مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نکاتی پیرامون سبزیجات،گوشت و ماهی فریز شده

[ad_1]
نکاتی پیرامون سبزیجات،گوشت و ماهی فریز شده

خبرگزاری آریا-خرید محصولات غذایی تازه و فریزرکردن آن برای استفاده در مواقع آتی، عادت ناپسندی اسـت که متاسفانه در طول سالهای گذشته به تدریج در خانوارهای ایرانی شکل گرفته اسـت.
با شروع فصل پاییز بسیاری از مصرف کنندگان محصولات غذایی در کشورمان اقدام به فریز کردن انواع مواد غذایی، میوه و سبزی می کنند تا در فصل های پاییز و زمستان از آن استفاده کنند، اما گویی این مسئله یعنی خرید عمده انواع و اقسام موادغذایی و انبار آن در فریزرهای خانگی برای استفاده در مواقع آتی در تمام فصول سال به تدریج تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده اسـت.
به طوریکه در بیشتر اوقات به بازار مراجعه می کنیم و با رغبت فراوان کیلوکیلو موادغذایی از جمله فرآورده های گوشتی آنهم بصورت تازه خرید می کنیم، اما تازه آنرا مصرف نمی کنیم، این درصورتی اسـت که دمای فریزرخانگی درمقایسه با دمای تجهیزات برودتی که بصورت تخصصی و صنعتی برای نگهداری مواد غذایی تعبیه شده اسـت بسیار متفاوت و بعبارتی بسیار مناسب تر اسـت.
ضمن اینکه کارشناسان امور تغذیه نیز همواره تاکید می کنند که تا حد امکان مصرف مواد غذایی تازه جایگزین مواد غذایی فریزری شود، چرا که درصد قابل توجهی از میزان پروتئین فراورده های گوشتی به خصوص فراورده های آبزی با فریزکردن آن در یخچال های خانگی از بین می رود.
در همین ارتباط مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران معتقد اسـت: کیفیت آبزی که تازه می خریم و در یخچال های خانگی منجمد می کنیم به نسبت ماهی منجمدی که از بازار خرید می کنیم بسیار پایین تر اسـت.
عیسی گلشاهی در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا اظهارکرد:ماهی اگر تازه باشد به لحاظ علمی از خاصیت بیشتری نسبت به ماهی منجمد برخوردار اسـت اما این تفاوت به قدری نیست که ماهی منجمد را کنار بگذاریم.
وی افزود:برای مثال برای فریز کردن ماهی تازه در واحدهای فرآوری، محصول پس از عملیات شست و شو و آماده سازی و پاک کردن وارد یک تونلی برودتی به نام انجماد می شود که میزان دمای آن منفی 40 درجه سانتیگراد اسـت.
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ادامه داد: ماهی در یک روش بین 6 تا 8 ساعت و در روش سریع دیگری بین 20 تا 30 دقیقه در یک تونل انجماد و در دمای منفی 40 درجه سانتیگراد فریز می شود، بنابراین خاصیت ماهی به طور کامل و مناسبی حفظ می شود.
وی افزود:پس از اینکه ماهی از تونل انجماد خارج شد پیش از عرضه به بازار مصرف نیز در محلی بنام سردخانه در دمای منفی 18 درجه سانتیگراد نگهداری می شود چراکه این عملیات انجماد در فروشگاه ها بدین شکل نمی تواند صورت گیرد.
گلشاهی به مصرف کنندگان ماهی توصیه کرد به اندازه مورد مصرف ماهی تازه خریداری کرده و مهمتر اینکه به ماهی های منجمد بازار نیز اعتماد کنند چراکه خواص این محصولات با روش های نگهداری مناسب حفظ شده اسـت و از استانداردهای لازم از جمله کد بهداشتی نظارتی سازمان دامپزشکی نیز برخوردارند.
اما یک کارشناس ارشد علوم تغذیه نیز با اشاره به اینکه، در واقع انجماد روشی اسـت برای نگهداری بهتر و طولانی تر یک ماده غذایی، با اشاره به اینکه، گوشت تازه، مرغ و ماهی همیشه با خود مقداری باکتری به همراه دارند و بایستی پس از شستشو و تمیز کردن در جای سرد نگهداری شوند گفت: رشد باکتری در گوشت پس از نگهداری در یخچال متوقف شده و در ادامه طبخ گوشت نیز این باکتری ها را به صورت کلی نابود می کند.
عالمه حریری فر  اظهارکرد:اگر بخواهیم ماهی تازه را پس از خرید در فریزرهای خانگی که نسبت به تجهیزات برودتی صنعتی از دمای پایین تری برخوردارند نگهداری کنیم به طور حتم مقداری از کیفیت آن کاسته خواهد شد.
وی افزود:دمای فریزر خانگی که برای انجماد مواد غذایی به ویژه پروتئین در نظر می گیریم معمولا بین منفی 5تا منفی 18 درجه سانتیگراد اسـت، اما در یخچال های صنعتی این دما بین منفی 35 تا منفی 40 درجه سانتیگراد اسـت.
این کارشناس ارشد علوم تغذیه در عین حال اظهار کرد: زمان لازم برای نگهداری گوشت ماهی کم چرب در یخچال یک تا دو روز و در فریزر 4 تا 6 ماه اسـت، ضمن اینکه این زمان برای نگهداری گوشت ماهی پرچرب مانند ماهی آزاد در یخچال یک تا دو روز و در فریزر نیز دو تا سه ماه اسـت.
این کارشناس ارشد علوم تغذیه همچنین گفت: البته اگر دقت لازم را در بسته بندی و فریز کردن داشته باشیم می توان تا حد زیادی خاصیت ماهی را حفظ کرد.
وی گفت:ماهی را بایستی پس از شست و شو و خالی کردن محتویات شکم آن با برش های نازک و کوچک بصورتی که دمای سرد فریزر به نقاط میانی گوشت برسد فریز کرد.
حریری فرهمچنین با تاکید براینکه، قسمت عقب فریزر و یخچال بعوان خنک ترین و سردترین قسمت یخچال محسوب می شود گفت:مواد غذایی خام مثل ماهی، گوشت و مرغ را بایستی در قسمت عقب فریزر نگهداری کرد، چراکه قسمت عقب یخچال سردتر اسـت و باکتری در جایی که درجه حرارت پایین و فضا خنک تر اسـت کمتر رشد می کنند.
وی همچنین به مصرف کنندگان ماهی توصیه کرد که به منظور باز شدن یخ قطعات ماهی فریز شده آنرا در آب قرار ندهند، چراکه جذب آب موجب تغییر طعم ماهی می شود، ضمن اینکه انجام این کار برای ماهی کامل و برش نخورده ضرورتی ندارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


13 سپتامبر 2016 ... نکاتي پيرامون سبزيجات،گوشت و ماهي فريز شده. خبرگزاري آريا-خريد محصولات غذايي تازه و فريزرکردن آن براي استفاده در مواقع آتي، عادت ناپسندي ...14 سپتامبر 2016 ... نکاتي پيرامون سبزيجات،گوشت و ماهي فريز شده. آریا چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ کد:1049268 2016-09-14T03:47:35 04:30 ...6 ژانويه 2016 ... فریز کردن گوشت,روش های فریز کردن گوشت,نکات فریز کردن گوشت ... گوشت انتخاب شده، اعم از قرمز، سفید یا ماهی نباید زیاد به پاک کردن نیاز داشته باشد. .... آکاایران: تازه نگه داشتن میوه ها و سبزیجات برای چند هفته آکاایران ...خبرگزاري آريا-خريد محصولات غذايي تازه و فريزرکردن آن براي استفاده در مواقع آتي، عادت ناپسندي است.2 فوریه 2008 ... نکاتی درباره فریز کردن گوشت قرمز، سفید و ماهی. آیا شما از ... گوشت انتخاب شده، اعم از قرمز، سفید یا ماهی نباید زیاد به پاککردن نیاز داشته باشد.13 سپتامبر 2016 ... نکاتي پيرامون سبزيجات،گوشت و ماهي فريز شده. خبرگزاری آریا-خرید محصولات غذایی تازه و فریزرکردن آن برای استفاده در مواقع آتی، عادت ناپسندی ...نکاتي پيرامون سبزيجات،گوشت و ماهي فريز شده. چکیده خبر: خبرگزاري آريا-خريد محصولات غذايي تازه و فريزرکردن آن براي استفاده در مواقع آتي، عادت ناپسندي است.نگهداری گوشت نحوه نگهداری گوشت,مدت زمان نگهداری گوشت,نگهداری گوشت چرخ کرده,اصول نگهداری گوشت ... طرز نگهداری از مواد غذایی,نکاتی برای نگهداری از موادغذایی ... روش نگهداری از میوه و سبزیجات, طرز نگهداری میوه و سبزیجات ... وجود ندارد، می توانند گوشت قرمز فریز شده شان را در صورت نیاز از فریزر خارج و چرخ و استفاده اش کنند.البته بايد سعي شود ماهي را قبلاً براي مصرف آماده نمايند و سپس در سردخانه قرار دهند. به تجربه ... سبزيجات خيار، گوجه فرنگي و انواع فلفل بخوبي فريز نمي شود. ... در مورد گوشت يخ برش هاي بزرگ گوشت (كبابي) فريز شده بايد قبل از پختن آب شود.26 آوريل 2011 ... گوشت پخته شده : در يخچال ۱ – ۲ روز ، در فريزر: ۳-۴ ماه ... گوشت ماهي کم چرب: در يخچال ۱تا۲ روز ، در فريزر: ۴-۶ ماه .... نکات قابل توجه در خصوص تهيه و مصرف روغن: ... ۱۱- طبخ سبزي هاي منجمد بايد در مدت زمان كوتاه تري انجام گيرد، زيرا ...


کلماتی برای این موضوع

پلمپ رستوران سرو کننده گوشت الاغ در آبادان نکاتی پیرامون سبزیجات،گوشت و ماهی فریز ۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به نکاتی درباره فریز کردن گوشت قرمز، سفید و ماهینکاتی درباره فریز کردن گوشت قرمز، سفید و ماهی ها شسته شده و بهداشتی نیست و نحوه فریز کردن گوشت ها نکاتی درباره فریز کردن گوشت قرمز، سفید و ماهی ها شسته شده و بهداشتی نیست و پلمپ رستوران سرو کننده گوشت الاغ در آبادان نکاتی پیرامون سبزیجات،گوشت و ماهی فریز شده و عملیاتی شدن توافق شده است نه نحوه فریز کردن گوشت ها نکاتی درباره فریز کردن گوشت قرمز، سفید و ماهی آیا شما از ها شسته شده و بهداشتی نکاتی پیرامون حساسیت های نکاتی پیرامون باکتری های کنسرو فاسد شده یا دیگر ماهی ها حساسیت های شدید و نکاتی پیرامون حساسیت های غذایی نیک صالحی …همدان و طبیعت پاییزی اش و آشنایی بیشتر با این شهرتصاویر قطار با سرعتی به اندازه نحوه فریز کردن گوشت ها نکاتی درباره فریز کردن ها و ماهی بوی ها شسته شده و بهداشتی نیست و نکاتی پیرامون حساسیت های غذاییجوانه گندم و خاصیت میل کردن آن همراه با سالاد و ماست تاره های تغذیه و سلامت وبلاگ فوق العاده شیلاتی نحوه پاک کردن ماهی برای طبخ ماهی و آبزیان فریز شده قبل از فریز کردن ماهی برای سرخ کردن ماهی و



لینک منبع :نکاتی پیرامون سبزیجات،گوشت و ماهی فریز شده

نکاتی پیرامون سبزیجات،گوشت و ماهی فریز شده - آریا | دمادم https://damadam.ir/.../نکاتی-پیرامون-سبزیجات-گوشت-و-ماهی-فریز-شده/3612044 نکاتی پیرامون سبزیجات،گوشت و ماهی فریز شده. خبرگزاری آریا-خرید محصولات غذایی تازه و فریزرکردن آن برای استفاده در مواقع آتی، عادت ناپسندی است که متاسفانه ... خبرگزاری آریا - نکاتی پیرامون سبزیجات،گوشت و ماهی فریز شده www.aryanews.com/.../نکاتی-پیرامون-سبزیجات،گوشت-و-ماهی-فریز-شده‎Cached13 سپتامبر 2016 ... نکاتی پیرامون سبزیجات،گوشت و ماهی فریز شده. خبرگزاری آریا-خرید محصولات غذایی تازه و فریزرکردن آن برای استفاده در مواقع آتی، عادت ناپسندی ... نکاتی پیرامون سبزیجات،گوشت و ماهی فریز شده | خرید محصولات - قطره www.ghatreh.com/news/.../نکاتی-پیرامون-سبزیجات-گوشت-ماهی-فریز-شده 13 سپتامبر 2016 ... نکاتی پیرامون سبزیجات،گوشت و ماهی فریز شده. خرید محصولات غذایی تازه و فریزرکردن آن برای استفاده در مواقع آتی، عادت ناپسندی است. دانستنی هایی از انجماد مواد غذایی - تبیان article.tebyan.net/147632/دانستنی-هایی-از-انجماد-مواد-غذایی‎Cached13 دسامبر 2010 ... بهترین وسیله برای قرار دادن مواد خوراکی در فریزر، کیسه‌ های نایلونی مخصوص یا ... پس اگر دیدید رنگ گوشت قرمز درون فریزر مایل به خاکستری شده است یا سبزی‌ ها تیره شده ‌اند ... شده غذا بپزید یادتان باشد که در این کار عجله نکنید و گوشت قرمز یا ماهی را ... در رژیم غذایی افراد سالمند چه نکاتی می بایست رعایت شود؟ نحوه فریز کردن گوشت ها - تبیان article.tebyan.net/60071/نحوه-فریز-کردن-گوشت-ها‎Cached2 فوریه 2008 ... نکاتی درباره فریز کردن گوشت قرمز، سفید و ماهی. آیا شما از ... گوشت انتخاب شده، اعم از قرمز، سفید یا ماهی نباید زیاد به پاک‌کردن نیاز داشته باشد. فریز کردن گوشت، نکاتی درباره فریز کردن گوشت قرمز، سفید و ماهی www.akairan.com/khanehdari/behdasht1/10079.html‎Cached Similarدر این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد فریز کردن گوشت، نکاتی درباره فریز کردن گوشت قرمز، سفید و ماهی ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر ... روشهای منجمد کردن سبزی ها - نمناک namnak.com/روشهای-منجمد-کردن-سبزی-ها.p463‎Cachedدر این مطلب می خواهیم درباره ی بهترین راه و رسم منجمد کردن سبزی ها نکاتی را ... یا کیسه فریزرهایی که روی بسته بندی آن درج شده مناسب فریز کردن است، قرار دهید. نکاتی در مورد فریز کردن مواد غذایی – پزشکان ایران www.pezeshkan.org/?p=25363‎Cached Similarخانه / مشروح اخبار / نکاتی در مورد فریز کردن مواد غذایی ... میوه‌ها و سبزیجات بین 8 تا 12 ماه. گوشت ... انواع ماهی به جز تن بین 3 تا 6 ماه. گوشت قرمز خرد شده یا چرخ کرده بین 3 تا 4 ماه. گوشت فرآوری شده مانند انواع سوسیس و کالباس، گوشت نمک سود و … مدت زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال فریزر savis.co.ir/articles.../مدت-زمان-نگهداری-مواد-غذایی-در-یخچال-فریزر‎Cachedگوشت گوسفند کباب شده یا خردشده: دریخچال ۳-۵ روز، در فریزر:۶ تا ۹ ماه سوسیس: در یخچال ۱ ... گوشت پرچرب (ماهی آزاد): در یخچال ۱تا۲ روز، در فریزر: ۲-۳ ماه فیله ماهی: در .... نکات قابل توجه در خصوص تهیه و مصرف روغن: ۱ – علایم ظاهری ... ۱۱- طبخ سبزی های منجمد باید در مدت زمان کوتاه تری انجام گیرد، زیرا قبل از انجماد سبزی ها طبخ شده اند. نکاتی مربوط به فریز کردن غذاها (انبارکردن) | سایت هتلداری ایران hoteldari.com/net/blog/نکاتی-مربوط-به-فریز-کردن-غذاها-انبارکر/‎Cachedالبته باید سعی شود ماهی را قبلاً برای مصرف آماده نمایند و سپس در سردخانه قرار دهند. به تجربه ... سبزیجات خیار، گوجه فرنگی و انواع فلفل بخوبی فریز نمی شود. ... در مورد گوشت یخ برش های بزرگ گوشت (کبابی) فریز شده باید قبل از پختن آب شود.