ آسان برای نوجوان 17 ساله در بلژیک | TRT Persian www.trt.net.tr/persian/.../jry-mrg-asn-bry-nwjwn-17-slh-dr-bljykh-572267 18 سپتامبر 2016 ... پزشکان به مرگ نوجوان 17 ساله ای که در ناحیه فلامان زندگی کرده، در حد پیشرفته ای بیمار بوده و امیدی برای بهبودی وی وجود ندارد، کمک کردند. مرگ آسان - Sputnik Iran https://ir.sputniknews.com/world/201610221934266/‎Cached22 ا کتبر 2016 ... در سال 2002، در بلژیک نیز « مرگ آسان» قانونی شد. ... کمک پزشکی در خودکشی بیماران لاعلاج در اورگون در سال 1994 اجازه داده شد و در سال 2008 در ... اتانازی و مرگ کمکی - جامع ترین منبع فارسی روش های خودکشی https://persiansuicide.com/اتانازی-و-مرگ-کمکی/‎Cachedاتانازی و مرگ کمکی به معنی عمل کمک کردن به مرگ فردی با بیماری حاد و لاعلاج با ... به غیر از هلند، بلژیک، سوئیس ، لوکزامبورگ و ایالت ارگان امریکا اتونازی در ... از آن مرگ آسان، ‌بدون درد است که در جریان آن پزشک تصمیم می‌گیرد درد فیزیکی بیمار را ... اتانازی؛ مرگ راحت، قتل و یا خودکشی؟! +تصویر - سایت خبری تحلیلی ... www.tabnak.ir/fa/.../اتانازی-مرگ-راحت-قتل-و-یا-خودکشی-تصویر‎Cached Similar18 ا کتبر 2011 ... طبق تعریف شورای اخلاق پزشکی آمریکا، اتانازی یعنی ایجاد مرگ در یک ... شمال استرالیا اولین کسی بود که با کمک پزشک و به صورت قانونی خودکشی کرد. ... در برخی کشورها مانند هلند، سوئد، بلژیک و یکی از ایالات آمریکا، اوتانازی ... حذف محدودیت سنی مرگ آسان در بلژیک - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../حذف-محدودیت-سنی-مرگ-آسان-در-بلژیک 14 فوریه 2014 ... پارلمان بلژیک قانونی را به تصویب رسانده است که اجازه اتانازی را بدون ... در فارسی به آن «هومرگ»، «مرگ آسان»، «قتل ترحمی» یا «به مرگی» نیز گفته شده‌است. ... کند و این درحالی است که درخواست وی باید توسط پزشکان به خوبی بررسی شود. ... اکنون می توانند تصمیم بگیرند که کسی می تواند به مرگ آنها کمک کند. نشریه خبرنگاران جوان ایرانی - اوتانازی (مرگ راحت) در کانادا قانونی شد iranianjournalist.blogfa.com/post-278.aspx‎Cachedاین لایحه پس از آن به پارلمان کانادا برده شد که دادگاه عالی این کشور محدودیت کمک پزشکان به مرگ درخواستی بیماران لاعلاج را لغو کرد. طبق تعریف شورای اخلاق ... کمک پزشکان برای مرگ آسان شخصی که از افکار ... - رسانه تی وی blue01-bsky.rasanetv.com/page-502083.html‎Cached8 ژوئن 2017 ... پزشکان بلژیکی تصمیم دارند تا زنی ۲۴ ساله را که سلامت کامل دارد با مرگی آسان از بین ببرند زیرا این زن از افکار خودکشی گرایانه رنج می برد. تصویب قانون اتانازی برای کودکان در بلژیک/ حذف محدودیت سنی مرگ ... www.mehrnews.com/.../تصویب-قانون-اتانازی-برای-کودکان-در-بلژیک-حذف-محدودیت-سنی-مرگ‎Cached Similar14 فوریه 2014 ... پارلمان بلژیک قانونی را به تصویب رسانده است که اجازه اتانازی را بدون محدودیت ... در فارسی به آن «هومرگ»، «مرگ آسان»، «قتل ترحمی» یا «به مرگی» نیز گفته شده‌است . ... اکنون می توانند تصمیم بگیرند که کسی می تواند به مرگ آنها کمک کند. ... هیچ ضرورتی ندارد و پزشکی نوین می تواند درد این کودکان را تسکین دهد.