مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بلاهایی که خوابیدن زیاد سر بدن می آورد؟

[ad_1]
بامداد-خواب نیاز فیزیولوژیک بدن است و باعث بازسازی تعادل جسمی، روحی و حفظ انرژی می شود. ما به طور متوسط در شبانه‌روز به ۷ تا ۸ ساعت خواب نیازمندیم.

تحقیقات نشان می‌دهد خواب کمتر از ۳ ساعت و نیم و بیشتر از ۸ ساعت و نیم، احتمال مرگ و میر را تا ۱۵ ‌درصد افزایش می ‌دهد. بنابراین کم‌ خوابی و پرخوابی هر دو می ‌توانند خطرساز باشند. در این میان خواب زیاد اگرچه بیماری نیست، ولی می تواند نشانه بیماری باشد به طوری که افرادی که بیش از حد می‌ خوابند نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ هایی نظیر دیابت و چاقی قرار دارند.

he4430

هر چه افراد بیشتر بخوابند، بیشتر مستعد اضافه وزن می گردند

در اینجا ۶ عارضه جسمی و روانی ناشی از خواب زیاد در شبانه روز معرفی شده است:
خستگی تمام وقت: ساعت بیولوژیکی بدن نیاز به برنامه ثابتی دارد. اگر خواب و بیداری تان زمان مشخصی ندارد، کارایی تان را نیز از دست می دهید.درست است که آخر هفته ها و روزهای تعطیل برنامه خواب همه به هم می ریزد اما با این حال باید سعی کنید زمان خواب و بیداری تان را تنظیم کنید. نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهند افرادی که ساعت مشخصی برای خواب و بیداری ندارند حتی اگر زیاد هم خوابیده باشند، باز هم احساس خستگی می کنند.

 

خطر ابتلا به بیماری های قلبی: بیماری های قلبی در حال حاضر علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است و در این میان خواب بیش از ۹ ساعت در شبانه روی شانس ابتلا به این بیماری ها را تا ۳۴ درصد افزایش می دهد. در این میان شانس ابتلای زنان به بیماری های قلبی ناشی از خواب زیاد، نسبت به مردان بیشتر است.

 

افزایش وزن: تحقیقات نشان می دهد کم خوابی به میزان ۲۷ درصد و خواب زیاد به میزان ۲۵ درصد خطر ابتلا به چاقی را افزایش می دهد. مسلما زمانی که شما بیشتر می خوابید، کمتر تحرک دارید و در نتیجه کالری کمتری هم می سوزانید.

 

خطر ابتلا به دیابت: هر چه افراد بیشتر بخوابند، بیشتر مستعد اضافه وزن می گردند و اضافه وزن مقاومت به انسولین را افزایش می دهد که نتیجه آن نیز افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو است. خواب بیش از حد اختلالاتی را در متابولیسم گلوکز به وجود می‌ آورد و حساسیت به انسولین را کاهش می دهد.

 

کاهش تمرکز: بر اساس تحقیقات انجمن طب سالمندان آمریکا، خواب مزمن و طولانی مدت می تواند تاثیرات منفی بر روی تمرکز در انجام کارهای روزمره داشته باشد.

 

مرگ زودرس: مطالعات اپیدمیولوژیک در مقیاس بزرگ نشان داده اند که خواب طولانی مدت با مرگ زودرس ارتباط دارد. البته هنوز علت دقیق این ارتباط مشخص نیست ولی ظاهرا التهاب در این میان نقش جدی دارد. افزایش خواب و به تبع آن ابتلا به اضافه وزن و چاقی، التهاب در بدن را افزایش داده و خود عامل خطری برای ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و در نهایت مرگ زودرس است.

 

افسردگی: خواب زیاد و افسردگی می توانند علت و معلول هم باشند به این معنی که هم افسردگی منجر به خواب طولانی مدت می شود و هم خواب بیش از حد، خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. افراد مبتلا به پرخوابی دو برابر بیش از سایرین در معرض خطر افسردگی هستند.
منبع:salamatnews.com

نوشته بلاهایی که خوابیدن زیاد سر بدن می آورد؟ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ورزش هایی برای آرتروز آرتریت یا آرتروز باعث التهاب و درد مفاصل بدن می شود برای کاهش این درد می توان تحت نظر چند نکته از دگزامتازون دگزا متازون یا آنطور که بعضا گفته میشود دگزا، یکی از داروهایی است که در اشکال مختلف عوارض ناشی از خودارضاییخودارضائی چیست مجموعه رفتاری که بر اثر پردازش ذهنی ازیک رابطه جنسی انجام شده و به یک گفتگوی خواندنی با زنان روسپی تهرانی مجله گیزمیزگفتگویخواندنیبازنانروسپیآتوسا سی و پنج ساله است ده سال پیش از شوهرش طلاق می گیرد و هفت سالی است که تن می فروشد رمان تمنا برای نفس کشیدن رمـآن تمنـا برای نفس کشیدن آپدیت میشه خلاصه داستان داستانمون درباره ی دختر شاد و ترس در کودکان علل، انواع و روشهای درمانی مردمانترس در کودکان ترس واکنشی هیجانی است و هرگاه امنیت جسمی و عاطفی و شخصیتی انسان به خطر واگذاری حیوانات بی سرپرست آرشیو …سلام دوستان خوبم اگر خوب به اطرافمون توجه کنیم میبینیم خیلی از حیوانات به کمک ما نیاز الف مرگ وجدان توضیح الف انتشار این یادداشت به معنی نادیده گرفتن زحمات پزشکان متعهد و دلسوز کشورمان الف تبعیض میان حقوق مهندس و پزشکپرده اول سال ۱۳۸۰ شمسی دانش آموزان مدرسه ای نمونه در یکی از شهرستان های ایران زمین به کل کل دختر پسرها کل کل تو ایران کل کل دختراسلام رفقا چطورید؟ ببخشید به خاطر تاخیرم یه کم کار داشتم این چند روز خب بریم سر کل کل ورزش هایی برای آرتروز آرتریت یا آرتروز باعث التهاب و درد مفاصل بدن می شود برای کاهش این درد می توان تحت نظر پزشک چند نکته از دگزامتازون دگزا متازون یا آنطور که بعضا گفته میشود دگزا، یکی از داروهایی است که در اشکال مختلف خود عوارض ناشی از خودارضایی خودارضائی چیست مجموعه رفتاری که بر اثر پردازش ذهنی ازیک رابطه جنسی انجام شده و به یک ترس در کودکان علل، انواع و روشهای درمانی مردمان ترس در کودکان ترس واکنشی هیجانی است و هرگاه امنیت جسمی و عاطفی و شخصیتی انسان به خطر بیافتد گفتگوی خواندنی با زنان روسپی تهرانی مجله گیزمیز گفتگویخواندنیبازنان آتوسا سی و پنج ساله است ده سال پیش از شوهرش طلاق می گیرد و هفت سالی است که تن می فروشد، حالا رمان تمنا برای نفس کشیدن رمـآن تمنـا برای نفس کشیدن آپدیت میشه خلاصه داستان داستانمون درباره ی دختر شاد و شنگول الف مرگ وجدان توضیح الف انتشار این یادداشت به معنی نادیده گرفتن زحمات پزشکان متعهد و دلسوز کشورمان که در واگذاری حیوانات بی سرپرست آرشیو انجمن اگر باره دیدین نگهش دارین تا من به شما شماره تماسی میدم تماس بگیرین تا راهنمائیتون کنن و کل کل دختر پسرها کل کل تو ایران کل کل دخترا سلام رفقا چطورید؟ ببخشید به خاطر تاخیرم یه کم کار داشتم این چند روز خب بریم سر کل کل الف تبعیض میان حقوق مهندس و پزشک پرده اول سال ۱۳۸۰ شمسی دانش آموزان مدرسه ای نمونه در یکی از شهرستان های ایران زمین به



لینک منبع :بلاهایی که خوابیدن زیاد سر بدن می آورد؟

خوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می آورد؟ - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../خوابیدن-زیاد-چه-بلایی-سر-بدن-می-آورد-‎Cached7 سپتامبر 2016 ... خوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می آورد؟ ... درست است که آخر هفته ها و روزهای تعطیل برنامه خواب همه به هم می ریزد اما با این حال باید سعی کنید زمان خواب و ... خوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می‌آورد؟ - فردا www.fardanews.com/fa/.../خوابیدن-زیاد-چه-بلایی-سر-بدن-می‌آورد‎Cached16 نوامبر 2016 ... خوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می‌آورد؟ ... درست است که آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل برنامه خواب همه به هم می‌ریزد اما با این حال باید سعی کنید زمان خواب و ... خوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می آورد؟ - محتا www.forum.mahtaa.com/Thread-خوابیدن-زیاد-چه-بلایی-سر-بدن-می-آورد؟‎Cachedبنابراین کم‌ خوابی و پرخوابی هر دو می ‌توانند خطرساز باشند. در این میان خواب زیاد اگرچه بیماری نیست، ولی می تواند نشانه بیماری باشد به طوری که ... خوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می آورد - onvansho onvansho.ir/result/خوابیدن-زیاد-چه-بلایی-سر-بدن-می-آورد.html خواب زیاد چه بلایی سر بدن می آورد. خواب زیاد چه بلایی سر بدن می خواب زیاد چه بلایی سر بدن می آورد خطر خوابیدن زیاد . بلایی که پ رکاریکم کاری تیروئید بر سر بدن ... خوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می آورد؟ - پنجاه و پنجاه 50o50.ir/news/2683-خوابیدن-زیاد-چه-بلایی-سر-بدن-می-آورد؟.html‎Cachedخوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می آورد؟ ... افسردگی: خواب زیاد و افسردگی می توانند علت و معلول هم باشند به این معنی که هم افسردگی منجر به خواب طولانی مدت می شود و هم ... خوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می آورد؟ - فردا نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28257156 16 نوامبر 2016 ... 4 رازی که خروپف تان آشکار می کند. ، خواب نامناسب، دو نوع هورمون در بدن را تحریک می کند لپتین و گرلین که به کنترل اشتها و میل به غذا کمک می ... خوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می آورد؟ | مرکز سلامت شهید چمران chcc.ir/1395/06/20/خوابیدن-زیاد-چه-بلایی-سر-بدن-می-آورد؟/‎Cachedخوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می آورد؟ ... نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهند افرادی که ساعت مشخصی برای خواب و بیداری ندارند حتی اگر زیاد هم خوابیده باشند، باز هم ... خوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می آورد؟ life.shafaqna.com/FA/0444693 خوابیدن زیاد چه بلایی سر بدن می آورد؟ ... روزهای آخر پیش تولید فیلم سینمایی « همچنان که میمردم» سپری می شود. - مهر. «قاتل اهلی» از رقابت سیمرغ مردمی حذف شد. - مهر ... تغذیه چه بلایی سر خوابتان می آورد؟ - اقتصاد نیوز www.eghtesadnews.com/.../169393-تغذیه-چه-بلایی-سر-خوابتان-می-آورد‎Cached22 مه 2017 ... تغذیه چه بلایی سر خوابتان می آورد؟ خواب ... جات آغاز می کند؛ سطح کورتیزول از میزان طبیعی به میزان زیادی افزایش می یابد و و در تمام طول روز نیز بالا باقی می ماند. ... ملاتونین همان هورمون خواب در بدن است که باعث تحریک خواب می شود ... خوابیدن با آرایش چه بلایی بر سر پوست شما می آورد - سلامتی salamati.ir/2017/04/.../خوابیدن-با-آرایش-چه-بلایی-بر-سر-پوست-شما/‎Cached6 آوریل 2017 ... خوابیدن با آرایش چه بلایی بر سر پوست شما می آورد ... اما با این وجود برخی از افراد به دلیل خستگی زیاد و یا دلایل دیگر شب ها آرایش خود ... هنگامی که با آرایش به خواب می روید،در آنچه بدن در تلاش برای انجام آن است، اختلال ایجاد می شود.