مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هشدار پزشکان: رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها

[ad_1]

هشدار پزشکان: رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها

دانش > پزشکی - ایرنا نوشت: مطالعات محققان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی نشان می دهد نرخ سکته مغزی در جوانان نسبت به نسل قبل افزایش یافته است.

مطالعه محققان نشان می دهد نرخ سکته مغزی در متولدین 1945 تا 1954 میلادی کمتر از افرادی است که 20 سال کوچکتر هستند. آمار منتشر شده در این گزارش به قرار زیر است:
- نرخ سکته در افراد 35 تا 39 سال بیش از دو برابر افزایش یافته است،
- نرخ سکته در افراد 40 تا 44 سال دو برابر افزایش یافته است،
- نرخ سکته در افراد 45 تا 54 سال، 68 درصد افزایش یافته استف
- نرخ سکته در افراد 55 سال به بالا بین سال های 1995 تا 2014 میلادی کاهش یافته است.
محققان معتقدند کاهش تحرک، استفاده از غذاهای چرب، شور و شیرین مهمترین عامل افزایش نرخ سکته در نسل جوان و تولید داروهای جدید کاهش دهنده کلسترول و فشار خون با کارایی بالا و همچنین افزایش آگاهی عمومی دلیل اصلی کاهش این عارضه در افراد بالای 55 سال است.
نتایج این تحقیقات در نشریه American Heart Association منتشر شده است.
سکته مغزی به دلیل وقفه ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ ها بوجود می آید. در این حالت جریان اکسیژن و مواد غذایی به مغز محدود می شود و بخشی از بافت مغز آسیب می بیند.
این در حالی است که در ایران نیز سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر اعلام شده است.
به گفته دکتر مسعود مهرپور دبیر انجمن سکته مغزی، هر پنج دقیقه که می گذرد، یک تن در کشور دچار سکته مغزی می شود؛ به عبارت دیگر، هر روز 288 تن از هموطنان سکته مغزی می کنند که شمار آنان را اگر جمع ببندیم از صد هزار تن در سال بیشتر می شود. اندازه گیری مرتب فشار خون و درمان فشار خون بالا، کنترل ضربان نامنظم قلب، پرهیز از استعمال دخانیات، اندازه گیری مستمر کلسترول خون و جلوگیری از افزایش آن، اجتناب از مصرف الکل، کنترل قند خون و درمان اختلالات گردش خون، از مهمترین روش های کاهش احتمال سکته مغزی است.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی مشاوره حقوقی پارسینه چطور از پزشک شکایت کنیم؟من مادری دارم که فشارخون بالا و سرع دارد و به قلبش اسیب رسانده وباعث گرفتگی رگهای قلبش الف سلامتپایگاه خبری الف ایرج حریرچی در افتتاحیه نخستین کنفرانس سرطان غرب آسیا اظهار داشت نگاهی به اندرونی شاهان قاجار و موقعیت سیاسی زنان …نگاهیبهسیاسیزنانحرمسرامریم رضایی عاملی، نویسنده کتاب سفر دانه به گل در سایت تاریخ ایرانی نوشت حضور زن در روز نو لاریجانیاختلافات میان قوا، تند نیست گفت‌وگوهایی با رئیس قوه قضائیه در مورد برنامه خبرگزاری انا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریدستگیری عامل تهدید به اسید پاشی از طریق شبکه های اجتماعی در همدان خاطره رزمنده سال خبرآنلاین، خبر انلاین اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریآبی ترین آسمانی زمین در تئاترشهر به روی صحنه می رود دلواپسان، تمدید تحریم ها و جناب معرفی انواع مواد مخدر طبیب جانتریاک دراین مقاله قصد داریم به صورت گذرا و با نگاهی اجمالی یکی از قدیمی‌ترین و شایع آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیناباروری، قصّه پر غصّه بسیاری از خانواده ها به خصوص زوج های جوان است؛ قصّه ای که ترنّم پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد آمار مرگ و میرهای ناشی از حوادث به ویژه تصادفات در کشور از مشاوره حقوقی پارسینه چطور از پزشک شکایت کنیم؟ من مادری دارم که فشارخون بالا و سرع دارد و به قلبش اسیب رسانده وباعث گرفتگی رگهای قلبش شده الف سلامت پایگاه خبری الف ایرج حریرچی در افتتاحیه نخستین کنفرانس سرطان غرب آسیا اظهار داشت در نگاهی به اندرونی شاهان قاجار و موقعیت سیاسی زنان حرمسرا بهسیاسیزنانحرمسرا مریم رضایی عاملی، نویسنده کتاب «سفر دانه به گل» در سایت تاریخ ایرانی نوشت حضور زن در دربار روز نو هاشمیدر عصر ارتباطات دیگر کسی نمی‌تواند مسایل مهم کشور را پنهان کند آمریکا نمی‌تواند یک خبرگزاری انا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری رضاافتخاری در مورد محرومیت رحمتی به ما اعلام نشده است شب اول «آخر بازی» مسعود دلخواه نه به خبرآنلاین، خبر انلاین اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری واکنش گوچی به حضور در تیم منتخب هفته هلند مردم در سردار را بهترین لژیونر اروپایی انتخاب آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانی ناباروری، قصّه پر غصّه بسیاری از خانواده ها به خصوص زوج های جوان است؛ قصّه ای که ترنّم معرفی انواع مواد مخدر طبیب جان تریاک دراین مقاله قصد داریم به صورت گذرا و با نگاهی اجمالی یکی از قدیمی‌ترین و شایع ترین



لینک منبع :هشدار پزشکان: رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها

ایرنا - محققان هشدار دادند: موج ابتلا به سکته مغزی به جوان ترها رسیده است www.irna.ir/fa/News/82321623/‏ - ذخیره شده 25 نوامبر 2016 ... تهران- ایرنا- مطالعات محققان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی نشان می دهد نرخ سکته مغزی در جوانان نسبت به نسل قبل افزایش یافته است. هشدار پزشکان: رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها - عصر ایران www.asriran.com/.../هشدار-پزشکان-رسیدن-موج-سکته-مغزی-به-جوان‌ها‏ - ذخیره شده هشدار پزشکان: رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها. سکته مغزی به دلیل وقفه ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ ها بوجود می آید. در این حالت جریان اکسیژن و مواد غذایی ... هشدار پزشکان: رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها | پایگاه خبری تدبیر تازه tadbiretaze.ir/content/29418‏ 25 نوامبر 2016 ... پایگاه خبری تدبیر تازه – مطالعات محققان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی نشان می دهد نرخ سکته مغزی در جوانان نسبت به نسل قبل افزایش یافته است. هشدار پزشکان: رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها - شوشان shooshan.ir/fa/news/.../هشدار-پزشکان-رسیدن-موج-سکته-مغزی-به-جوان‌ها‏ 25 نوامبر 2016 ... هشدار پزشکان: رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها. سکته مغزی به دلیل وقفه ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ ها بوجود می آید. در این حالت جریان ... رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها - پارسینه www.parsine.com/fa/news/323134/رسیدن-موج-سکته-مغزی-به-جوان‌ها‏ 26 نوامبر 2016 ... رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها. مطالعات محققان دانشگاه راتگرز در ... برچسب ها: سکته مغزی ، هشدار پزشکان ، جوانان · بازگشت به صفحه نخست. هشدار پزشکان: رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها - SPI News | موتور حرفه ... spinews.ir/various/197051-هشدار-پزشکان-رسیدن-موج-سکته-مغزی-به.html‏ ایرنا نوشت: مطالعات محققان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی نشان می دهد نرخ سکته مغزی در. هشدار پزشکان: رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148009392048431‏ سکته مغزی به دلیل وقفه ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ ها بوجود می آید. در این حالت جریان اکسیژن و مواد غذایی به مغز محدود می شود و بخشی از بافت مغز آسیب می ... صفحه‌ی رسمی تارگاه دریچه on Instagram: “: (رسیدن موج سکته مغزی به ... https://www.instagram.com/p/BNlVNL6ljVh/‏ 4 دسامبر 2016 ... سکته مغزی آسیب عصبی حاد ناشی از اختلال خونرسانی به قسمتی از بافت مغز ... پزشکان نسبت به افزایش نرخ سکته مغزی در بین جوانان هشدار دادند. موج سکته مغزی به جوانان رسید! - ویکی جوان www.wikijavan.com/149870-موج-سکته-مغزی-به-جوانان-رسید.html‏ - ذخیره شده 26 نوامبر 2016 ... هشدار جدید پزشکان درمورد سکته مغزی قابل تأمل است. این هشدار از رسیدن موج سکته مغزی به جوانان حکایت میکند. توضیحات لازم را در ادامه شرح داده ایم. هشدار پزشکان: رسیدن موج سکته مغزی به جوان‌ها - راه فردا www.rahefarda.com/health/295971‏ سکته مغزی به دلیل وقفه ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ ها بوجود می آید. در این حالت جریان اکسیژن و مواد غذایی به مغز محدود می شود و بخشی از بافت مغز آسیب می ...