مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه در بازاریابی یک شراکت و همکاری موفق داشته باشیم؟

[ad_1]

نکات قابل توجه در یک همکاری و شراکت موفقیت‌آمیز در حوزه بازاریابی

marketing-partnership

در هر زمینه ای شراکت اصولی میتواند باعث توسعه و پیشرفت شود چراکه به اشتراک گذاشتن تجربه ، تخصص و سرمایه در در یک شراکت خوب باعث پیشرفت شما خواهد شد.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ آیا شما هم به دنبال یافتن روشی برای افزایش توانایی‌های خودتان در عرصه بازاریابی هستید؟ شراکت در بازاریابی راه و روشی قوی و اثربخش برای قرار گرفتن در معرض دید مشتریانی است که در غیر این صورت ممکن است به هیچ با آن‌ها در ارتباط نباشید. در این استراتژی باید روش‌هایی را پیدا کنید که از طریق آن‌ها نیروهای بازاریابی و فروش خود را همگام و همراه با نیروهای بازاریابی و فروش سازمان‌ها و بخش‌های دیگر قرار دهید و از هم‌افزایی ایجادشده به نفع خود بهره ببرید.

به نظر می‌رسد در حال حاضر در عرصه بازاریابی و فروش به دلیل محدود منابع علاقه‌مندان بسیاری برای خود دارد. در این رابطه باید به این موضوع توجه داشت که کسب‌وکارهای مختلف به‌راحتی می‌توانند شراکت و همکاری بسیار موفق و اثربخشی باهم داشته باشند، اما نکته مهم در این رابطه این است که شکل دادن به این همکاری نیازمند زمان و کار و تلاش زیادی است. چراکه شراکت اصولاً در هر زمینه و نه‌تنها حوزه بازاریابی در کوتاه‌مدت اثرات چندانی نداشته و خودش را به‌خوبی نشان نمی‌دهد.

اصلاً ببینیم شراکت در بازاریابی یعنی چه؟

شراکت در بازاریابی شامل دو یا چند شرکت، متخصص حرفه‌ای یا فروشنده می‌شود که دارای چشم‌اندازهای مشترک، نیازهای مشابه و در صورت امکان خدمات مکمل هم باشند. سپس این مجموعه‌ها باید نیروهای خود را برای امر بازاریابی و فروش باهم یکپارچه سازند که اغلب در داخل یک بخش مشخص و معین از بازار یا برای چشم‌اندازهای مشخصی انجام می‌پذیرد. البته باید توجه داشت که این موضوع به معنای از دست رفتن هویت اصلی هر یک از دو طرف نیست و هر یک به‌طور مجزا هم به فعالیت بازاریابی و فروش خود خارج از زمینه‌ها موردتوافق برای بازاریابی و فروش خود ادامه می‌دهند.

فعالیت‌های بازاریابی موردبحث در اینجا عبارت‌اند از:

– تهیه محتوای بازاریابی به‌صورت مشترک

– برقراری تماس‌های مشترک بازاریابی

– ارجاع دادن مشتری

– در صورت امکان ترکیب کردن خدمات، استعدادها و منابع برای ایجاد مجموعه خدمات جدید

یک مثال از یک شراکت و همکاری درزمینهٔ بازاریابی و فروش می‌تواند شامل یک حسابدار، وکیل مدنی، برنامه‌ریز و مشاور مالی و نماینده بیمه باشد. با ترکیب کردن نیروها، هر یک از افراد بدون به خطر افتادن منابع، حداقل در سطح تئوری با یکدیگر همکاری و راهنمایی داشته باشند، بدون آنکه رقابت، حسادت یا تعارضی باهم داشته باشند و درعین‌حال در معرض دید مشتریان بیشتر قرار بگیرند و ارجاع بیشتری از طرف یکدیگر دریافت کنند.

به چه چیزی همکاری و مشارکت در عرصه بازاریابی گفته نمی‌شود

یک همکاری و مشارکت در بازاریابی در عمل یک‌راه حل ساده و سریع برای رفع مشکلات فروش نیست، همچنین راهی برای حذف انبوه مسائل و مشکلات موجود در عرصه بازاریابی و فروش هم نیست.

هرچند که موضوع شراکت اغلب فقط و فقط برای شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ انجام‌شده و به‌صورت عمومی مطرح می‌شود، اما برای شرکت‌های کوچک‌تر هم ترکیب نیروها و منابع به‌منظور افزایش میزان دسترسی دو طرف به مشتریان بیشتر امکان‌پذیر است، به شکلی که در این نوع فعالیت این افراد فعالیت‌هایی را در کنار یکدیگر انجام می‌دهند که به‌صورت تنها انجام دادن آن‌ها برایشان امکان‌پذیر نبوده است. البته باید به این نکته هم توجه داشت که در امر شراکت در بازاریابی هر طرف که تصور کند می‌تواند بدون کمک کردن به دیگری منافع قابل‌توجهی برای خود کسب کند، خیلی زود خود را تنها می‌بیند.

در امر شراکت توجه به چند نکته ضروری است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم:

1. شریک شما در تعریف اعتبار و جایگاه شما کمک می‌کند

این یعنی اینکه به‌هرحال به‌صورت خوب یا بد هر دو طرف از یکدیگر تأثیر می‌گیرند، یعنی امکانات آن‌ها محدود می‌شود یا توسعه می‌یابد، پس در انتخاب مجموعه موردنظر دقت و توجه بسیار زیادی باید اختصاص داده شود.

پس اگر آغازکننده این رابطه شما هستید، بدانید تا زمانی که توپ در اختیار و در زمین شماست، در انتخاب کردن شریک خود از آن استفاده کنید و به دنبال شریکی باشید که اعتبار و بازار فعلی آن‌ها چیزی باشد که در آینده در پی کسب آن هستید.

2. در این همکاری دو طرف خواهان دریافت ارزش‌های واقعی از یکدیگر هستند

اگر در مرحله قبل توپ در ابتدا در زمین شما بود، پس توجه کنید که در این مرحله توپ باید در زمین طرف مقابل باشد و اگر برای این شراکت به دنبال شرکت معتبر و بزرگی رفته‌اید، توجه کنید که آن‌ها پیش از سود رساندن به شما، یا فروش محصولات شما خواهان دیدن سود و مزیتی از طرف شما هستند. در یک‌کلام، اول می‌خواهند شما در امر تبلیغات و فروش قدم مثبتی برای آن‌ها بردارید، تا بعدازآن قدمی برای شما بردارند.

3. تعهد به طرفین کلید اصلی است

بازهم به دلیل اینکه در مرحله انتخاب‌کننده شما بوده‌اید و طبیعتاً مجموعه بهتر و موفق‌تر از خودتان را انتخاب کرده‌اید، باید به یاد داشته باشید که ادامه این همکاری لزوماً نیازمند تعهد و احساس مسئولیت شما به این شراکت است. یعنی حداقل در ابتدا کار باید بخش عمده‌ای از کار بر عهده شما قرار داشته باشد. به عبارتی ممکن است با افرادی در ارتباط باشید که از ایده همکاری با شما استقبال کنند، اما طبیعتاً به دیده شک به آن می‌نگرند و این شما هستید که برای جلب اعتماد آن‌ها تا مدتی این توپ را حمل کنید و نشان دهید که نسبت به این شراکت و برآوردن نتایج موردتوافق احساس مسئولیت دارید.

یک‌راه سریع و آسان در این رابطه، آماده داشتن چند مشتری از قبل و معرفی آن‌ها در مرحله اول شراکت به‌طرف برای جلب اعتماد و اطمینان آن‌هاست؛ چراکه عموماً هیچ‌چیز به‌اندازه یک فروش در ابتدای راه نمی‌تواند نظر طرف مقابل را به حس تعهد و مسئولیت شما جلب کند. همچنین توجه داشته باشید که بسیاری از موارد همکاری و شراکت پس از مدتی به دلیل ایجاد انتظارات غیرمسئولانه و غیرواقعی در ابتدا کار بر هم می‌خورد. بازهم یادآوری می‌کنم که اگر به دنبال راه‌حلی برای جبران فروش و راهی ساده برای توسعه بازاریابی یا دریافت کردن ارجاع از طرف مقابل هستید، شراکت راه‌حل شما نیست.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بانکداری باز و آینده نوآوری در صنعت بانکداری ایران چگونه بانکداری باز و آینده نوآوری در صنعت بانکداری ایران چگونه است؟ شکستِ سختِ بانک‌ها در آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و آموزش بازاریابی و فروش،دانلود رایگان فایل،بزرگترین وبلاگ آموزش بازاریابی در ایران کسب و کار نرم افزار گاه نوشته‌های ناصر غانم زاده …می‌گوید که این جوان‌های پرکار آنقدر انرژی دارند و انرژی می‌دهند که آدم به ندرت در کارآفرینی و اشتغال زایی معرفی مشاغل و شرایط و …کارآفرینی و اشتغال زایی معرفی مشاغل و شرایط و چگونگی کارآفرینی با نگاه به فرصت‌های واژه نامه مشاوره بازاریابی و دیکشنری بازاریابی در این بخش ما مفاهیم پایه ای بازاریابی را در قالب دیکشنری راه های کسب درآمد از اینترنتآموزشخیلی مطلب خوب و پر جنب و جوشی بود اما مطمئن باشید بیشتر این کارها برای ایرانی ها دریافت برگ پرداخت بیمه شدگان اختیاری و مشاغل …بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری می‌توانند با مراجعه به شعبه سازمان کسب و کار با سرمایه کوچک – پولساز نت آموزش جامع …خواندنی های مفیدپولساز نت آموزش جامع کسب درآمد از اینترنت کار در منزل پول درآوردن و کسب درامد در خانهدرس‌هایی از دیجی‌کالا و درآمد روزانه میلیارد و مطالب مشابه فرصت تجاری مناسب برای مشاغل کوچک کسب درآمد با تولید های موفق موبایل و عصر خودرو تولید رنو سیمبل در سایپا و رنو کوئید در …مدیر عامل خاورمیانه رنو خبر داد تولید رنو سیمبل در سایپا و رنو کوئید در ایران‌خودرو بانکداری باز و آینده نوآوری در صنعت بانکداری ایران چگونه است بانکداری باز و آینده نوآوری در صنعت بانکداری ایران چگونه است؟ شکستِ سختِ بانک‌ها در نبود آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی آموزش بازاریابی و فروش،دانلود رایگان فایل،بزرگترین وبلاگ آموزش بازاریابی در ایران،لیست کسب و کار نرم افزار گاه نوشته‌های ناصر غانم زاده درباره می‌گوید که این جوان‌های پرکار آنقدر انرژی دارند و انرژی می‌دهند که آدم به ندرت در کنارشان کارآفرینی و اشتغال زایی معرفی مشاغل و شرایط و چگونگی بسمه تعالی مقدمه مهم چنانچه جویای کار و ایجاد اشتغال برای خود، خانواده یا دوستانتان واژه نامه مشاوره بازاریابی و دیکشنری بازاریابی در این بخش ما مفاهیم پایه ای بازاریابی را در قالب دیکشنری بازاریابی درس‌هایی از دیجی‌کالا و درآمد روزانه میلیارد و میلیون مطالب مشابه فرصت تجاری مناسب برای مشاغل کوچک کسب درآمد با تولید های موفق موبایل و تبلت دریافت برگ پرداخت بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد بصورت اینترنتی بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری می‌توانند با مراجعه به شعبه سازمان تامین راه های کسب درآمد از اینترنت آموزش خیلی مطلب خوب و پر جنب و جوشی بود اما مطمئن باشید بیشتر این کارها برای ایرانی ها غیرقابل کسب و کار با سرمایه کوچک – پولساز نت آموزش جامع کسب درآمد از خواندنی های مفید پولساز نت آموزش جامع کسب درآمد از اینترنت کار در منزل پول درآوردن و کسب درامد در خانه تولید رنو سیمبل در سایپا و رنو کوئید در ایران‌خودرو مدیر عامل خاورمیانه رنو خبر داد تولید رنو سیمبل در سایپا و رنو کوئید در ایران‌خودرو



لینک منبع :چگونه در بازاریابی یک شراکت و همکاری موفق داشته باشیم؟

چگونه در بازاریابی یک شراکت و همکاری موفق داشته باشیم؟ - آلامتو www.alamto.com/marketing-partnership.html‎Cached15 ژانویه 2017 ... چگونه در بازاریابی یک شراکت و همکاری موفق داشته باشیم؟:در هر زمینه ای شراکت اصولی میتواند باعث توسعه و پیشرفت شود چراکه به اشتراک ... چگونه در بازاریابی یک شراکت و همکاری موفق داشته باشیم؟ -آکا www.akairan.com/khanevadeh/success1/marketing-partnership.html‎Cached17 جولای 2017 ... در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد چگونه در بازاریابی یک شراکت و همکاری موفق داشته باشیم؟ ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات ... 6 نکته مهم برای شراکت - دیجیاتو digiato.com/article/2015/04/19/6-نکته-مهم-برای-شراکت/‎Cached Similar19 آوریل 2015 ... چگونه امور مالی شخصی شما و شریکتان بر کسب و کارتان اثر می گذارد؟ ... به یاد داشته باشید تنها با افرادی وارد شراکت شوید که بر امور مالی ... معمولا یکی از شرکا زمانی که دیگری تمایلی به فروش سهم خود ندارد در این رابطه ... در یک همکاری و شراکت سالم، طرفین به قدری با یکدیگر صمیمی و ... چرا باید سحرخیز باشیم؟ 5 درس کلیدی برای ایجاد شراکت های موفق - شریک یاب مرجع شراکت و ... sharikyab.org/5-درس-کلیدی-برای-ایجاد-شراکت-های-موفق/‎Cached Rating: 5 - Review by مدیر وب سایت 5 نوامبر 2015 ... بایدبصورت دایم با شریک کاری خود ارتباط داشته باشیم تا مطمئن بشیم که ... بدیهیه که شریک ها در یک شراکت نمیتواند ذهن همدیگر رو بخونند همیشه ... مطالب مفید - شریک یاب مرجع شراکت و شریک ایران sharikyab.org/مطالب-مفید/‎Cachedهمراهی یک شریک نه تنها بهترین راه برای به اشتراک گذاردن دشواری های کار است بلکه مطالعات ... این روزها کمتر پیش می آید که برای شروع کسب و کاری نیاز به تخصص نداشته باشیم. ... به تنهایی و بدون داشتن ارتباطات مناسب نمی تواند کسب و کار موفقی داشته باشد، حتی اگر یک نابغه باشد. .... خوب، بد، شانس: چگونه بدشانس نباشیم؟ چگونه یک تیم کاری موفق بسازیم؟ | یاری‌کده yarikadeh.com/fa/content/286‎Cachedتعلق به یک تیم، در معنای کلی، نتیجه این احساس است که بخشی از یک نهاد ... کاری سازمان‌تان تیم‌گرا است و توانسته‌اید یک تجربه تیم‌سازی موفق داشته باشید یا خیر. .... شوید که تیم‌های کاری شما در موفقیت سازمان موثرترین شراکت و همکاری را دارند. چگونه کسب و کار خود را از طریق شراکت تقویت کنیم - زومیت www.zoomit.ir/2017/4/30/.../partnerships-that-grow-your-business/‎Cached29 آوریل 2017 ... شراکت‌ و همکاری‌هایی که یک برند برای رشد و موفقیت خود نیاز دارد با عوامل موفقیت یک برند دیگر یکسان ... توزیع‌کننده، یکی از مهم‌ترین شریک‌هایی است که هر برندی باید داشته باشد. ... بنابراین این نوع از شراکت و همکاری برای رشد در بازار جدید، لازم و ضروری است. .... چگونه سفری جذاب به استانبول داشته باشیم؟ قضا و قدر فرهنگی | Hendevaneh.com hendevaneh.com/قضا-و-قدر-فرهنگی/ قبل از انقلاب یک شاه وجود داشت که همه‌چیز در اختیارش بود، الآن هم یک ولی‌فقیه وجود دارد که دوبرابر همه‌چیز ... چگونه در بازاریابی یک شراکت و همکاری موفق داشته باشیم؟ راه اندازی یک شرکت در 8 قدم - از ایده تا اجرا - 12CEO 12ceo.ir/راه-اندازی-یک-شرکت-در-8-قدم/‎Cached Similar30 ژوئن 2014 ... همکاری با ما ... اگر فکر میکنید راه اندازی یک شرکت و شروع کسب و کارتان کار ... وارد بازار کنی، بسیار مهم است که سریع تر شکست بخورید تا زودتر موفق شوید. ... پس تیمی داشته باشید که بی وقفه بدنبال نیازها و مشکلات جدید ... چرا باید برای ترک شراکت، استراتژی داشته باشیم؟ donya-e-eqtesad.com/news/400213‎Cached27 ژانویه 2013 ... هر چند تصور پایان‌دادن به این شراکت، آن هم وقتی تازه شروع به همکاری ... در غیر این صورت و با نگاهی واقع‌بینانه، بهتر است یک نقشه استراتژی خروج هم داشته باشید. ... یا فروش یا بازنشستگی، با انبوهی از مشکلات مالی و مالیاتی مواجه می‌شود. ... این می‌دهد که چگونه عایدی‌ها تقسیم خواهد شد و چه بر سر منافع هر یک از طرفین ...