مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زنم مدام جلوی خانواده‌ش ازم انتقاد می‌کنه

جام جم سرا: بعضی افراد، دائم گذشته را در ذهنشان مرور و گاهی وضعیت کنونی را با گذشته مقایسه می‌کنند، همسر شما نیز بر همین مبنا رفتارهای شما را با گذشته‌تان مقایسه می‌کند و اگر برخی از رفتارهای شما به نظر او صحیح نباشد، به آن‌ها واکنش منفی نشان می‌دهد و از شما انتقاد می‌کند.


موضع گیری صریح نداشته باشید

اگر شما در برابر انتقادهای همسرتان موضعگیری صریح داشته باشید نه تنها کمکی به اصلاح رفتارهای اشتباه او نمی‌کنید بلکه باعث می‌شوید که هر زمانی که دوباره چنین شرایطی تکرار شود، همسرتان باز هم رفتارهای گذشته‌اش را انجام دهد. بنابراین لازم است با صبر و حوصله کافی و در یک زمان مناسب، با او گفت‌و‌گو کنید و مراتب ناخشنودی خود از این مسئله را به او بگویید.


جریحه دار شدن غرورتان را به همسرتان بگویید

به همسرتان بگویید که تخریب جایگاه و شخصیت شما در حضور دیگران، باعث کمرنگ شدن احترام دیگران به هر ۲ نفرتان می‌شود، ضمن اینکه غرور شما را جریحه دار می‌کند و موجب خواهد شد که دیگران درباره او نیز قضاوت‌های‌ منفی داشته باشند. توجه داشته باشید که باید همسرتان را از نارضایتی‌هایتان مطلع کنید.


در جمع از ویژگی‌های مثبت همسرتان بگویید

اگر شما در جمع‌های‌ خانوادگی برای محکوم کردن همسرتان تلاش نکنید و برخلاف او از ویژگی‌های‌ مثبتش صحبت کنید، همسرتان متوجه نادرست بودن عملکردش خواهد شد و به مرور سعی خواهد کرد رفتارش را اصلاح کند.
یادتان باشد هر فردی با توجه به میزان غروری که دارد، همیشه تلاش می‌کند از رفتارهای خود دفاع کند و آن‌ها را درست جلوه دهد و حتی ممکن است گاهی اگر متوجه اشتباه خود نیز باشد به خاطر اینکه احساس شکست نکند یا از سوی دیگران مورد انتقاد و سرزنش قرار نگیرد همچنان بر اشتباه خود پافشاری کند؛ بنابراین اگر همسرتان به سختی غرورش را نادیده می‌گیرد و توان پذیرش اشتباهات خود و عذرخواهی کردن را ندارد سعی کنید به دنبال محکوم کردن و سرزنش او نباشید و اگر دوست دارید تغییری در وی ایجاد شود به گونه‌ای‌ عمل کنید که تصور کند خودش این گونه خواسته است و احساس نکند که شما مجبورش کرده‌اید و این امر در صورتی محقق می‌شود که شما هیچ‌گاه قصورش را به رخ او نکشید و با متانت و سعه صدر با او برخورد کنید.


علاقه‌تان را به همسرتان ثابت کنید

اینکه گفته‌اید همسرتان را دوست دارید بسیار نکته مهم و خوبی است، ولی ممکن است همسرتان بخوبی در جریان این علاقه شما نباشد. بنابراین باید با رفتار و گفتار خود این حس را به وی منتقل کنید تا او یقین پیدا کند که شما واقعا دوستش دارید و به خاطر این علاقه، از او انتظار ندارید که غرور و شخصیت شما را نزد دیگران خراب کند. گفت‌و‌گوی صمیمی و بیان شفاف انتظارات خود از همسرتان و همچنین شنیدن توقعات او و کمک گرفتن از یک مشاور خانواده می‌تواند برای شما مفید باشد. (حسین محرابی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی بالینی/خراسان)



لینک منبع :زنم مدام جلوی خانواده‌ش ازم انتقاد می‌کنه

Images for زنم مدام جلوی خانواده‌ش ازم انتقاد می‌کنه زنم مدام جلوی خانواده‌ش ازم انتقاد می‌کنه - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../زنم-مدام-جلوی-خانواده‌ش-ازم-انتقاد-می‌کنه‎Cached16 دسامبر 2014 ... مردی ۲۷ ساله‌ام. ۴ سال از همسرم بزرگترم. ۶ سال است ازدواج کرده‌ایم و خیلی دوستش دارم، اما او در جمع خانواده‌اش خیلی از من و رفتار‌هایم انتقاد می‌کند. مدام مرا ... زنم مدام جلوی خانواده‌ش ازم انتقاد می‌کنه - خانواده و زندگی زناشویی ... forum.hammihan.com/post5030155-1.html‎Cached22 دسامبر 2014 ... زنم مدام جلوی خانواده‌ش ازم انتقاد می‌کنه. مردی ۲۷ ساله‌ام. ۴ سال از همسرم بزرگترم. ۶ سال است ازدواج کرده‌ایم و خیلی دوستش دارم، اما او در جمع خانواده‌اش خیلی ... از زنم کتک میخورم :: خانواده برتر khbartar.blog.ir/post/1027‎Cached Similar6 آگوست 2014 ... فقط تصور کن که جلوی بچه های ایندت ازش کتک بخوری ! ..... حجاب بی تفاوته یعنی هیچ اهمیتی نمیده من از پوشش ولباس پوشیدنش انتقاد میکنم. ...... از من قدش بلندتره وخیلی ادعاش میشد و مدام منو مسخره میکرد والیبال تک ته تک زدیم منو ... فوت و فن‌های انتقاد از همسر - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../فوت-و-فن‌های-انتقاد-از-همسر‎Cached21 آوریل 2015 ... فارغ از ارزش و اهمیت انتقاد سازنده باید بگوییم انتقاد سخت است آن هم در رابطه خصوصی چون رابطه زن .... تصویر زنم مدام جلوی خانواده‌ش ازم انتقاد می‌کنه ... تحقیر شدن توسط همسر| مشاوره رایگان sppm.ir/تحقیر-شدن-توسط-همسر/‎Cached Similarدر مواردی مرد همسرش را می کوبد و متقابلا زن هم شوهرش را شدیدا مورد انتقاد قرار می دهد. .... همسرم براش ابروش چیش خانوادش خیلی مهمه و تا الانم ازش چیزی ندیدم و در گدشته هم ... حتی جلوی خونواده خودمم شده که بهم بی احترامی کنه من تو اون لحظه فقط سکوت میکنم ولی ..... من سه ماهه عقد کردم شوهرم با اینکه خودش زشته مدام قیافه منو تحقیر میکنه و میگه ... مشاوره - جام جم آنلاین 188.75.89.4/Sara/service/07-386-392/17/مشاوره‎Cachedتصویر تندخویی‌ام آخر، همسرم را از من می‌گیرد... می‌دانم ... تصویر شده‌ام دختری تنها که مدام احساس حقارت می‌کند ... تصویر زنم مدام جلوی خانواده‌ش ازم انتقاد می‌کنه ... میگنا - همسرانی که مدام قهر و آشتی می کنند بخوانند migna.ir/vdca6on6.49no615kk4.html‎Cached14 ا کتبر 2013 ... من که دیگه بریدم شوهرم حتی اگه مقصرم باشه قهر میکنه. ..... ها و بیکاریها و قرض بالا آوردنهای شوهرم ساختم و همش جلوی دیگران ازش حمایت کردم. کار کردم ... میخوام با شوهرم نزدیکی کنم علی رغم تلاشی که ایشون ... - همراز - بلاگفا psy-hamraz.blogfa.com/cat-2.aspx‎Cached Similarاحساس میکنم خدا شما رو جلوی .... یا خواهرم وهر کسی دیگر صحبت میکنم مدام سوال میپرسه و میخواد جویا بشه که چه .... عوض شده برای بچه هامون همون پدره و برای خانوادش همون پسر من هیچ بدی بهش نکردم هر ... کسی طور دیگه رفتار کنه ازش انتقاد میکنند انگار که هیچ ایرادی در رفتار ... شوهرم دوست نداره میگه می خوام با زنم تنها باشم آخه تنهایی که. خانوم ها بیاید از راهکارهایی که میشه پیش شوهر همیشه جداب بود بگیم ... www.ninisite.com/.../خانوم-ها-بیاید-از-راهکارهایی-که-میشه-پیش-شوهر-همیشه-جداب-بود-بگیم?...‎Cachedهر روزم لباسامو عوض میکنم میشورمشون واسه خوشبو بودن بدن لوسیون ویکتوریا سکرت بوی ... 28- انتقاد مستقیم نکنید . .... خودم دیدم 123- جلوی همسرتون از خانواده اش بد نگید ، خودتون به موقع و نامحسوس پوستشونو ... اونقدر مدام بهش نگو دوست دارم تا بار عاطفی این جمله کم نشه به وقتش ازش استفاده کن عزیزم از همین الان دنبال نقشه نباش.