مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه می توان غذای کودک را مقوی کرد ؟

[ad_1]
چگونه می توان غذای کودک را مقوی کرد ؟  منظور از مقوی کردن غذای کودک این اســت که انرژی کودک بیشتر شود . بخصوص کودکانی که دچار اختلال رشد شده اند باید انرژی بیشتری به بدنشان برسد . برای اینکه انرژی غذای کودک بیشتر شود بر اساس سن کودک در هر زمان می توان به غذای او موادی اضافه نمود .

 

 چگونه می توان غذای کودک را مقوی کرد ؟

منظور از مغذی کردن ، اضافه نمودن موادی اســت که علاوه بر انرژی ، پروتئین ، ویتامینها و املاح غذایی کودک را بیشتر می کند .

مواد غذایی و پروتئینی برای رشد کودک ضروری اند برای اینکه پروتئین غذای کودک بیشتر شود می توانید :

1. حتی الامکان مقداری گو.شت بصورت تکه ای یا چرخ کرده ( مانند : گوشت مرغ ، ماهی ، گوسفند و گوساله ) به غذای کودک اضافه کنید .

2. حبوبات مثل نخود ، لوبیا ، عدس ، ماش منبع خوبی از پروتئین هستند . با شروع ۹ ماهگی برای تأمین پروتئین مورد نیاز کودک حبوبات کاملاً پخته و له شده به سوپ کودک اضافه کنید .

3. افزودن تخم مرغ به غذای کودک می تواند پروتئین غذای کودک را بیشتر کند . برای مثال : تخم مرغ آب پز را داخل پوره سیب زمینی و یا سوپ کودک بعد از طبخ رنده کنید ( در مورد کودکان زیر یکسال باید فقط زرده تخم مرغ به کودک داده شود ) .

برای افزایش ویتامینها و املاح غذای کودک از چه مواد غذایی می توان استفاده کرد ؟

سبزیجات منابع غنی از ویتامینها هستند . استفاده از سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج ، جعفری ، شبت و گشنیز و یا هر نوع سبزی دیگری که در دسترس اســت در داخل سوپ و سایر غذاهایی که به کودک داده می شود ویتامینها و برخی از املاح مورد نیاز برای رشد کودک مثل آهن را تأمین می کند ( فراموش نکنید در زیر یکسال به کودک نباید اسفناج داد ) .

سبزیجات زرد و نارنجی رنگ مثل : کدو حلوایی ، هویج و گوجه فرنگی دارای ویتامین A هستند و استفاده از این سبزیجات در غذای کودک به تأمین ویتامین A مورد نیاز برای رشد کودک کمک می کند .

یک راه برای مقوی کردن غذای کودک :

· سعی کنید برای تهیه سوپ و یا کته از گوشتهای با استخوان استفاده کنید . مثل : ران مرغ یا ماهیچه گوسفند تا املاح و چربی بیشتری به بدن کودک برسد .

· مغذی کردن غذای کودک زیر یکسال که دچار افت یا ایست وزنی شده :

· از جوانه ماش یا جوانه گندم یا پودر این جوانه ها در سوپ کودک بریزند زیرا علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین های ب و ث هستند به هضم غذا هم کمک می کنند .

· پودر جوانه گندم ، جو پرگ ، بلغور گندم را هم می توانید له کرده و با شکر ، شیر و کمی روغن یا کره بپزید و در حجم کم و در دفعات بیشتر به کودک بدهید .

· در حدود ۱۱ ماهگی می توانید کمی خامه پاستوریزه به سوپ کودک اضافه کنید .

استقلال کودک با غذا خوردن آزاد رشد می کند

والدین باید از تغذیه اجباری کودک خودداری کنند و کودک را هنگام غذا خوردن آزاد بگذارند تا احساس استقلال کودک رشد کند و با احساس رضایت از تغذیه ، از آن لذت ببرد .

چگونه می توان غذای کودک را مقوی کرد ؟ 

 همچنین به مادران توصیه می شود غذاهای متنوعی برای کودک تهیه کنند و به او اجازه امتحان تمام غذاها را بدهند تا کودک از بین آنها غذای مورد علاقه خود را انتخاب کند و از تحمیل سلیقه خود در انتخاب غذا به کودک بپرهیزند .

یک برنامه غذایی متعادل شامل غذاهایی می باشد که علاوه بر رفع گرسنگی ، مقدار لازم و کافی از هر یک از عناصر غذایی و مواد مغذی برای وصول به تندرستی کامل را در بر داشته باشد .

یکی از مهمترین راهها برای اطمینان از تأمین نیازمندیهای تغذیه ای کودک ، استفاده از چهار گروه اصلی غذایی شامل : گروه لبنیات ، گروه نان و غلات ، گروه گوشت و تخم مرغ ، حبوبات و مغزها و گروه میوه و سبزی اســت .

در خصوص اصول تغذیه در کودکان ، توجه مادران را به توصیه های زیر جلب می کنیم :

1. غذای دلخواه کودک را تهیه کنید و اگر به دلائلی کودک میل به غذاخوردن ندارد از یک اسباب بازی مورد علاقه کودک برای تشویق او به غذاخوردن استفاده کنید .

2. مواد غذایی مقوی و مورد نیاز کودک را به غذای او اضافه کنید ( مثل اضافه کردن گوشت گوساله به ماکارونی ) البته این کار باید با احتیاط صورت گیرد ، به طوری که کودک به تدریج به غذای جدید علاقمند شود .

3. برای کم کردن حساسیت کودک نسبت به غذا ، او را در تهیه غذا دخالت دهید ، مانند پختن و مخلوط کردن مواد غذایی با یکدیگر و یا دادن غذا به عروسک و یا حیوانات .

4. فاصله بین وعده های غذایی کودک را کنترل کنید چون کودک گرسنه برای خوردن غذای جدید نسبت به کودکی که در فواصل غذا با خوردن تنقلات سیر شده اســت ، تمایل بیشتری نشان می دهد ، در ضمن فاصله زمانی دادن تنقلات تا وعده های اصلی غذا ( نهار ، شام ) را نیز کنترل کنید .

5. برای تشویق کودک به غذا خوردن ، از ظرف غذای مخصوص کودک استفاده کنید .

از تغذیه اجباری کودک خودداری کنید . گاهی اوقات به نظر می رسد مادران به هنگام بی اشتهایی کودک نسبت به مسئله رشد و نمو کودک حساس می شوند . آنان در مورد نقش مادری خود احساس ناتوانی می کنند و در نتیجه سطح اضطراب آنان بالا می رود و قادر به اصلاح بی اشتهایی در کودکان نیستند و هنگام غذا دادن به کودک وقتی با امتناع کودک از غذا خوردن مواجه می شوند احساس ناکامی می کنند

چگونه می توان غذای کودک را مقوی کرد ؟ 

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


منظور از مقوي کردن غذاي کودک اين است که انرژي کودک بيشتر شود . بخصوص کودکاني که دچار اختلال رشد شده اند بايد انرژي بيشتري به بدنشان برسد . براي اينکه ...چگونه میتوان غذای کودک را مقوی کرد؟ دختری 23 ماهه دارم که از 18 ماهگی روی 10 کیلو استپ کرده بسیار بی اشتهاست . امتیاز خبر: 96 از 100 تعداد رای دهندگان 1234.آشپزی - چگونه میتوان غذای کودک را مقوی کرد؟ - آموزش آنلاین شیرینی پزی و آشپزی ایرانی و ملل.مقوی و مغذی سازی غذای کودک. چگونه می توان غذای کودک را مقوی کرد. منظور از مقوی کردن غذای کودک این است که انرژی غذای کودک بیشتر شود. بخصوص، کودکانی که دچار ...14 دسامبر 2014 ... -اضافه کردن مواد غذایی که انرژی غذای کودک را افزایش می دهد (مقوی کردن) ... موجود در منطقه که میتوان این مواد را به سوپ و یا پلوی کودک اضافه کرد.منظور از مقوی کردن غذای کودک این است که انرژی کودک بیشتر شود . بخصوص کودکانی ... برای افزایش ویتامینها و املاح غذای کودک از چه مواد غذایی می توان استفاده کرد ؟روشهای مقوی کردن غذای کودکان کم وزن برخی کودکان با شروع تغذیه تکمیلی با وجود ... نداشتن آلرژی در کودکان می توان مقدار خامه پاستوريزه به سوپ كودکان اضافه نمود .1 نوامبر 2008 ... چگونه میتوان غذای كودك را مقوی كرد؟ منظور از مقوی كردن غذای كودك این است كه انرژی غذای كودك بیشتر شود. بخصوص، كودكانی كه دچار اختلال رشد شده اند ...منظور از مقوی کردن غذای کودک این است که انرژی کودک بیشتر شود . بخصوص کودکانی که دچار اختلال رشد شده اند باید انرژی بیشتری به بدنشان برسد . برای اینکه ...مقوي و مغذي سازي غذاي كودك چگونه مي توان غذاي كودك را مقوي كرد؟ منظور از مقوي كردن غذاي كودك اين است كه انرژي غذاي كودك بيشتر شود. بخصوص، ...


کلماتی برای این موضوع

چگونه می توان غذای کودک را مقوی کردغذای کودک یکساله طرز تهیه غذای کودکتزیین غذای کودکغذای کودک ماههغذای کودکتغذیه تغذیه کودک،تغذیه نوزاد،غذای کودک،غذای کمکی کودک،غذای …از شیر گرفتن کودکسرماخوردگی نوزادان دل درد نوزادانوزن نوزادغذای کودکتغذیه کودک پوره سبزیجات، غذای مقوی برای نی نی آکاپوره سبزیجاتغذای مقوی برای نی نی غذای کودک کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در دستور پخت یه غذای نونی خوشمزه میخوام برای ناهار …شاورما مرغ با سالاد سینه مرغ را در ظرفی ریخته روغن زیتونماستادویه مخلوطنمک و فلفل تخم شربت لاغر می کند، خواص تخم شربت، خواص …در این پست از سایت آکاایران برای شما اطلاعاتی درباره خواص و فواید تخم شربتی را آماده تاپیک آمنوره های ثانویه مامانای بالقوه، پر انرژی و … روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را پورتال پرشین ویاخبار خواندنی رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی استعفا می‌کند؟ صبحانه بستنی بخورید تا باهوش شیردهی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادشیردهیشیردهی یا تغذیه با شیر مادر عمل تغذیه نوزاد و یا طفل خردسال توسط شیر مادر به طور بخور نخورهای طب سنتی شما می‌دانید قدیمی‌ها چرا می‌گفتند نباید غذاهایی مثل خربزه و عسل یا ماست و ماهی را



لینک منبع :چگونه می توان غذای کودک را مقوی کرد ؟

چگونه می توان غذای کودک را مقوی کرد ؟ - بیتوته www.beytoote.com/baby/nutrition.../baby1-food-tonic.html‏ - ذخیره شده - مشابه منظور از مقوی کردن غذای کودک این است که انرژی کودک بیشتر شود . بخصوص کودکانی ... برای افزایش ویتامینها و املاح غذای کودک از چه مواد غذایی می توان استفاده کرد ؟ چگونه می توان غذای کودک را مقوی کرد ؟ - آکا - آکاایران www.akairan.com/koodak/taghzieh1/201312013413.html‏ - ذخیره شده - مشابه منظور از مقوی کردن غذای کودک این است که انرژی کودک بیشتر شود . بخصوص کودک انی که دچار اختلال رشد شده اند باید انرژی بیشتری به بدنشان برسد . برای اینکه ... چگونه غذای کودکمان را مقوی و مغذی کنیم؟ - رستاک rastaak.niniweblog.com/.../چگونه-غذای-کودکمان-را-مقوی-و-مغذی-کنیم.html‏ - ذخیره شده - مشابه 14 دسامبر 2014 ... -اضافه کردن مواد غذایی که انرژی غذای کودک را افزایش می دهد (مقوی کردن) ... موجود در منطقه که می‌توان این مواد را به سوپ و یا پلوی کودک اضافه کرد. روشهای مقوی کردن غذای کودکان کم وزن | کودک آنلاین www.koodakonline.com/.../0a9002bb208245e39fbb98ca449f9479‏ - ذخیره شده - مشابه روشهای مقوی کردن غذای کودکان کم وزن برخی کودکان با شروع تغذیه تکمیلی با وجود ... همچنین میتوان، پودر جوانه گندم ، جو پرک و یا بلغور گندم را له کرده و با مقدار کمی ... چگونه می‌توان غذای کودک را مقوی کرد؟ - نی نی بان niniban.com/fa/news/.../چگونه-می‌توان-غذای-کودک-را-مقوی-کرد‏ - ذخیره شده چگونه می‌توان غذای کودک را مقوی کرد؟ منظور از مقوی کردن غذای کودک این است که انرژی غذای کودک بیشتر شود. به خصوص، کودکانی که دچار اختلال رشد شده‌اند، باید ... چگونه می‌توان غذای کودک را مقوی کرد؟ - فردایی بهتر fardayibehtar.com/1395/.../چگونه-می‌توان-غذای-کودک-را-مقوی-کرد؟/‏ - ذخیره شده 26 ژانویه 2017 ... منظور از مقوی کردن غذای کودک این است که انرژی غذای کودک بیشتر شود. بخصوص، کودکانی که دچار اختلال رشد شده اند باید انرژی بیشتری دریافت ... مقوی و مغذی سازی غذای کودک - سیمرغ seemorgh.com/health/nutrition/childrens.../15428-15428/‏ - ذخیره شده - مشابه 1 نوامبر 2008 ... چگونه می‌توان غذای کودک را مقوی کرد؟ منظور از مقوی کردن غذای کودک این است که انرژی غذای کودک بیشتر شود. بخصوص، کودکانی که دچار اختلال رشد شده اند ... مقوی و مغذی سازی غذای کودک - تبیان article.tebyan.net/259043/مقوی-و-مغذی-سازی-غذای-کودک‏ - ذخیره شده 3 ا کتبر 2013 ... چگونه می‌توان غذای کودک را مقوی کرد؟ منظور از مقوی کردن غذای کودک این است که انرژی غذای کودک بیشتر شود. به خصوص، کودکانی که دچار اختلال ... چگونه می توان غذای کودک را مقوی کرد بایگانی - مجله اینترنتی نمونه ها www.nemoneha.com/tag/چگونه-می-توان-غذای-کودک-را-مقوی-کرد‏ - ذخیره شده برچسب:افزایش وزن کودکان لاغر, چگونه قد کودکان را افزایش دهیم, چگونه می توان غذای کودک را مقوی کرد, طرز تهیه غذاهای مقوی برای کودکان, غذاهای مغذی برای بچه ها, غذاهای ... برچسب چگونه میتوان غذای کودک را مقوی ک - (marriage ideal ) ازدواج ... novinpendar.blogsky.com/.../چگونه-میتوان-غذای-کودک-را-مقوی-ک‏ - ذخیره شده 28 مه 2015 ... برچسب چگونه میتوان غذای کودک را مقوی ک - (marriage ideal ) ازدواج ایده آل ... اگر کودک غذایی را دوست نداشت نباید کلا آن را از برنامه غذایی حذف کرد ...