مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درباره فشار تکراری به مفاصل و راه درمان

[ad_1]

درباره فشار تکراری به مفاصل و راه درمان

درباره فشار تکراری به مفاصل و راه درمان

 فشاری که به مفاصل در اثر کارهای یکنواخت و طولانی مدت ایجاد می گردد بسیار مضر است و منجر به آسیب به تاندون ها می شود. معمولا افرادی که یک کار خاص را برای مدت ها به طور تکراری انجام می دهند، بیشتر به آسیب فشار تکراری Repetitive strain injury) ) مبتلا می شوند، مانند افراد تایپیست.

 

این آسیب (RSI) زمانی اتفاق می افتد که فشار زیادی روی یک مفصل ایجاد می شود و تاندون ها و عضلات دور آن را می کشد. وقتی این فشار به طور مکرر ادامه یابد، بدن زمانی برای نوتوانی خود و استراحت نخواهد داشت. در این هنگام، بدن با افزایش میزان مایعات آن ناحیه (ادم) برای کاهش فشار روی تاندون یا عضله واکنش نشان می دهد.

 

این نوع آسیب سیستم عضلانی اسکلتی و دستگاه عصبی ممکن است توسط انجام کارهای یکنواخت، کارهای دشوار بدنی، قرار گرفتن در برابر ارتعاش ها، فشار یا فشرده شدن مکانیکی و یا قرار گرفتن در موقعیت های سخت به صورت دائمی ایجاد می شود.

 

این بیماری با نام های ترومای تجمعی و یا اختلالات و آسیب های تکراری استرس، صدمات حرکت تکراری و یا اختلالات اسکلتی عضلانی و سندرم استفاده بیش از حد شغلی و یا ورزش نیز شناخته شده است.

 

مشکلاتی که در اثر آسیب فشار تکراری ایجاد می شوند عبارتند از:

– سندرم تونل کارپال: منطقه ای در مچ دست که عصب مدیان در آن وارد می شود، تونل کارپال نام دارد. در این سندرم عصب مدیان ورم می کند. هر گونه ورم در عصب این منطقه می تواند منجر به ایجاد درد و بی حسی و سوزن سوزن شدن و یا احساس ضعف در انگشتان دست شود.

 

– سرویکال رادیکولوپاتی: تحت فشار قرار گرفتن دیسک گردن که معمولا در اثر نگه داشتن گوشی تلفن روی شانه ایجاد می شود.

 

–  اپیکوندیلیتیس: درد پشت آرنج که بیماری آرنج تنیس باز هم نامیده می شود.

 

–  کیست گانگلیون: تورم و ایجاد توده ای روی مچ دست که در اثر یک ماده ژله  مانند که از پوشش مفصل یا تاندون تراوش می شود ایجاد می گردد.

 

–  دیستروفی رفلکس سمپاتیک: وضعیتی که در آن دست ها خشک و متورم می شوند و کنترل عضلات از بین می رود و درد به صورت مداوم وجود دارد.

 

– التهاب تاندون: پاره شدن و التهاب تاندون هایی که استخوان ها را به عضلات وصل می کند.

 

پیشگیری از آسیب فشار تکراری موقع کار با کامپیوتر

– محل قرارگیری مناسب برای کامپیوتر، تایپ کردن درست و درست نشستن موجب ارگونومیک شدن محیط کامپیوتر می شود (یعنی خستگی و ناراحتی کمتری ایجاد می کند) و از بروز آسیب های فشار تکرار جلوگیری می کند.همیشه صاف بنشینید. قوز کردن یا دولا شدن روی کیبورد فشار زیادی روی گردن، پشت و ستون فقرات وارد کرده و موجب این آسیب می شود

 

– در مصرف کامپیوتر هم درست مثل سایر تجهیزات، هدف کاهش فشار و تکرار است تا اطمینان حاصل شود که استراحت کافی وجود دارد و طرز نشستن و قرارگیری صحیح است.

 

– مبلمان مربوط به کامپیوتر اگر موجبات درست نشستن را فراهم نکند، خطرساز خواهد بود. کامپیوتر نباید روی هر میزی که در دسترس است قرار گیرد. میز کامپیوتر میز مشخصی است که برای استفاده از آن طراحی شده است.

 

– اگر کامپیوتر توسط بیشتر از یک نفر استفاده می شود، راحت بودن صندلی تنها مسئله مهم نیست. باید بتوانید قد صندلی، زاویه پشت و محل قرارگیری دست ها را تنظیم کنید.

 

– کمر حتماً باید به جایی تکیه داشته باشد.

 

– برای تایپ کردن و استفاده از موس، مچ ها باید در وضعیت خنثی قرار گیرند نه خم شده یا کشیده شده.

 

– زاویه آرنج ها با بازوها باید 90 درجه باشد. آرنج ها باید نزدیک پهلوهای بدن قرار بگیرند تا مچ دست تان را برای تایپ کردن خم نکنید.

درباره فشار تکراری به مفاصل و راه درمان

نباید فاصله دست هایتان از کیبورد زیاد باشد، زاویه ساعد و بازو باید 90 درجه باشد 

 

– بالای مانیتور باید هم تراز با پیشانی کاربر باشد. فاصله  از مانیتور باید 60 سانتیمتر باشد. اگر مانیتور توسط همه اعضای خانواده استفاده می شود، مانیتوری خریداری کنید که تنظیم آن ساده باشد.

 

– کیبورد باید 70 تا 75 سانتیمتر بالاتر از سطح زمین قرار داشته و قابل تنظیم باشد تا برای افراد بلندقدتر بالاتر رفته و برای کوتاه قدترها، پایین بیاید.

 

– همیشه صاف بنشینید. قوز کردن یا دولا شدن روی کیبورد فشار زیادی روی گردن، پشت و ستون فقرات وارد کرده و موجب این آسیب می شود.

 

– از سفت کردن شانه های خود خودداری کنید.

 

– پشت میز ، پاها باید در وضعیت راحتی قرار بگیرند و کف پاها باید صاف روی زمین باشد. در ضمن پاها و لگن باید عمود بر ستون فقرات باشند و زاویه آنها 90 تا 100 درجه باشد.داشتن استراحت های مرتب بین کار برای پیشگیری از این آسیب ضروری است. شما باید چشم ها، پشت، مچ ها و گردنتان را هر نیم ساعت یکبار استراحت دهید

 

– محکم کوبیدن روی دکمه های کیبورد کاری غیرضروری است و می تواند هم به خود فرد و هم کیبورد آسیب بزند. یک تماس سبک برای تایپ کردن بهتر است.

 

– نباید فاصله دست هایتان از کیبورد زیاد باشد. زاویه ساعد و بازو باید 90 درجه باشد. انگشتان و مچ دست نیز موقع تایپ کردن باید در یک راستا باشند.

 

– داشتن استراحت های مداوم و مرتب بین کار برای پیشگیری از این آسیب ها ضروری است. شما باید چشم ها، پشت، مچ ها و گردنتان را هر نیم ساعت یکبار استراحت دهید.

 

– انجام حرکات کششی، خوردن یک نوشیدنی یا تنقلات و یا قدم زدن در بین کار به شما کمک می کند در آینده دچار درد نشوید. دردناک شدن، خسته شدن، سوزش و خارش یا خشک شدن چشم ها، تار شدن دید یا دوبینی، حساسیت زیاد به نور همه از نشانه های فشار بر چشم هستند.

 

از این رو باید هر از گاهی چشم هایان را از صفحه مانیتور گرفته و به چیزی دورتر تمرکز کنید. بودن نور مناسب و کافی موقع کار با کامپیوتر، فشار وارد بر چشم ها را کمتر می کند.

 

– خیلی اوقات آسیب های فشار تکراری با استفاده کردن از ابزارهای کار نامناسب ایجاد می شود. از این رو بهتر است در انتخاب صندلی، مانیتور، دستگاه ها و کیبوردتان دقت کنید و سایز مناسب را تهیه کنید.

 

درمان آسیب های فشار تکراری

علائم فشار تکرارشونده شامل سوزش، بی حسی و درد می شود که نشانگر وجود عصب پیشرونده و تخریب عضلانی است. اگر از خستگی مفرط و یا خشک شدن گردن و پشت تان شکایت دارید، حتما نزد پزشک بروید.در صورت نادیده گرفتن درد و فقط مصرف داروهای مسکن برای تسکین درد، وضعیت بیمار وخیم تر و دوره درمان طولانی تر می شود

 

در صورت ابتلا به عارضه آسیب فشار تکراری، پزشکان انجام ورزش، فیزیوتراپی و مصرف دارو را توصیه می کنند که مدت زمان بهبود سه هفته تا شش ماه طول می  کشد.در صورت نادیده گرفتن درد و فقط مصرف داروهای مسکن برای تسکین درد، وضعیت بیمار وخیم تر و دوره درمان طولانی تر می شود.

 

پزشک ممکن است برای از بین بردن تورم و درد، درمان های سرد را توصیه کند و برای کاهش اذیت و تسریع بهبودی نیز استراحت را سفارش نماید.وقتی تورم و درد از بین رفت، پزشک یک برنامه توانبخشی را توصیه خواهد کرد که عضلات را به آرامی ورزش دهد و عدم حرکت مفصلی پیشگیری کند.بخش دیگری از درمان، استفاده از داروهای ضدالتهاب برای از بین بردن درد است.

 

منبع:tebyan.net

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دلایل و راه‌های درمان کمردرد درخانم‌هاگفت‌وگوبا دکتر قاسم قارون، مؤسس انستیتو تشخیص و درمان درد در فرایبورگ آلمانبیماری های مفاصل و استخوان آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر آسیب فشار تکراری اغلب در افرادی که به دلیل نوع شغل خود پیشگیری از بیماری،بیماری ها و درمان بیماریعلانم …به دلیل وجود اطلاعات بسیار گسترده و در مواردی متناقض درباره پیشگیری و درمان بیماری راه‌های درمان درد مچ دست هدف از درمان، برطرف کردن فشار بر روی عصب مچ دست است به این منظور اقدامات زیر پیشنهاد شیوه های صحیح نشستن، ایستادن، راه رفتن و …به دلیل وجود اطلاعات بسیار گسترده و در مواردی متناقض درباره پیشگیری و درمان بیماری کاملترین مرجع در مورد بیماری آفت دهان و علائم و …پزشکی و سلامتعلت و راه درمان آفت دهاندرمان گیاهی آفت دهان آفت دهانآفت دهان کودکانآفت دهان درباره چاکرا ها بیشتر بدانید یوسف سلطانلو … دکتر سلطانلو یوسف سلطانلو دانشجوی دکترای دندانپزشکی قزوین و فارغ التحصیل تکنسین ۵۴۸ مشکل چاق شدن بعد از خام گیاه خواریبا توجه به ایجاد و گسترش شبکه‌های اجتماعی با نام دکتر زرین آذر، در اینجا اعلام می دردی که از گردن به کتف و شانه و تا سر انگشتان …دردی از گردن به کتف و شانه و پس از آن از طریق دست تا سر انگشتان کشیده می شود و با هر حرکت تعریف بیماری و علت آنآخرین مطالب ۵۵۰ بیماری پسوریازیس و رماتیسم و مشکل درد مفاصل؛ آیا روزه انگور برای من دلایل و راه‌های درمان کمردرد درخانم‌ها گفت‌وگوبا دکتر قاسم قارون، مؤسس انستیتو تشخیص و درمان درد در فرایبورگ آلمان بیماری های مفاصل و استخوان آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر آسیب فشار تکراری اغلب در افرادی که به دلیل نوع شغل خود مجبورند پیشگیری از بیماری،بیماری ها و درمان بیماریعلانم بیماری ها به دلیل وجود اطلاعات بسیار گسترده و در مواردی متناقض درباره پیشگیری و درمان بیماری راه‌های درمان درد مچ دست هدف از درمان، برطرف کردن فشار بر روی عصب مچ دست است به این منظور اقدامات زیر پیشنهاد می‌شود شیوه های صحیح نشستن، ایستادن، راه رفتن و خوابیدن تصاویر شیوه های صحیح نشستن ، ایستادن ، راه رفتن و خوابیدن هنگامی که در مورد سلامتی صــحبت بـه میـان درباره چاکرا ها بیشتر بدانید یوسف سلطانلو دانشجوی دکترای دکتر سلطانلو یوسف سلطانلو دانشجوی دکترای دندانپزشکی قزوین و فارغ التحصیل تکنسین پرتز ۵۴۸ مشکل چاق شدن بعد از خام گیاه خواری مسئله ی دیگه نیاز بدن به ورزش است خیلی مهمه که فعالیت و حرکت بدنی خودتون رو زیاد کنید و یک طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی نکاتی ساده و کارساز در کنترل عصبانیت وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم از چند جهت دردی که از گردن به کتف و شانه و تا سر انگشتان کشیده می شود دردی از گردن به کتف و شانه و پس از آن از طریق دست تا سر انگشتان کشیده می شود و با هر حرکت دست



لینک منبع :درباره فشار تکراری به مفاصل و راه درمان

درباره فشار تکراری به مفاصل و راه درمان - پزشک تو www.pezeshketo.com/.../درباره-فشار-تکراری-به-مفاصل-و-راه-درمان/‏ - ذخیره شده 4 ژانویه 2017 ... درباره فشار تکراری به مفاصل و راه درمان _ فشاری که به مفاصل در اثر کارهای یکنواخت و طولانی مدت ایجاد می گردد بسیار مضر است و منجر به آسیب به ... بیماری های مفاصل و استخوان - تبیان article.tebyan.net/166130/بیماری-های-مفاصل-و-استخوان‏ - ذخیره شده بیشتر اوقات پیچ خوردگی عضلات و یا فشار به دیسک سبب این نوع درد می شود. ... بیماری آرنج تنیس بازان (Tennis Elbow) در نتیجه حرکات تکراری بازو، آرنج و تاندون ها و عضلات ... 10 راه درمان درد مفاصل; آیا شما نیز به درد مفاصل دچار هستید؟ ... باورهای غلط درباره آرتروز; باورهای نادرستی که در خصوص ساییدگی غضروف های مفاصل وجود ... علائم، انواع، و راه‌های درمان دیسک گردن - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../علائم،-انواع،-و-راه‌های-درمان-دیسک-گردن‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2014 ... گردن انسان شامل ۷ مهره است که بعد از کمر، شایع‌ترین مفاصل مستعد ... اغلب گردن دردهائی که در اثر فعالیت ایجاد می‌شوند، بعلت حرکات تکراری و طولانی مدت عضلات گردن، تاندون‌ها، لیگامان‌ها، استخوان ... در صورتیکه به ریشه عصبی فشار وارد شود علائم فشار به عصب هم وجود خواهد داشت ... چند نکته درباره راههای تسکین درد. درمان درد مفصل زانو و ساق پا - دیسک کمر discsurgery.ir/درمان-درد-زانو/‏ - ذخیره شده - مشابه خوشبختانه راه های زیادی برای درمان زانو درد به طور موفق و بازگشت به یک سبک ... این بیماری معمولا بر اثر حرکات تکراری یا بر اثر فشاری مثل فشار ناشی از زانو زدن ... درمان درد مچ دست بدون جراحی با فیزیوتراپی و طب سوزنی|کلینیک ... darmanedard.ir/خدمات/درد-مچ-دست‏ - ذخیره شده - مشابه کلینیک پیشگام مرکز درمان مچ درد و سندرم تونل کارپ و نقرس و بیماری کلین باخ درمان ... مفصل مچ دست به صورت ظاهری از دو استخوان زند زبرین و زیرین و نیز هشت ... تنها راه تشخیص این بیماری تست نوار عصب و عضله توسط متخصص طب .... شایع ترین علت درد قسمت خارجی مچ دست می باشد که به علت فشار زیاد یا تکراری به دو تا از ... درد مچ دست : علت و درمان - کلینیک درد ماهان drheidarian.ir/درد-مچ-دست-علت-و-درمان/‏ - ذخیره شده - مشابه به هر حال، تشخیص دقیق علت درد مچ دست برای درمان مناسب این مشکل از اهمیت خاص ... زمانی ایجاد می شود که عصب میانی مچ دست به خاطر ورم تحت فشار قرار گیرد. ... انجام حرکت های تکراری با مچ دست مثل تایپ کردن بر روی صفحه کلید ... علائم مربوط به شکستگی احتمالی استخوان می تواند شامل تغییر شکل مفاصل و ... راه ها و روش های درمان ... درد مچ دست : راه های درمان،علت و علائم - کلینیک پروفسور فروغ drforogh.com/درد-مچ-دست-راه-های-درمان،علت-و-علائم/‏ - ذخیره شده - مشابه 13 آگوست 2015 ... درد مچ دست (سندرم تونل کارپال)،بهترین راه ها و روش های درمان شامل ... این تورم باعث فشار آمدن به عصب مدیان می شود و می تواند علت درد مچ دست باشد. ... انجام دادن فعالیت های تکراری مانند تایپ کردن، طراحی یا خیاطی. ... ورم کردن، کبود شدن و از شکل افتادن مفاصل همگی نشان دهنده ی آسیب به مچ .... درباره پروفسور بیژن فروغ. درد استخوان لگن و باسن : علت و درمان - متخصص ارتوپد دکتر افشار www.doctorafshar.com/درد-استخوان-لگن-و-باسن-علت-و-درمان/‏ - ذخیره شده - مشابه علت و درمان درد شدید و مزمن استخوان لگن و کشاله ران و باسن در زنان و مردان در سمت ... ناتوانی در راه رفتن، انداختن وزن بر روی مفصل ران یا خم کردن و پیچاندن این مفصل ... کشیدگی عضله یا تاندون: فعالیت های تکراری می توانند باعث وارد شدن فشار به ... پزشک در ابتدا پرسش‌هایی را در باره ی نوع درد و حرکات تشدید کننده درد مطرح می‌کند. نگهداری از زانو و درمان زانو درد – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=25853‏ - ذخیره شده - مشابه درمان بر پایه اصول اولیه مراقبتی شامل بالا نگه داشتن, استراحت, فشار موضعی و یخ درمانی است ... هرگاه بدنبال آسیب به زانو قادر به راه رفتن روی زانو نبودید فوراً به پزشک یا اورژانس ..... پائین آمدن از پله‌ها 7 تا 8 برابر وزن بدن بر زانوها فشار می‌آورد و درباره کوهنوردی هم همینطور .... تکرار این حرکات جرقهٔ شعله‌ور شدن پاسخ‌های شدید درد است. علائم و درمان آرتروز و ساییدگی زانو - زانو درد zanoodard.ir/علائم-و-درمان-آرتروز-زانو/‏ - ذخیره شده - مشابه در این کلینیک با استفاده از راه های درمانی از جمله ورزش زانو درد، فیزیوتراپی، بریس و ... آسیب‌های تکراری ناشی از وارد شدن فشار به مفاصل: این آسیب‌ها معمولاً در نتیجه نوع .... متخصص در ادامه با شما درباره سایر انتخاب‌های موجود برای درمان آرتروز زانو در ...