مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی

[ad_1]

 

مسعود سلطانی فر در مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این سازمان با حضور معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: سیاست مهم دولت یازدهم در این سازمان مبارزه با فساد سازمان یافته شرکت های وابسته بود.

 

وی اضافه کرد: یکی از بزرگ ترین پرونده ها متعلق به «شرکت توسعه گردشگری» یک شرکت صوری در دولت گذشته بود که با هزینه کمتر از 500 میلیون تومان برای احداث سه مجموعه سرمایه گذاری کرده بودند و در نهایت با طرح شکایتی 138 میلیارد تومان از دولت مطالبه کردند.

سلطانی فر ادامه داد: در 33 ماه گذشته با تلاش دولتمردان و همکاری رییس دیوان عالی کشور و قوه قضائیه موفق شدیم این پرونده و پرونده عمارت مسعودیه را با فساد مشابهی خنثی کنیم.

 

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: با همکاری سازمان های بازرسی و قضایی کشور در یک ماراتن سنگین دو هفته قبل موفق شدیم حکم تبرئه را بر مبنای ماده 18 دریافت و از این فساد گسترده مالی به طور قاطع جلوگیری کنیم.

سلطانی فر عنوان کرد: سه سال قبل این سازمان را با وضعیت بسیار ناامید کننده و نابسامان از دولت قبل تحویل گرفتیم در حالیکه خسارت های مهلک جابجایی ساختمان های اداری سازمان به شیراز و اصفهات وضعیت نامطلوبی برای ما ایجاد کرده بود.

 

وی ادامه داد: با همکاری و تلاش شبانه روزی توانستیم این سازمان متزلزل و بی ثبات را در جشنواره شهید رجایی سال 95 به عنوان دستگاه نمونه و برتر کشور از نظر عملکرد معرفی کنیم تا جاییکه رییس جمهوری در شش ماهه گذشته پنج بار از عملکرد این سازمان در حضور مردم و رسانه ها تشکر کردند.

 

سلطانی فر گفت: در دوران مدیریتم چند محور مهم به عنوان سیاست های کلان در این سازمان دنبال شد که اولین آن پرهیز از هیاهو و جنجال سازی بود. 

وی تصریح کرد: این سازمان که 10 سال متمادی گرفتار سیاسی کاری و جنجال سازی شده بود اکنون با تدبیر به سازمانی تخصصی و حرفه ای تبدیل شده است و در محور دوم با اعمال قانون و نهادینه کردن قانونمندی، کار را از رابطه و جناح بازی دور کردیم. 

 

محور سوم سیاست های مورد نظر سلطانی فر، شایسته سالاری بود که در این باره گفت: سعی کردیم با انتخاب افراد متخصص و شایسته از درون سازمان نگاه ما غیرسیاسی و به درون باشد و در محور چهارم نیز نظارت دائم در همه امور جاری را حاکم کردیم تا جایی که بنده در این دوران سه بار توفیق داشتیم به همه مناطق کشور سفر کنم.

 

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: نهضت هتل سازی از مهم ترین محورهای کاری ما بود که با هزینه 800 میلیارد تومان توانستیم 36 هتل چهار و پنج ستاره به مجموعه هتل ها اضافه کرده و با بهره گیری از 600 تا 700 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی 170 هتل دیگر را تا پنج سال آینده و پایان دولت دکتر روحانی در نوبت بهره برداری قرار دهیم. 

محور هفتم در سخنان سلطانی فر، اقتصاد مقاومتی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری بود که وی در این باره گفت: از همه ظرفیت های موجود اقتصادی سازمان برای سه پروژه مهم تعریف شده در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده کردیم.

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: محور هشتم سامان دهی امور مالی، اداری و تشکیلاتی بود در شرایطی که به عنوان تنها سازمان ایران که در همه شهرستان ها نمایندگی نداشت و از 435 شهرستان کشور فقط 10 درصد اداره مستقل در 46 شهر در اختیار داشت، توانستیم با همکاری سازمان برنامه و بودجه به نقطه ای برسیم که اکنون صاحب 196 اداره مستقل در سراسر کشور هستیم.

 

 توصیه های سلطانی فر به رییس جدید سازمان 

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی برای زهرا احمدی پور رییس جدید سازمان توصیه هایی هم داشت، از جمله پیگیری تهیه برنامه جامع گردشگری که از سال 2001 آغاز شده است. 

سلطانی فر اضافه کرد: توصیه دوم سامان دهی به قوانین و مقررات میراث فرهنگی است که بخش هایی از آن در سال ها 1309 و 1352 مصوب شده است. بعد از 45 سال نیاز به بازنگری قوانین وجود دارد و برای این منظور رییس جدید باید با بهره گیری از مشاور حقوقی ما لایحه جدیدی را برای سامان دهی این قوانین متناسب با شرایط روز تقدیم دولت و مجلس کند. 

 

وی ادامه داد: پیگیری طرح اشتغال ضربتی 140 هزار نفری در بخش صنایع دستی ظرف دو سال آینده با تامین تسهیلات 400 میلیون ریالی برای هر شغل از دیگر انتظارات است.

سلطانی فر گفت: نجات بخشی، مرمت و بازسازی ساختمان های قدیمی در قالب صندوق احیا از نقاط درخشان کارنامه ما است که عملکرد ما در دولت یازدهم در این باره 15 برابر مجموع عملکرد دولت های گذشته بوده است و موفق شدیم بناهای در حال تخریب را با سرمایه بخش خصوصی به مراکز اقامتی، هتل و پذیرایی مورد توجه گردشگران خارجی تبدیل کنیم.

 

وزیر ورزش و جوانان در توصیه پنجم، فعال کردن بخش بازرگانی صنایع دستی را با راه اندازی بازارچه های دائم و فرودگاه های اینترنتی از دیگر اقدامات مهم برشمرد و حل مشکل حقوقی مجموعه آموزش عالی میراث فرهنگی را در بخش دیگری خواستار شد.

 

با استعفای محمود گودرزی از وزارت ورزش، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، سلطانی فر رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به عنوان وزیر جدید وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد. 

وی توانست با جلب اعتماد نمایندگان مردم، وزیر جدید این وزارتخانه شود. 

زهرا احمدی پور جایگزین او در سمت رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. 

 

راه اندازی دانشکده هنرهای سنتی استاد فرشچیان

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رفع کامل مشکل مجموعه آموزش عالی میراث فرهنگی ، واگذاری هرچه سریعتر هتل های شرکت توسعه گردشگری به بخش خصوصی، پیگیری برای ادامه روند انجام و تسهیل در صدورویزای فرودگاهی و راه اندازی ویزای الکترونیکی و لغو روادید با کشورهای مختلف برای توسعه صنعت گردشگری شد.

 

وی دراین باره تصریح کرد: 73 هتل در مجموعه ای با عنوان هتل های لاله در حال واگذاری ناحق به افراد خاصی در زمان دولت قبل بود که پس از لغو این واگذاری با تلاش های ما اکنون توقع داریم این مجموعه هتل ها عادلانه و قانونی به بخش خصوصی واگذار شود.

 

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی گفت: راه اندازی دانشکده هنرهای سنتی استاد فرشچیان طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ادامه نهضت هتل سازی دیگر توصیه های من هستند.

 

وی تاکید کرد: بازگرداندن باقی الواح هخامنشی که در سال 1314 از ایران خارج شده بود می تواند تلاش های ما و مرکز حقوقی ریاست جمهوری را به نتیجه برساند.

سلطانی فر در اخرین توصیه به رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، از وی خواست با گسترش تعاملات با سازمانهای بین المللی زمینه های ارتقای جایگاه گردشگری ایران را با استفاده از ظرفیت های جهانی فراهم سازد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سایت خبری تحلیلی بامداد نیوز سایت خبری …عده‌ای صبح تا شب دولت بر آمده از رأی ملت را تضعیف می‌کنند چرا نادانسته بلندگوی فریدالدین حدادعادل؛ آقازاده تصمیم سازسلام به همگی یکی از دوستان در خصوص عرضه آقا فرید صحبت کرده بود من از دوران دبیرستان با خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریاز پرونده پر سر و صدایی که هنوز بسته نشده تا رتبه ایران در میان کشورهای مرفه جهانخبرگزاری انا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریسرویس های بهداشتی پنج ستاره در ایران و چین روایتی از دیدار جمعی از خانواده های شهدای پایگاه خبری جماران امام خمینی انقلاب اسلامیحق شناس بازگشت ایران به توان تولید نفت به قبل از آغاز تحریم ها، یکی از موفقیت های بزرگ اخبار،اخبار ورزشیخبرهای ورزشی،نتایج مسابقات …سرپرست تیم استقلال می‌گوید دلیلی برای محروم کردن مهدی رحمتی پیش از بازی مقابل اخبار سیاسی،اخبار اجتماعی،جدیدترین اخبار سیاسی و …روحانی هیچ قدمی در مساله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم و کوچ نابه‌هنگام سلطانی‌فر از «میراث فرهنگی»؟ گردشگری تین نیوز سازمان میراث فرهنگی خود در سازمان میراث فرهنگی و های سلطانی‌فر از بحران برچسب ها بحران در میراث بحران در میراث ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث مسعود سلطانی فر در پیشین سازمان میراث فرهنگی ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در تصاویر حاشیه‌های تشیع پیکر مرتضی تصاویر حاشیه‌های تشیع پیکر مرتضی تصاویر حاشیه‌های تشیع پیکر مرتضی تصاویر حاشیه‌های تشیع پیکر مرتضی تصاویر حاشیه‌های تشیع پیکر مرتضی تصاویر حاشیه‌های تشیع پیکر مرتضی ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی «سلطانی‌فر» به کمیسیون فرهنگی مجلس می‌رود استیضاح سلطانی فر ناگفته های سلطانی فر از بحران در ناگفته های سلطانی فر از از بحران در میراث فرهنگی برچسب ها سلطانی فر سلطانی فر ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی تدبیر مسعود بزرگترین پرونده فساد در میراث‌فرهنگی مختومه شد مسعود سلطانی مسعود سلطانی‌فر در روز تودیع‌اش به عنوان رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی از برنامه های سلطانى فر بزرگترین پرونده فساد در میراث‌فرهنگی مختومه شد بزرگترین پرونده فساد در میراث‌فرهنگی فرهنگی سلطانی فر در از بحران در میراث فرهنگی گزینه‌های احتمالی جایگزینی سلطانی فر در سازمان میراث فرهنگی سخن درباره سازمان میراث فرهنگی سلطانی فر در ناگفته‌های زاکانی از خبرگزاری میراث فرهنگی سلطانی فر سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی در خصوص مصوبه و گردشگر از این شهر عبور می تبلیغ «تور شراب» توسط آژانس رسمی میراث فرهنگی «تور شراب در ناگفته های سلطانی فر از بحران در میراث ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی مهتاب –سخنان پایانی سلطانی فر در سازمان میراث فرهنگی سخنانپایانیسلطانیفر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه رئیس آینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع



لینک منبع :ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی

ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی - فرارو fararu.com/fa/.../ناگفته‌های-سلطانی‌فر-از-بحران-در-میراث-فرهنگی‎Cached13 نوامبر 2016 ... مسعود سلطانی‌فر در روز تودیع‌اش به عنوان رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بزرگترین پرونده فساد در این سازمان را ... ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی/ رییس سابق سازمان ... www.entekhab.ir/.../ناگفته‌های-سلطانی‌فر-از-بحران-در-میراث-فرهنگی-رییس-سابق-سازمان-میراث-فرهنگی-فساد-138-میلیارد-تومانی-در-د...‎Cachedوزیر ورزش و جوانان و رییس سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت دولت با تلاش گسترده در سه سال گذشته توانست فساد 138 میلیارد تومانی دولت دهم ... ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراثفرهنگی - تین نیوز www.tinn.ir/fa/doc/news/.../ناگفته-های-سلطانی-فر-بحران-میراث-فرهنگی ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراثفرهنگی. undefined. تین نیوز| وزیر ورزش و جوانان و رییس سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت دولت با تلاش ... ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی - خبر مختصر خبرچین delphihelp.ir/news/ناگفته‌های-سلطانی‌فر-از-بحران-در-میر/ ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی. توسط خبرچین در اخبار در ۱۳۹۵/۰۸/ ۲۳. منبع: تدبیر۲۴. نظرات بسته شده اند. | نرم افزار دبیرخانه | نرم افزار صدور ... اخبار سلطانی - جدیدترین و آخرین اخبار سلطانی | شهرخبر www.shahrekhabar.com/tag/سلطانی سلطانی فر:اتحادیه می تواند به ساماندهی باشگاهها کمک کند ... ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی/ بزرگترین پرونده فساد در میراث‌فرهنگی مختومه شد. اخبار میراث فرهنگی - شهرخبر shahrekhabar.com/tag/میراث-فرهنگی?page=4‎Cachedاخبار میراث فرهنگی, آخرین خبر های میراث فرهنگی. ... آخرین نیوز. ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی/ بزرگترین پرونده فساد در میراث‌فرهنگی مختومه شد. اخبار میراث - جدیدترین و آخرین اخبار میراث | شهرخبر www.shahrekhabar.com/tag/میراث مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ... ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی/ بزرگترین پرونده فساد در میراث‌فرهنگی مختومه شد. اخبار سلطان - جدیدترین و آخرین اخبار سلطان | شهرخبر shahrekhabar.com/tag/سلطان?page=8‎Cachedسلطانی فر باید مدال دوندگی بگیرد. 200 روز پیش ... آخرین نیوز. ناگفته‌های سلطانی‌فر از بحران در میراث فرهنگی/ بزرگترین پرونده فساد در میراث‌فرهنگی مختومه شد. جستجو - نمایشگاه - ایسنا www.isna.ir/page/search.xhtml?dt=&q... ۱۲ اسفند ۹۴ - ۱۷:۱۷ · تبدیل هندورابی به جزیره گردشگری "آرامش"/ شرط محیط زیست درباره تیلاپیا .... ۱۲ اسفند ۹۴ - ۱۴:۳۰ · دو نکته از ناگفته‌های سلطانی‌فر درباره گردشگری ... اصرار کردهای عراق بر ادامه بحران پرچم با دولت بغداد · ۷ دقیقه قبل ... کانون طنین – برگه 48 – کانون فرهنگی و هنری طنین old.kanoontanin.ir/kublvdwpxny.html/?paged=48 دو نکته از ناگفته‌های سلطانی‌فر درباره گردشگری ... گرگان- نشست در خصوص بحران مخاطب در بین مطبوعات محلی در حاشیه جشنواره و نمایشگاه مطبوعات گلستان تنها با ...